Wednesday, 18 February 2015

RAWATAN SAKIT DI MALAYSIA...

ASSALAMUALAIKUM...





RAWATAN PENYAKIT-PENYAKIT DIMALAYSIA
Saya baru balik dari mendapatkan rawatan.
Saya sempat merakamkan perbualan beberapa orang pesakit yang sedang menunggu giliran untuk mendapat rawatan. Saya hanya tersenyum setiap kali mendengar hujah yang disampaikan.
Sahabat 1: Penyakit saya ni, boleh dirawat sebenarnya, tetapi saya telah terlupa pantang makan jenis makanan yang ditegah. Saya makan dengan keinginan yang amat sangat, inilah akibatnya, bengkak segala sendi. Tak tahan menahan sakit.
Sahabat 2: Saya pula, bukan sahaja makan makanan yang ditegah, makan kuahnya pun sudah menjadikan sendi saya bengkak. Aduh sakitnya ni.
Sahabat 3: Saya lagilah teruk, tengok gambar makanan yang saya pantang, sakit saya datang tiba-tiba.
Saya: (Senyum) … saya dengar cerita sahabat semua, lagilah tak dapat nak tahan sakit … sakit perut …
Sahabat 1, 2 dan 3: Macamana tu?
Saya: Sakit perut geli hati nak ketawa….
CATATAN NORADABI ROSDI.

32 comments:

  1. hihi semua memandai je buat assumption sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. heh..heh.. dh sakit tu biasalh...tq hana syed.

      Delete
  2. Haha..macam-macam ada. Sabar aje lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..nk tergelak tapi kesian pulak..tq fidah.

      Delete
  3. yang tengok gambar je, boleh sakit tu lagi power...hehe..

    ReplyDelete
  4. heh..heh..gelak besar tu...tq nohas.

    ReplyDelete
  5. hahhha..dengan saya sekali ketawa sakit perut..macam2 ye..

    ReplyDelete
  6. hehehehe, ada2 saja (istilah versi Indonesia)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya Etika pun fhm n ketawa...tq Etika Maria.

      Delete
  7. hok alohhhh..JM ingat kak Paridah yg sakit hahahaha

    ReplyDelete
  8. La boleh gelak kat orang sakit tu.. Hehe ^-^

    ReplyDelete
  9. Saya tak tahan bila nyamuk yg mana satu jantan yang mana betina gigit yang lebih sakit kpd kaum Hawa atau Adam...

    ReplyDelete
  10. kisah sakit gaout lah ni ... mcm2 ... adeh .

    ReplyDelete
    Replies
    1. agaknyalh tu..yg sakit tu sebenarnya sdg mnghibur hati sesama mrk ..

      Delete
  11. Assalamualaikum kak,
    Saya pulak rasa sakit bila baca entry ini...hehehe
    ##Sori kak, gurau2 je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam dik ustaz..heh..heh.. sakit sikit sbb tergelak besar tu...tq abuikhwan.

      Delete
  12. Sakit perut baca entri ni...lucu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. heh..heh..sesekali hiburkan hati lyn...tq Lyn Munir.

      Delete
  13. tak baik ketawakan orang tau... tapi wakakakakaka!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..xbaik ketawakan org tapi mmg tergelak...tq najib.

      Delete
  14. Maaf koi ketawakan awak minggu lepas, ini koi jawab pasal sakit luka;;;;

    Apa yang ku pinta
    tiada jerih perih dengan
    kesekian mendongak lagit biru
    sambil menadah kedua belah tangan
    kematu dari Maha Agung Pencipta...
    Tangan kematu terus ter “luka”
    akibat menghambat manusia rakus
    berlari kencang yang hanya cuma
    meninggalkan tabir mengkirai
    di kiri kanan jalan...
    Luka ditangan kematu telah bertaut
    namun parut luka terus menghantui...
    Luka mengapa terus meluka
    tidak semudah itu untuk
    merungkai...
    Tanyalah sama satu rumpun
    bangsa dan keturunan
    mengapa berlainan ungkapan
    sedang kita satu keturunan
    itukah istilah
    Luka.

    ReplyDelete
  15. XMENGAPA...KOI XMAROHPUN KE AOK...KITA SAJA2 BERGURAU SENDA..SUKA SANGAT BACA PUISI AOK YG SGT INDAH NI...SINIS LAGI TERSIRAT MAKSUDNYA...TQ ANOYNYM

    ReplyDelete
  16. hahahahah...mcm menyindir pun ada jg ;-)

    ReplyDelete
  17. biasalah tu anies..heh..heh..tq

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist