بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

SALAM JUMAAT YANG MULIA.

CARA-CARA BERSOLAT DENGAN KUSYUK.


Saya ajarkan satu rahsia bagaimana mau khusyu' dalam solat.
Ikhlas kepada Allah sewaktu mengangkat Takbir .Pada saat yang tersembunyi dan syahdu begini, percaya lah setan tidak akan mampu berbisik kepada mu ataupun mempengaruhi mu
Sebelum nya pejamkan mata seketika:
Renungkan keagungan dan kemulian Allah
renungkan siapa dirimu sebenarnya yang berdiri di hadapan Allah
Malu lah jika Allah melihat hati mu dalam keadaan lalai
sudah puluhan tahun kita menunaikan solat
seharus setiap solat yang di dirikan seharus lebih baik dari sebelum nya.
~ Improve your solat every day ~
Orang orang yang memiliki perasaan saperti ini akan merasa tenang ketika bertakbir menunaikan solat d hadapan Allah yang Maha Akbar


FB USTAZAH NURBAYA.

22 ulasan - "BERSOLAT DENGAN KUSYUK..."

webctfatimah delete icon 10 April 2015 12:08 PTG

Assalaamu'alaikum wr.wb, Kak Paridah.... khusyuk dalam solat dapat memberi ketenangan dan kedamaian saat hati bertumpu penuh ke hadrat Ilahi. Memang tidak mudah melakukannya tetapi jangan pernah putus asa untuk menambahbaik solat kita. Renungan yang bermanfaat. Semoga diredhai Allah SWT. Aamiin. Salam manis penuh ukhuwwah dari Sarikei, Sarawak. :)

Kakzakie delete icon 10 April 2015 12:59 PTG

Semakin tua inilah semakin banyak yg nak difikir.
Kadang dlm membaca fatihah pun boleh teringat anak yg jauhlah
Boleh lagi kadang ingat nak masak apalah... bila sedar patah balik nanti melayang lagi aduhai..

Usaha kena ada walau syaitan tetap menggoda..

Bunda a.k.a KN delete icon 10 April 2015 1:37 PTG

Setuju dengan KZ tu...sememangnya kita ni seakan kalah dengan godaan2 syaitan ni...mintak2 dipelihara...na'uzubillah..

dorsett pink delete icon 10 April 2015 1:51 PTG

tips yang berguna ni

Dunia Zumal delete icon 10 April 2015 2:32 PTG

Terima kasih atas perkongsian akak...

Muhammad Khairuddin Lim delete icon 10 April 2015 3:02 PTG

amin....

Irfa delete icon 10 April 2015 4:37 PTG

masih mencuba utk mendapatkan solat yg khusyuk
tq kak

boleh tak komen blog sy tggalkan alamat, sy janji x publish
sbb no telefon akak dah terdelete, huhu

pengetahuan produk delete icon 10 April 2015 6:14 PTG

Alhamdulillah, terima ksh kak sudah mengingatkan

Comtel Cell delete icon 10 April 2015 6:21 PTG

Saya akui memang sulit solat dengan khusyuk, mungkin kita memang harus benar-benar ikhlas, bukan sekedar menggugurkan kewajiban, thx yia...

Gee Lion delete icon 10 April 2015 9:29 PTG

masih belum mampu mencapai tahap kusyuk yg sebenarnya.. masih membaiki diri sendiri hari ke hari.. terima kasih utk tips ini kak.. ^_^

Fidah Shah delete icon 11 April 2015 6:52 PG

Masih banyak yang perlu diperbaiki..
Terima kasih perkongsiannya Kak Paridah.

paridah delete icon 12 April 2015 10:55 PG

wsalam...insyaAllah fatimah..akan diusahakan demi penambhbaikan..tq

paridah delete icon 12 April 2015 10:57 PG

masa solat mcm2 yg melayang difikiran ya kdg tersedar kdg terus hanyut..tq kakzakie.

paridah delete icon 12 April 2015 11:01 PG

kena berusaha baiki kelemahn diri tika solat ni..insyaAllah...tq bunda.

paridah delete icon 12 April 2015 11:02 PG

insyaAllah ..tq dorset pink.

paridah delete icon 12 April 2015 11:04 PG

insya Allah..semoga brmnafaat...tq zumal.

paridah delete icon 12 April 2015 11:05 PG

insya Allah..tq MKL.

paridah delete icon 12 April 2015 11:07 PG

insya Allah kusyuk tu..ok nanti kak bagi..tq irfa.

paridah delete icon 12 April 2015 11:08 PG

insyaAllah...tq pengetahuan produk.

paridah delete icon 12 April 2015 11:11 PG

menggugurkan kewajipan tak bermakna tanpa keikhlasan kan...tq comtell cell.

paridah delete icon 12 April 2015 11:13 PG

samalh tu..moga sama2 kita berusaha...tq gee

paridah delete icon 12 April 2015 11:23 PG

sama2 kita meperbaiki kelemhn amal ibadat kita...tq fidah.

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”