Monday 4 December 2023

MANUSKRIP GUBAHAN PUSPA PUISI JIWA

 ASSALAMUALAIKUM



MANUSKRIP PUISI

 

Aku memang teringin agar karya puisiku diterbitkan mana-mana penerbitan. Maka kukumpulkan semua puisi yang dihasilkan dalam sebuah manuskrip. Semua puisi kupelajari kaedah menulisnya berguru dengan Sifu Tabir Alam. Terima kasih banyak sifu akan perkongsian ilmu. Budi baik sifu amat disanjung tinggi.

Hanya dalam talian saja pun.  Tapi pelbagai genre puisi dapat dipelajari. Mudahlah aku menyusunnya satu persatu mengikut genre. Setiap satu genre kuciptakan lima puisi. Jikalau 10 genre puisi bermakna aku perlu siapkan 50 puisi. Banyak juga.

Sahabat penulis Graha saudara Amir Hamzah memberiku emel editor yang mengendalikan penerbitan karya di DBP. Terima kasih banyak dik Amir. Setelah manuskrip puisi disiapkan, aku pun cuba emel pada editor berkenaan. Sekadar mencuba.. Alhamdulillah. Editor menerimanya dan diluluskan untuk penerbitannya.

 

akhir November –

karya genre puisi

sekadar cuba


9 comments:

  1. fuhhh kak pi kita ni jarang tak hebat๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah. Tahniah K.PI ;-)

    ReplyDelete
  3. Tahniah Kak PI..teruskan berkarya..

    ReplyDelete
  4. Tahniah kak...Alhamdulilah..Cuya tak mampu nk menulis puisi sehebat akk hehhe

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist