Friday, 27 June 2014

LAWOK ORANG PAHANG HEH..HEH...

ASSALAMUALAIKUM...

Lawak orang pahang

Emak : Haaahh Buntat !!! goner rezak/RESULT pekse awok.. mok dengor senoh dapat seteret A.. aok ????...
Buntat : Emmm..gitulah emok...
Emak : Koi dh ngabor dari dulu lagi.. belajor te jgn main2.. ni awok asik ngn nyetik burung je..asik ngn nangkak ikan karin je... cer contoh senoh te....
Buntat : Emokk!!! koi sebenor sian je ke Senoh te...sb koi sayang ke dia!!!..
Emak : Aiiihhhh... awok sian ke senoh? Nape pulok gitu....
Buntat : Emok wei, koi tadi dtg awei nk ngambik rezak... kek nyer koi nunggu senoh dulu..suruh dia amik dulu.. Bila senoh amik dulu..abih dikutip belake "A" ke dia... jadi koi yg ngambik hok last ni.. tinggal C ngn D je lah....mengkalor koi yg ngambik dulu tadi.. koi pun dapat A belake jugek....
Emak : Buntatttttttttttt!!!!! aok ngakei ke koi yarkkk..bertuoh punye anok !!!@@#$$%...
Sape orang pahang tulen mesti boleh bace ikut nada yg betul....
Sumber Hafizi ramli geng koi anak Pahang.

23 comments:

  1. haha betui la tu senoh pi sapu semua A, tinggai abuk ja la c d hee.. :)

    ReplyDelete
  2. Ha..ha..faham juga yer dialek pahang te...tq babYpose.

    ReplyDelete
  3. mungkin esok, mungkin lusa..belum diumumkan lagi....tq comtell cell.

    ReplyDelete
  4. CT Nurhaliza paham ler nie kak paridah... hehehehe...

    ReplyDelete
  5. org pahang mesti ngelekek ketawa baca ni idah termasuk datuk ct tu..idah pun tergelak hehehehe...tq.

    ReplyDelete
  6. kali pertama baca loghat ni tapi saya blh faham ... sempat lagi dia nak mengena mak dia ye .

    ReplyDelete
  7. loghat phg ni unik sikit n berbeza mengikut daerahnya..katanya gaya cakapnya mengikut arus sungai pahang yg mengalir....kalau air sungai tu laju, ..agak cepat sedikit nada tuturnya wallahualam...tapi kalau boleh faham oklah tu...tq Sis Vee.

    ReplyDelete
  8. Zumal hanya mampu tersenyum... Hehe ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tersenyum tu fahamlah yer heh..heh...tq zumal.

      Delete
  9. boleh paham..saya kan orang pahang..hehe

    ReplyDelete
  10. yeke..org pahang sah2 faham...samalah kita...tq abuikhwan.

    ReplyDelete
  11. faham walaupun tak boleh baca loghatnya dgn betul hehe
    selamat berpuasa utk tuan rumah...jom kita berpesta ibadah..

    ReplyDelete
  12. tq Kamsiah yes...insya Allah mudah2an mampu merebut ganjarannya yg melimpah...asal fhm dh boleh gelak oklh tu heh...heh..

    ReplyDelete
  13. Kite baca dua kali.. at least paham la hahaha

    ReplyDelete
  14. susah sikit nk fhm tapi fhm juga kan...heh..heh.. tq Yun Sing.

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist