Sunday, 6 April 2014

SHILA DAN CHINA..

ASSALAMUALAIKUM...

Shila dan China

DI sebalik ledakan kemarahan keluarga penumpang MH370 warga China terhadap Malaysia, kejayaan penyanyi Shila Amzah menang tempat ketiga pertandingan nyanyian I Am Singer di Beijing, China kelmarin menyerlahkan sesuatu. Iaitu, kemarahan keluarga penumpang warga China itu tidak mewakili keseluruhan rakyat negara tersebut.

Sudah acap kali kerajaan China termasuk melalui dutanya, Huang Huikang menegaskan Malaysia tetap negara sahabat di sebalik cabaran diplomatik ekoran isu MH370.

Dengan keupayaan mengalunkan lagu dalam bahasa Mandarin (walaupun bukan bahasa ibundanya), Shila meruntun hati peminat China. Penampilan beliau mendapat sambutan positif. Program I Am Singer disertai bintang-bintang ternama dalam industri muzik antarabangsa. Finalisnya dari China, Hong Kong dan Taiwan.

 Kejayaan Shila sekurang-kurangnya menjawab tohmahan pihak tertentu kononnya Malaysia dipandang negatif di China.

Awang melihat Shila sebagai duta yang menjadi jambatan hubungan rakyat kedua-dua negara. Dalam kedukaan dan keresahan ini, dia menjadi penawar.

PIC GOOGLE
Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Rencana/20140406/re_04/BISIK-BISIK-AWANG-SELAMAT#ixzz2y3oJX5aV
© Utusan Melayu (M) Bhd 

22 comments:

  1. ya..tahniah untuk shila amzah....tq Muhammad Khairuddin Lim.

    ReplyDelete
  2. tahniah shila.. bukan semua org mampu menempa kejayaan mcm shila..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kata sobri tu ...tahniah shila...tq Sobri Yaakob.

      Delete
  3. tahniah shila...semua tu cabaran untuk shila walaupun teruk dihentam...

    ReplyDelete
  4. benar tu sarah...bukansenang nak galas cabaran di luar negara....tq sarah.

    ReplyDelete
  5. bukan mudah sebenarnya nak menghadapi segala tohmahan terhadap negara . dah tentu shila kena tempiasnya ... shila sgt tabah ... byk sudah ujian yg Allah beri padanya .

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul tu dugaannnya sgt besar n perlu fikirkan keselamatan diri juga...mmg kuat semangat shila ni...tq Qaseh Wee.

      Delete
  6. tahniah kepada shila amzah.. beliau memang berbakat dan selayaknya menang.. :D

    ReplyDelete
  7. ya tahniah utk shila amzah...bakatnya terbaik n disertai usha....tq Mizz Aiza.

    ReplyDelete
  8. tahniah kepada shila amzah

    ReplyDelete
  9. ya tahniah shila....tq Abdul Kholiq Hasan.

    ReplyDelete
  10. ya tahniah shila tq Khairin anies.

    ReplyDelete
  11. tahniah lah Shila Amzah even dpt no. 3 je @ I am A singer, ttp hebat

    ReplyDelete
  12. Betul tu KA, walau tempat k3 menyerlah kehebatannya...KA pun peminat tegar shila ni...tq.

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist