Wednesday, 26 August 2015

KALAU TAK ADA DUIT JANGAN BERANGAN NAK MATI...wordless wednesday

ASSALAMUALAIKUM...

TAPI KALAU TAK DIBERITAHU TENTU TAK TAHU...KOS HIDUP DAN MATI PERLU DIFIKIRKAN.

36 comments:

  1. Replies
    1. betullah tu xdpt nk nafikannya...tq MKL.

      Delete
  2. moga dipermudahkan jika sampai waktunya

    ReplyDelete
  3. nak mati punnnn susah (dialog filem p.ramlee)

    ReplyDelete
    Replies
    1. HEH..HEH..MATIPUN KENA PEGANG BENDERA..TQ ANIES.

      Delete
  4. Hidup nak duit, mati pon nak duit jugak...hurmmmm...

    ReplyDelete
  5. hmm...nasib baik tanah kubur masih percuma lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KALAU TANAH KUBUR KENA BYR MHL SGT TU...TQ NOHAS.

      Delete
  6. Nampak macam bisnes pulak yer...

    ReplyDelete
  7. erm..makna kata selagi tak mati ni cari la duit cukup2.klau dak memang lambat la orang nak urus jenazah kita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. JENAZAH YG LMBAT DIURUSKAN MANYIKSA JENAZAH PULA...BERDOSA TU...TQ DIANA.

      Delete
  8. singkat, padat , jelas yah :D

    ReplyDelete
  9. semuanya bersandarkan duit..amal jariah dah tertolak ketepi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KHIDMT YG MEMUDAHKAN MASYARAKAT TU KY...TQ

      Delete
  10. Hidup pakai duit, nak meninggal pun pakai duit juga...
    OREN

    ReplyDelete
  11. Aduhai Kak Paridah sadis tgk papan tanda tu, blm tgk batu nisan lagi.. Apa pun guna duit, tu harga sblm gst, lps gst x tau lagi.. :-(

    ReplyDelete
  12. Aduhai Kak Paridah sadis tgk papan tanda tu, blm tgk batu nisan lagi.. Apa pun guna duit, tu harga sblm gst, lps gst x tau lagi.. :-(

    ReplyDelete
  13. Aduhai Kak Paridah sadis tgk papan tanda tu, blm tgk batu nisan lagi.. Apa pun guna duit, tu harga sblm gst, lps gst x tau lagi.. :-(

    ReplyDelete
  14. HEH..HEH.. NAK MATI PUN KENA FIKIR GST...TQ LZ...

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah , masa arwah abah , kami urus sendiri kecuali gali kubur dan papan je ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke..bagus sangat tu..tanggung jawab anak2 sebenarnya n xdilepaskan kpd pihak yg ditentukan menguruskannya...tq qv.

      Delete
  16. mati pun perlukan duit kan..tapi alhamdulillah jika ada anak yg boleh mandikan so FREE..mahal jua kain kafan rupanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. segalanya mahal JM kalau semata-mata mengharapkan bantuan org lain yg menguruskannya...tq.

      Delete
  17. Mmg betul.. syukurlah sesetengah tempat ada khairat.. ada juga yg lagi mahal kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..kat tempat kak mmg ada badan khairat kematian yg uruskan semua ni..keluarga hanya buat kenduri doa selamat saja. ada sumbangan pula diberi utk meringankan beban keluarga yg ditinggalkan...tq khir Khalid.

      Delete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist