Thursday 3 August 2023

KENDURI KAHWIN FARAH

 ASSALAMUALAIKUM


KENDURI KAHWIN FARAH

 

Aku menghadiri kenduri meraikan perkahwinan Farah, anak saudaraku di Bentong pada awal Muharam lalu. Farah anak bongsu adikku Pazilah. Meriah sekali majlisnya dengan kehadiran saudara-mara, jiran-jiran, sahabat handai dan para jemputan. Aku berkesempatan menemui saudara-maraku sebelah bapa dan sebelah emak dalam majlis itu. Mereka datang  dari jauh memenuhi undangan adikku itu. Aku terkapa-kapa merenungi wajah mereka seorang demi seorang yang menyalamiku sambil bertanya khabar. Aku tersenyum ceria. Terlalu gembira dapat bertegur sapa dengan saudara-maraku itu. Sebenarnya aku sudah terlupa nama mereka. Maklum sudah bertahun-tahun tidak bersua. Jika mereka tidak mengenalkan diri memanglah aku tertanya-tanya. Pertemuan itu mengeratkan semula ukhuwah yang renggang.

 

awal Muharam –

majlis kenduri kahwin

taut ukhuwah










 





6 comments:

  1. Selamat Pengantin Baharu buat pasangan pengantin. Semoga kekal hingga ke anak cucu.

    ReplyDelete
  2. Slmt pengantin baru kepada anak saudara.. best jugak kalau hadiri kenduri kendara yg jauh2 nie..

    ReplyDelete
  3. Waalaikumussalam.
    Selamat Pengantin Baharu. Moga bahagia hingga ke syurga.

    ReplyDelete
  4. Semoga kekal abadi ke Jannah Allah swt

    ReplyDelete
  5. Selamat Pengantin Baru buat mempelai..Moga kekal Bahagia selamanya.. Aamin! Saya suka majlis kahwin dihadiri ramai saudara mara ❣️

    ReplyDelete
  6. barakallahulakuma buat kedua mempelai...

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist