بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM..

Dato' Idris Buang

ALLAH SubhanahuWaTaaLa amat murka jika seseorang insan itu suka mengadu domba,mengaib-aibkan dan memfitnah yang bukan-bukan terhadap sahabat2 atau saudaranya secara diam-diam dibelakang,

lebih2 lagi jika sahabat atau saudaranya itu tidak ada buat apa-apa malah sering membantunya. Kenapakah adanya insan-insan tergamak berbuat begini dan tak takut dengan DOSA yang balasannya adalah API NERAKA?

Makin teruk lagi, insan-insan sebegini menghasut ini dan itu agar kita berpecah belah dengan sahabat rakan taulan dan saudara mara yang lain agar kita disisih, dibenci dan disalah-ertikan TANPA kita sedari.

Perbuatan sebegini bak "api dalam sekam,musuh dalam selimut,musang berbulu ayam, tebu dibibir mulut ,gunting dalam lipatan,racun didalam madu dan talam dua muka "....amatlah jelik dan sangat terkutuk.

Berwaspadalah dengan orang2 begini,bila didepan, bukan main lagi baik mulut dan senyumannya tetapi,bila dibelakang dia langsung tak malu dengan ALLAH dan para malaikat yang sedang merakam percakapan dan perbuatannya yang jahat dan tidak jujur itu. NaudzubillahiMinZaliq,

Ya Allah lindungilah kami dari fitnah dan aniaya orang-orang sebegini.Tunjukkanlah jalan keinsafan baginya.Aameen Ya Robbil Alameen.Kalau tidak,nantilah kita jumpa DiAkhirat. Alhamdullillah..kerana masih sabarlah.....kita hanya mahu memberitahu disini yang kita tahu tentang perbuatan insan sebegini...kerana ALLAH kasihan kepada hambanya yang dianiaya dan difitnah.

Photo: ALLAH SubhanahuWaTaaLa amat murka jika seseorang insan itu suka mengadu domba,mengaib-aibkan dan memfitnah yang bukan-bukan terhadap sahabat2 atau saudaranya secara diam-diam dibelakang,lebih2 lagi jika sahabat atau saudaranya itu tidak ada buat apa-apa malah sering membantunya. Kenapakah adanya insan-insan tergamak berbuat begini dan tak takut dengan DOSA yang balasannya adalah API NERAKA?Makin teruk lagi, insan-insan sebegini menghasut ini dan itu agar kita berpecah belah dengan sahabat  rakan taulan dan saudara mara yang lain agar kita disisih, dibenci dan disalah-ertikan TANPA kita sedari.Perbuatan sebegini bak "api dalam sekam,musuh dalam selimut,musang berbulu ayam, tebu dibibir mulut ,gunting dalam lipatan,racun didalam madu dan talam dua muka "....amatlah jelik dan sangat terkutuk.Berwaspadalah dengan orang2 begini,bila didepan, bukan main lagi baik mulut dan senyumannya tetapi,bila dibelakang dia langsung tak malu dengan ALLAH dan para malaikat yang sedang merakam percakapan dan perbuatannya yang jahat dan tidak jujur itu. NaudzubillahiMinZaliq,Ya Allah lindungilah kami dari fitnah dan aniaya orang-orang sebegini.Tunjukkanlah jalan keinsafan baginya.Aameen Ya Robbil Alameen.Kalau tidak,nantilah kita jumpa DiAkhirat. Alhamdullillah..kerana masih sabarlah.....kita hanya mahu memberitahu disini yang kita tahu tentang perbuatan insan sebegini...kerana ALLAH kasihan kepada hambanya yang dianiaya dan difitnah.

FB Dato' Idris Buang.

11 ulasan - "PESANAN-PESANAN...BERHATI-HATILAH.."

Comtel Cell delete icon 3 Ogos 2014 8:55 PG

sangat berguna sekali pesan-pesannya, kita memang harus berhati-hati dalam menjalani hidup yia...

paridah delete icon 3 Ogos 2014 10:48 PG

benar tu..pesan2 yg baik harus kita ikuti agar hidup sejahtera...tq Comtell Cell

Purnomo delete icon 3 Ogos 2014 12:12 PTG

memang penampilan atau kulit luar tak bisa menjamin ya kak
harus berhati2 dan selalu waspada :)

paridah delete icon 3 Ogos 2014 1:16 PTG

sifat zahir boleh dibuat-buat..susah juga menerkanya ya...mesti waspada sentiasa...tq Purnomo.

~Kak Nah Backyard (^_^)~ delete icon 3 Ogos 2014 1:35 PTG

saling berpesan-pesan..moga kita terhindar dari fitnah dunia..salam syawal ke 7 PI.tidak terlambat kan..kalau kak nah nak ucap selamat hari raya maaf zahir batin..kalau ada salah silap dalam komen mohon maaf ya..(maaf sebab baru berkesempatan untuk ziarah sini hari ini..)

nohas delete icon 3 Ogos 2014 3:12 PTG

memang bahaya orang mcm ni...

paridah delete icon 3 Ogos 2014 3:38 PTG

benar tu kena saling berpesan mengingatkan demi kebaikan bersama..salam syawal selamat idilfitri ema n famili maaf zahir batin..terima kasih sudi berziarah...

paridah delete icon 3 Ogos 2014 3:40 PTG

mesti hindari mrk yg bersifat begini....tq nohas.

Khai♥Rin : anies delete icon 6 Ogos 2014 9:42 PG

kira blg batu sembunyi tangan la ni...

paridah delete icon 6 Ogos 2014 1:16 PTG

BETULLAH TU ANIES...TQ

Yun Sing delete icon 8 Ogos 2014 8:11 PTG

Setuju.. dulu pernah jadi orang macam tu.. rasa menyesal tu ada laa.. :/

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”