Wednesday, 19 July 2017

POKOK LETUP KELAMBU...

ASSALAMUALAIKUM...

PIC GOOGLE IMAGES

KENAL POKOK LETUP KELAMBU KE?...BUAHNYA KALA MASAK MANIS JUGA RASANYA...SEDAP DIMAKAN....RUPANYA TUMBUHAN  INI HERBA YANG SANGAT MUJARAB BUAT MENGUBATI STROKE.....

CARANYA DENGAN MEREBUS POKOK DAN AKARNYA YANG DICABUT DENGAN SUKATAN AIR TIGA GELAS MENJADI SEGELAS...KALA DAH SUAM BOLEHLAH DIMINUM.

MENURUT PERKONGSIAN DI FB HERBA INI SANGAT MAHAL HARGANYA DI INDONESIA.

16 comments:

  1. Sedap ni kak buahnya...dulu kecik2 rajin juga PC makan sebab abang sepupu rajin mencari...adik sepupunya apa lagi...

    ReplyDelete
  2. Saya tau pokok tu. Tempat saya dipanggil pokok letup letup. Sedap jugak buah dia.

    ReplyDelete
  3. Tapi orang kampung saya tau tak khasiat pokok ni.

    ReplyDelete
  4. TKSH PC SEDAP JUGA BUAH LETUP NI TERASA RASA DI LIDAH HEH..HEH..

    ReplyDelete
  5. TKSH ADAM...MUDAH JUGA DITEMUI POKOK NI DI TEMPAT KITA

    ReplyDelete
  6. RAMAI YG XTAHU KHASIAT POKOK NIADAM...MOGA BENAR N DPT MEMBNTU MRK YG PERLUKANNYA MERAWAT STROKE

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum kak, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik.
    memang telah tersebar berita ini baik di dalam FB maupun Wasap. Saya sendiri terkesima dengan berita ini. Namun, menurut sahabat saya seorang doktor perubatan, maklumat ini tidak benar. Beliau telah berkongsi dengan panjang lebar tentang buah ini dengan rujukan jurnal perubatan. Insya Allah nanti saya kongsikan tulisannya...

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum Wrmbth

    Oh buah ni. Dulu kalau masuk kebun selalu jumpa

    Sekarang ni dah besar jarang benar kita nak masuk kebun

    Masuk pejabat saja hari hari kan

    Hehe

    Baru tahu nama pokok ni letup kelambu

    ReplyDelete
  9. dah lama tak jumpa pokok ni...ada khasiatnya..

    ReplyDelete
  10. Mrs. A panggil pokok letup-letup, masa kekecik dulu pernah juga makan buahnya dah masak warna kekuningan tapi sekarang dah susah nak jumpa pokok liarlah katakan.

    Tak sangka ada khasiat tersembunyi rupanya.

    ReplyDelete
  11. WSALAM TKSH USTAZ DOANYA...USTAZ KONGSIKAN PULA DRI SUDUT PERUBATAN MODEN YA...DOKTOR R PHARMACIST BNYK JUGA BUAT KAJIAN TNTG HERBA NI

    ReplyDelete
  12. Dulu masa kecil ada masuk hutan dan pakcik pernah beritau buah ni boleh makan.. itulah kali pertama dan terakhir makan. Dah terlupa ttg buah ni. Boleh mengubat stroke rupanya...

    ReplyDelete
  13. Pokok ni zumal panggil pokok letup je. Selalu jadi mangsa diletupkan oleh zumal

    ReplyDelete
  14. dulu-dula masa kecik
    suka main buah letup ni
    tak pernah mkn masa tu...
    buat main2 je

    ReplyDelete
  15. Hai semua

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
    Saya tidak di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

    Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai syarat dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka mampu dimiliki dan cepat dilunaskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
    Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

    Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
    Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

    NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
    EMAIL Syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com.
    Whatsapp Syarikat: +1(304)997-4034
    E-mel Saya: fradesyriritia12@gmail.com

    ReplyDelete
  16. dulu masa kecil2 suka makan. bila da besar ni macam tekak nda bole terima la pulak haha

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist