بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

Maksud hadis: “Hendaklah kamu menggunakan Al-Habbatus Sauda’ kerana sesungguhnya terdapat padanya penawar untuk segala penyakit kecuali mati" (Al-Bukhari)
.


Amalan mengambil habbatus sauda secara berterusan menyebabkan kesihatan yang berpanjangan.
.
Minyak Habbatus Sauda Ajmal secara tradisional telah digunakan untuk mengatasi banyak jenis penyakit seperti:
.
 Menghasilkan kulit muka yang cerah,
 Menghilangkan jerawat,
 Keguguran rambut,
 Membantu merawat batuk yang kronik,
 Asma,
 Kencing manis,
 Tekanan darah tinggi,
 Mengurangkan kolestrol,
 Merawat batu karang,
 Masalah sukar untuk tidur,
 Sakit sakit otot dan sendi,
 Masalah perut,
 Rasa loya
 Muntah
 Sakit senggugut
 Haid
 Menambah susu badan,
 Pengaliran air liur,
 Merangsang tenaga batin,
 Membantu pemulihan kepenatan,
 Sakit gigi,
 Alahan dan gatal-gatal,
 Cacing,
 Buasir,
 Gout,
 Sakit jantung dan darah gemuruh,
 Resdung,
 Selsema,
 Masalah kemandulan,
 Gastrik
 Buah pinggang, dan lain-lain
.

Photo: Maksud hadis: “Hendaklah kamu menggunakan Al-Habbatus Sauda’ kerana sesungguhnya terdapat padanya penawar untuk segala penyakit kecuali mati" (Al-Bukhari)
.
Amalan mengambil habbatus sauda secara berterusan menyebabkan kesihatan yang berpanjangan.
.
Minyak Habbatus Sauda Ajmal secara tradisional telah digunakan untuk mengatasi banyak jenis penyakit seperti:
.
<3 Menghasilkan kulit muka yang cerah,
<3 Menghilangkan jerawat,
<3 Keguguran rambut,
<3 Membantu merawat batuk yang kronik,
<3 Asma,
<3 Kencing manis,
<3 Tekanan darah tinggi,
<3 Mengurangkan kolestrol,
<3 Merawat batu karang,
<3 Masalah sukar untuk tidur,
<3 Sakit sakit otot dan sendi,
<3 Masalah perut,
<3 Rasa loya
<3 Muntah
<3 Sakit senggugut
<3 Haid
<3 Menambah susu badan,
<3 Pengaliran air liur,
<3 Merangsang tenaga batin,
<3 Membantu pemulihan kepenatan,
<3 Sakit gigi,
<3 Alahan dan gatal-gatal,
<3 Cacing,
<3 Buasir,
<3 Gout,
<3 Sakit jantung dan darah gemuruh,
<3 Resdung,
<3 Selsema,
<3 Masalah kemandulan,
<3 Gastrik
<3 Buah pinggang, dan lain-lain
.
============================
KEISTIMEWAAN MINYAK HABBATUS SAUDA INI
============================
1- 100% ASLI
2- Didatangkan dari MESIR
3- Kaedah pemprosesan sejuk (Cold press)
.
[Teknologi perahan dengan suhu yang rendah (cold press) tidak menjejaskan kandungan asal minyak, seratus peratus asli]
.
=============
CARA PENGGUNAAN
=============
Setengah sudu teh pagi dan malam sebelum makan.
Boleh dicampur dlm makan dan minuman.
.
1 BOTOL 60ML FREE POSLAJU. Harga promosi minggu ini RM45 (harga sebenar RM60)
.
IKUTI CARA INI UNTUK MENDAPATKAN
HARGA DISKAUN, SMS :
==================
MHS7 ke 012 6848 063
MHS7 ke 012 6848 063
MHS7 ke 012 6848 063
==================
Sistem SMS kami akan berikan
Maklumat pembayaran kepada anda
.
atau
.
sila komen " SAYA NAK " di bawah...
.
Untuk pembeli dari Singapura, Brunei & Indonesia: http://habbatussaudaajmal.com/paypalsbi.html
.
Website: www.habbatussaudaajmal.com
Website: www.habbatussaudaajmal.com
Website: www.habbatussaudaajmal.com
.
Official FB: www.facebook.com/Habbatus.Sauda.MY
Official FB: www.facebook.com/Habbatus.Sauda.MY
Official FB: www.facebook.com/Habbatus.Sauda.MY
.
HP No: 012 6848 063 (Ahmad)
HP No: 012 6848 063 (Ahmad)
HP No: 012 6848 063 (Ahmad)
like page dato' dr.:Haron Din.

24 ulasan - "HABBATUS SAUDA MAKANAN SUNNAH..KHASIATNYA....."

AMIIZAA delete icon 16 Oktober 2014 4:49 PTG

kak dah, saya suka makan yg biji2 itam mcm dalam gambar tu...geget2 sampai hancur dlm mulut. sedappppp:)

abuikhwan delete icon 16 Oktober 2014 6:06 PTG

Assalamualaikum kak,
Habbatu as-sauda` makanan sunnah, mmg banyak khasiatnya. sekarang ini banyak dalam pelbagai bentuk ada bijian, minyak, kapsul dll. saya sendiri menjadikan ia suatu yang wajib ada di rumah selain drp madu lebah.

Qaseh Vee delete icon 16 Oktober 2014 6:21 PTG

blh halang gugur rambut tu yg best . saya mmg suka sapu minyak kat muka . agen pelembab semulajadi . selalunya minyak zaitun yg saya guna ...

Diana Rashid delete icon 16 Oktober 2014 6:24 PTG

banyak khasiat nya..saya dan suami pun suka memilih makanan kesihatan yang ada habatus sauda ni..

amirul imran delete icon 16 Oktober 2014 8:02 PTG

Nice. Thankz sbb share.

Gee Lion delete icon 16 Oktober 2014 10:51 PTG

selalu juga dengar tentang kebaikan habbatus sauda ni tapi belum berkesempatan nak cuba sebarang produk daripadanya kak paridah..

sud@is delete icon 17 Oktober 2014 12:07 PG

Dah byk manafaat sunnah plak tu, tq info

paridah delete icon 17 Oktober 2014 10:10 PG

ELOK JADIKAN AMALAN TQ sud@is.

paridah delete icon 17 Oktober 2014 10:12 PG

cubalah..gee..xcuba xtau khasiatnya..tq

paridah delete icon 17 Oktober 2014 10:13 PG

wc amirul imran...tq

paridah delete icon 17 Oktober 2014 10:14 PG

dlm nasi pun boleh tabur diana...tq

paridah delete icon 17 Oktober 2014 10:17 PG

wah info bagus ni boleh jadikan pelembab muka juga elok dicuba juga QV...tq

paridah delete icon 17 Oktober 2014 10:21 PG

wsalam dik abuikhwan...benar pekbagai bentuknya kini untuk mempermudahkan pengambilannya...yg mengamalkannya pasti merasai khasiatnya kan...tq.

paridah delete icon 17 Oktober 2014 10:24 PG

sedap juga makan cara gitu amiiza...tapi pesan sorang ustaz jgn lb dari 7...takut kepanasan...tq

Kesuma Angsana delete icon 17 Oktober 2014 12:09 PTG

betul tu, mmg byk khasiatnyer !

Tanpa Nama delete icon 17 Oktober 2014 12:13 PTG

rase minyak ajmal ni pelik la.. x tahan la huhuhu

Bin Muhammad delete icon 19 Oktober 2014 8:29 PG

Jika ianya sudah terkandung dalam hadis Nabi, yakinlah... ianya memang berkhasiat!

paridah delete icon 20 Oktober 2014 10:25 PG

benar tu elok dijadikan amalan...tq BM

Ahmad Zu Mal Md Rayi delete icon 20 Oktober 2014 11:31 PG

Zumal pun pernah amalkan habatusauda ^_^

paridah delete icon 20 Oktober 2014 1:33 PTG

yeke...ubat tu biasale...tq anynom.

paridah delete icon 20 Oktober 2014 1:34 PTG

kalau diamalkan mesti tau khasiatnya...tq zumal.

yusfa yusof delete icon 3 Februari 2015 5:46 PTG

Kat mana sy nk dapatkan yer

yusfa yusof delete icon 3 Februari 2015 5:47 PTG

Kat mana sy nk dapatkan yer

Bunda_nora delete icon 15 Ogos 2016 9:43 PG

Sekarang dah banyak yang jual dalam kapsul minyak habatus sauda ni, mudah nak makan.

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”