Saturday 18 November 2023

MIA MAISARA

 ASSALAMUALAIKUM



MIA MAISARA
Cucuku yang keenam ini bersekolah dalam tahun satu. Bertubuh kecil. Comel wajah dan perawakannya. Seorang yang aktif gerak lakunya. Berminat mempelajari sesuatu yang ingin diketahuinya. Dia tidak culas menghadiri kelas tambahan arimetik setiap hujung minggu. Dia suka melukis. Kalau aku melukis dia akan berada bersamaku, melukis juga. Walau kegiatannya sebenarnya mengganggu konsentrasiku. Tapi kubiarkan saja dia menyelesaikannya.
Mia bangun sebelum subuh untuk bersiap ke sekolah bersama abang, papa dan mamanya di Selayang. Begitulah rutin hari persekolahannya. Sebelum meninggalkan rumah Mia akan sediakan segelas susu panas untukku atuknya. Semenjak abangnya Ariff ke SBP Bentong, Mia dan Abqori pula mengambil tugas itu. Terharu sungguh akan keprihatinan semua cucu-cucuku membantu kepayahanku.
Mia cemerlang dalam pelajarannya.
“Tok tengok ni Mia dapat 100 peratus bahasa Inggeris!”
“Tok tengok ni Mia dapat 100 peratus matematik!”
Dia juga aktif bersukan. Kalau dia mendapat kemenangan dalam sebarang acara sukan, dia segera menenunjukkan medal yang dimenanginya.
“Tok tengok ni Mia menang johan rentas desa!”
“Tok tengok ni Mia menang johan lumba lari!” aku tersenyum ceria.
“Tahniah Mia,” ujarku perlahan. Tapi aku pasti dia memahaminya walau suaraku tidak jelas kedengaran.
.
Mia Maisara
pelajar tahap satu –
santunan minat




3 comments:

  1. wahhh cayalah mia๐Ÿ‘๐Ÿ’ช๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ’ช๐Ÿ‘

    ReplyDelete
  2. Uwaaah cantiiiik cucu kakak ๐Ÿ˜๐Ÿ‘. Pandai dan berbakat dalam banyak hal pula yaa ❤️

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist