Saturday, 23 August 2014

TIPS MUDAH BUAT PARA ISTERI...


ASSALAMUALAIKUM
SALAM JUMAAT YANG MULIA...

Ustaz Don Daniyal
Tips Mudah Buat Para Isteri... 

Para isteri yang mithali, walaupun anda mepunyai pembantu rumah, pastikan juga Nasi yang dimakan oleh suami dan anak-anak itu dimasak dengan tangan isteri sendiri kerana "Air Tangan" isteri itu ada barakahnya. 

Pastikan ketika membasuh beras, tangan hendaklah sentiasa berpusing arah lawan jam (arah tawaf) dan ketika bilasan air beras yg akhir, selawat 7x dan niat ...



18 comments:

  1. Owh.. masak nasi pun ada caranya? Nice sharing ^^

    ReplyDelete
  2. ya masak cara gini lebih sedap nasinya..heh..heh..tq Yun Sing.

    ReplyDelete
  3. Salam jumaat kak...

    Selalunya idah sampai rumah... anak dah siap makan malam dah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. carilah peluang dimasa yg sesuai...boleh tu...tq idah salam jumaat.

      Delete
  4. tuฤบa masa bancuh air atau susu pun kan PI :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh...lakukanlah dgn yakin...tq babYpose.

      Delete
  5. Bukan susah sangat pun kan PI.
    Terpulang diri sendiri nak buat atau tak aje..

    ReplyDelete
    Replies
    1. amalkan ilmu yg mudah dgn yakin...insya Allah kan kakzakie...tq

      Delete
  6. Bukan sekadar isteri je yang perlu ikut tips mudah ni, suami pun patut ikut juga. Sebab kadang-kadang pun suami pun kena juga bantu isteri masak nasik.

    ReplyDelete
  7. ya betul tu..ilmu yg mudah kalau diamalkan isteri/suami hasilnya subhanallah...tq Sylarius Yusof.

    ReplyDelete
  8. Zumal kekadang terlupa juga selawat masa masak nasi nie. Nice sharing ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadikan amalan agar xterlupa...tq zumal.

      Delete
  9. jika di amalkan dengan benar,pastilah manfaatnya akan terasa :)
    visit back ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insya Allah...hasilnya xterjangka...tq media2give.

      Delete
  10. Terima ksh ya kak untuk kongsi nya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2 dik Purnomo berkongsi ilmu yg baik2..tq

      Delete
  11. ternyata ada caranya untuk menghidangkan makanan pada suami dan anak

    ReplyDelete
  12. ya Islam itu indah n sempurna peraturan hidupnya tq Nabil Fayadh.

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist