بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM
                                                                PIC GOOGLE (C)
1.

Ada pangkin dkt mesjid Chatin, pada satu malam.. Budok² muda berlonggok tepi pangkin smbey bercerita motor memasing bapok laju nye.. Ande kbor dari tloh smpe mkab tak sampe 5mnit boleh buat.. Ande plok kbor motor dia bubuh turbo.. Kuncup tlinga punya laju.. Yg laen plok kbor boleh buat konar baring tlinga cicoh ke jln..
Selang beberape lama sampe tok siok mesjid dgn motor honda cub lampu bulat 60 cc..nok pegi meli tembakau.. berenti skjp tepi bebudok yg sdng bercerita pasei motor memasing..
Kata siok terh.. " itu blum hebat ngat lagihh.. Motor akie ni la paling lejen nya klu nok bandingkan dgn motor² aokmer seme tu.. ".
"Aokme bayangknla.. Akie prnoh test power dari Tloh sampe Mkab.. Takdan tekan gear 4..dah sampe KeMkab..itu la sdng nya...
Tak pade la.. Bebudok memasing bangun stat motor, abih seme bersurai..!!!
(Apa tidoknya.. Honda cub 60 cc lampu bulat tu ande 3 gear jer..!!


2,

Ander laa 3 orang rodong sekampong,keitnye masing2 kalar becakak beborok seme ndok berataih2...x mboh lalu mengaloh memasingnye..
Rodong hok sorang ni ngabor...
"Koi ariter pegi ngair ander tempat ter pohpaleh banyok nye ikan..pantang ulur jer mkn slalu umpan"..."banyok gek koi napat "...diye kabor..
Sampuk dek rodong sorang lagi ni..
"Isshhh....x banyok lagi segitu..."
"Koi ariter jumpa setempat...sekali tebor jer jala uko merengkek ikan sampei ke pangkei jala koi"
"Jenoh manggei rodong pulok nolong ngangkat"...
Rodong sorang ni panaih ati...
Diye kabor ..,"Ape barang segitu...koi ariter jumpa setempat bekuwok dulu ikan baru jumpe ngan air"....
Itu laa sedangnye....
Bangkit...sapu jubo sluor...setat moto...balik.


CNP LORAT PAHANG

12 comments - "NAK MENANG JE HEH..HEH.."

Mrs. A delete icon 11 September 2019 at 10:38

Lorat Pahang ni Mrs. A biasa dengar kalau anak-beranak Uda datang bertandang heheee...

norhidana delete icon 11 September 2019 at 15:18

aduhai, terbelit lidah ni kak oi... hahahhaha

Azhafizah MN delete icon 11 September 2019 at 21:48

Alamak, tak memahaminya =__='

Nadhie Wueen delete icon 12 September 2019 at 11:54

pun tak memahami lorat ini. hihi

AtieYusof delete icon 12 September 2019 at 15:31

Haha..ndak paham kak loghat Pahang.:)

paridah delete icon 12 September 2019 at 16:55

TKSH MRSA..MESTI FAHAM JUGA TU KAN HEH..HEH..

paridah delete icon 12 September 2019 at 16:58

TKSH DANA FAHAMLAH JUGA TU..TAPI MMG LUCU CITENYA HEH..HEH

paridah delete icon 12 September 2019 at 17:00

TKSH AZHAFIZAH XFHM XDPTLAH NK BERGELAK SAKAN HEH..HEH..

paridah delete icon 12 September 2019 at 17:02

TKSH NADHIE KALAU FHM MESTI GELAK BESAR

paridah delete icon 12 September 2019 at 17:04

TKSH ATIE CUMA KISAH ORANG MUDA BERCAKAP MESTI NAK MENUNJUKAN KEHEBATAN MASING2

abuikhwan delete icon 13 September 2019 at 07:09

Assalamualaikum kak, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik.
loghat temerloh terr.. paleh, kalau dengo deme bercakak lagi ler sedaknyer

paridah delete icon 13 September 2019 at 10:58

WASALAM MOGA USTAZ N FAMILI SIHAT SEJAHTERA..HEH..HEH...MMG LORAT ORG TEMELOH TE..RALIT DENGOR NYE

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”