Sunday, 19 July 2020

TAHANAN PERANG COVID-19

ASSALAMUALAIKUM

Lama juga menunggu, buku hanya sampai dari tempat menjilid jam 4.00 petang. Dan sepanjang jalan pulang berlumba dengan hujan. Kereta pula tak ada aircond. Jenuh mengelap cermin. Sampai KKB terus cari roti canai.
#tahananperangcovid19 sebuah memoir 14 hari dalam rawatan di Maeps dan Hospital Sg Buloh. Siapa tidak gentar dengan Covid-19? Bagai telur di hujung tanduk. Untuk memiliki WA nombor tertera

PS: CATATAN PENULIS MOHAMED KHOLID

SEMUA PIC PENULIS MOHAMED KHOLID (C)



PENULIS INI TURUT TERLIBAT SEBAGAI PEGAWAI IMIGRISYEN FRONTLINER MENGAWAL PENDATANG TANPA IZIN DI MAEPS SERDANG TERPAKSA MENJALANI KUARANTIN DI HOSPITAL SUNGAI BULOH KERANA DIBIMBANGI TURUT DIJANGKITI PANDEMIK COVID 19...BELIAU MANFAATKAN MASANYA  DENGAN MENULIS PENGALAMANNYA MENGHADAPI SITUASI KRITIKAL INI DENGAN SANGAT GIGIH...CEPAT PULA MENYIAPKANNYA DALAM TEMPOH PKP PKB DAN KINI PKPP....HEBAT SEKALI KEMAMPUAN PENULIS INI BERKARYA DAN MENERBITKANNYA DALAM JANGKA MASA YANG AGAK CEPAT...KALAU PI TENTU AKAN MENGAMBIL MASA BERTAHUN-TAHUN UNTUK SIAPKAN SEBUAH BUKU HEH..HEH. TAHNIAH KEPADA PENULIS HEBAT INI...JIKA BERMINAT MILIKI BUKU INI HUBUNGI PENULISNYA...BUKU INI ADALAH CATATAN SEJARAH YANG TELAH KITA LALUI BERSAMA.

9 comments:

  1. Menarik..tak semua kita melalui pengalaman yg sama dgn penulis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. TKSH NOHAS YA PENGALAMAN KITA MENDEPANI COVID 19 INI BERBEZA-BEZA

      Delete
  2. kadang ada mereka-mereka yang bakat menulis nya sangat fantastik kak... menulis dari pengalaman mungkin lebih fresh hehehhe

    ReplyDelete
  3. nampak menarik laa kak buku ni boleh laa cari nnt

    ReplyDelete
  4. Dia tulis cepat sebab dia tak de buat apa2 kak.. Kena kuarantin kat hospital bukan kena memasak ke, pi kedai beli barang ke, layan anak, bergosip..hahaha.. agaknya sebab tu siap cepat..

    ReplyDelete
  5. Pengalaman yg patut dijadikan pengetahuan dan iktibar buat kita semua. Nampak menarik kisah ni.. terima kasih atas perkongsian ini kak PI.

    ReplyDelete
  6. Kisah dari pengalaman sendiri mesti menarik buku ni teringin nak baca.

    ReplyDelete
  7. catatan macam ni bila dibkukan menarik untuk dibaca..
    lebih real sebab kena dengan situasi..

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist