Wednesday, 18 March 2015

Kemboja aneka wajah...

Assalamualaikum..

Kemboja ini bukan setakat merah, putih, kuning saja warnanya ya..malah berwarna-warni dan pelbagai bentuknya...cantik-cantik kesemuanya...kalau berkenan bolehlah singgah membelinya di nurseri ini atau oder online.

BUMBLEBEES ADENIUM
https://www.facebook.com









24 comments:

  1. Aduhai PI semuanya memikat mata kakak utk memandang lama-lama.
    Cantik benar - banyak yg kakak belum pernah nampak. Geramnyaaaa:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak pun xpernah jumpa lagi ni biasanya kemboja gini kesukaan org2 cina...tq kak zakie rajin bw ke sini.

      Delete
  2. cantik2 semua nya...
    dah namanya perempuan kita ni..kan?/memang suka la tengok gambar2 bunga gini...segar mata..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yela diana kak ni mmg suka sesekali hiasi blog dgn bunga2...tq diana.

      Delete
  3. Subhanallah..cantik colournya..mcm dilukis saja..dual tone..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cantik sungguh kan pelbagai warnanya....tq nohas.

      Delete
  4. Teringat rumah lama Zumal ada bunga kemboja yang kuning tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kemboja kuning ni cantik n harum...tq zumal.

      Delete
  5. Kemboja. Ada yang kata ia lambang kesucian. Ada yang kaitkan dengan lambang kesedihan...Tapi yang penting, kemboja kat sini semuanya chantik2 belaka.
    Tumpang cuci mata...suka sgt tgk yang kaler pepel tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke...xkisahlh lmbang apapun fidah yg penting indah dipandang kan...tq fidah.

      Delete
  6. Assalaamu'alaikum wr.wb, Kak Paridah... indahnya kemboja yang tertera di foto itu. Saya belum pernah melihatnya, ia seakan bunga ros. Biasanya bunga kemboja itu berwarna putih, kuning dan putih merah seperti yang banyak di tanah perkuburan. Terima kasih menambah pengetahuan tentang bunga kemboja ini. Salam manis dari Sarikei, Sarawak. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam fatimah tq jauh berkunjung dari sarikei ya...kemboja kini banyak jenisnya n pelbgai warna n bentuknya cantik2 semuanya..

      Delete
  7. cantiknya pi, ingat hat putih kuning ja

    ReplyDelete
    Replies
    1. hat putih kuning tu cantik juga...biasanya nurseri org cina bnyk kemboja gini...tq babYpose.

      Delete
  8. cantiknya bunga kemboja..kat umah ada bunga kertas je yang banyak..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. heh..heh..ada juga bunganya kan...tq cikgu nik nashram.

      Delete
  9. Kamboja aneka wajah
    Warnanya indah-indah
    Harumnya melukis cerah
    Pesona makin semringah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kemboja menyeri laman
      aneka rupa aneka warna
      indah jadi perhiasan
      terpandang saja terpesona...tq anisayu.

      Delete
  10. Laaa... ini rupanya bunga kemboja. Cantik juga ya. Saya ni bab-bab tanaman memanglah lembap. Kalau tengok gambar takda nama, memang saya tak tahu apa-apa. Tangan pun memang tak hijau. Asal tanam je, layu!

    ReplyDelete
  11. ni kemboja jenis baru yg imported tu...kemboja tempatan putih, merah, kuning saja warnanya...tq Mummydearie.

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist