Tuesday 12 February 2019

MIMPI PUTIH..

ASSALAMUALAIKUM


MIMPI

                                                                   pic google kredit

TAFSIRANNYA BAGI PI

Kata    orang mimpi mainan tidur semata. Tiada tafsiran dan makna tertentu. Tapi bagi PI ada beberapa mimpi yang datang dalam tidur seolah memberi isyarat bahawa sesuatu akan PI hadapinya tidak boleh tidak . . Terpulanglah untuk mempercayaiya. Tiada siapa paksa pun

MIMPI AKAN BERPUTIH MATA
                Sekiranya  PI berhajat  dan beriya    merancang hendak melakukan sesuatu dan pada malamnya PI bermimpi memakan nasi putih atau bermain dengan sesuatu yang putih alamatnya memang kecewa dan tak jadilah jawabnya.  Ada saja halangan dan sebab musababnya.      
                Begitu  juga sekiranya PI bermimpi mengutip duit   syiling atau     mengutip telur               dengan banyak. Bersedialah untuk hadapi kekecewaan yang akan ditempuh keesokannya.

MIMPI BAHAGIA/GEMBIRA/REZEKI

Kadangkala akan bermimpi merenangi  banjir, memperoleh ikan dengan jumlah yang  banyak atau diberi wang ringgit bersusun; Alhamdulillah bolehlah tersenyum sedikit mengharapkan ada  rezeki-Nya yang jatuh ke  ribaan insyaa-Allah.
                PI menggunakan tafsiran mimpi warisan lama keluarga PI SAJA. Biasalah dulu keluarga dari kalangan atok nenek, ibubapa, anak cucu amat akrab   dan sering berinteraksi tanpa gangguan  gajet-gajet canggih.  Info tersalur dengan mudahnya. Tak perlu lagi dah nak menggoogle heh..heh..  

Pesan seorang ustaz jikalau diganggu mimpi yang buruk di dalam tidur berselawat lah sambil berniat mimpi tidak menjadi nyata dan meludah ke kiri tiga kali....bukan membuang ludah..gayanya saja...                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

6 comments:

  1. Mimpi sebenarnya isyarat juga kan kak PI.

    ReplyDelete
  2. TKSH PC..PADA KAK MEMANG ADA MAKSUD DAN ISYARATNYA

    ReplyDelete
  3. Pernah juga orang cerita kalau mimpi tentang air atau banjir bermaksud sesuatu yang baik...Allah juga yang Maha Mengetahui

    ReplyDelete
  4. TKSH FIDAH YA ALLAH MAHA MENGETAHUINYA

    ReplyDelete
  5. Betul tu kak.. mimpi adakala mainan tidur, tp adakalanya juga jadi petanda sesuatu baik atau buruk dgn izinNya.. subhanallah Allahuakbar.

    ReplyDelete
  6. TKSH DIK KK YA KADANG MIMPI BAWA PETANDA DGN IZN-NYA

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist