Sunday 20 September 2020

KHAZANAH P.RAMLEE

 ASSALAMUALAIKUM

KHAZANAH P.RAMLEE
Selamat berhujung minggu dengan pelbagai aktiviti yang diingini dan disenangi meniti hari. Sambil-sambil tu jom baca buku KHAZANAH P.RAMLEE karya sifu Tabir Alam yang comel ini. Buku ini melahirkan penghargaan dan kekaguman penulis kepada Seniman Negara yang ulung dan telah menghasilkan karya seni berupa lagu dan filem dengan penuh wibawa sepanjang beliau berada di persada seni selama hayatnya.
Penulis mendokumentasikan karya Tan Sri P. Ramlee di dalam buku ini sepanjang penglibatan seniman ini dalam 120 muka surat. Sebanyak 391 tajuk lagu disenaraikan. Dan dicatatkan sekali sekiranya setiap lagu itu dinyanyikan dalam sesebuah filem;
AI AI TWIST
Lagu nyanyian P. Ramlee, irama Twist iringan EMI Orchestra pimpinan P.Ramlee. SP label EMI Pharlahone katalog 46rpm DPE 8187 matrix 7XPEI 210. Lagu ciptaan P.Ramlee, lirik Ainul Jamal dari filem MASAM MASAM MANIS arahan P.Ramlee keluaran Merdeka Film Productions tahun 1965.
Catatan penulis melengkapkan semua lagu sejumlah 391 tajuk lagu yang tersenarai. Bukan sedikit karya Seniman Negara yang diwariskan kepada anak bangsa untuk dinikmati melampaui masanya. Bakat seniman ini luar biasa dan kebanggaan negara. Sebagai penghargaan kepada seniman yang banyak berjasa dalam bidangnya dan telah dianugerahi darjah kebesaran P.S.M(P), D.A(P), A.M.N molek sangat kita miliki buku ini untuk rujukan sejarah ilmiah. Boleh hubungi penulisnya sifu
Tabir Alam
untuk membuat pesanan.
Pic dinda
Syidah Ida
terima kasih.



6 comments:

  1. filem2 pramlee yg evergreen.,

    ReplyDelete
  2. filem2 P.Ramlee ni semua best2.Tapi kalau baca kisah hidup dia sedih rasa..

    ReplyDelete
  3. Thanks for sharing.
    Kat penang kerap juga pergi Rumah P.Ramlee sbb byk event kebudayaan dekat situ

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist