Sunday 3 November 2019

MAJLIS PELANCARAN ANTOLOGI BUNGA-BUNGA PANTAI JAUH.....

ASSALAMUALAIKUM


PAK SAMAD LANCARKAN BUNGA-BUNGA PANTAI JAUH.

Kuala Lumpur, 3 November 2019 - Persatuan Pemuisi Nasional Malaysia (PEMUISI) turut hadir meraikan Majlis Pelancaran Buku Antologi Puisi Bunga-bunga Pantai Jauh diselenggarakan oleh Norazimah Abu Bakar dan Sri Diah Shaharuddin dan diterjemahkan dalam bahasa Rusia oleh Prof. Dr. Victor A. Pogadaev dan Anna V. Pogadaeva di Russian Centre Of Science And Culture, Kuala Lumpur.

Antologi puisi yang disertai 38 orang pemuisi wanita seluruh negara itu dilancarkan SN Datuk Seri A Samad Said. Di majlis yang sama dihidangkan bacaan puisi, dendangan lagu-lagu tradisional Melayu dan tarian tradisional Rusia.

Turut hadir wakil kedutaan Rusia, Dr Ayrat Ahmotov yang juga merupakan Director of Russian Culture Center di Kuala Lumpur, Alena Belozerteva, Assistant Director of Russian Culture Center di Kuala Lumpur, Prof. Dr. Victor Pogadaev, Dato' Dr. Radzuan Ibrahim, Presiden Pemuisi, Tuan Sakri mewakili ITBM, Dr Saleeh Rahamad, Presiden Pena, Pengarah Filem terkenal, U. Wei Hj Shaari, para pemuisi dan peminat sastera tanah air.

Antologi puisi ini pertama kali diterbitkan di Moscow untuk edaran di perpustakaan seluruh Moscow, Rusia. Kemudiannya diterbitkan dalam dwi-bahasa dan dicetak di Kuala Lumpur untuk edaran dalam Malaysia.

Projek penerbitan antologi ini dinaungi Galeri Melora dan Sebudi yang diasaskan SN Prof. Dr. Siti Zainon Ismail. Kulit depan naskhah ini ialah lukisan karya pelukis Malaysia, Tuan Syed Tajudeen. Tahniah dan syabas kepada semua yang terlibat!



Pic dan info Dato Radzuan Ibrahim...terima kasih dato











PI PUN MENYELIT JUGA
ARTIS BUDAYA/PENULIS FAI ZAKARIA  MINTA NAK BERGAMBAR DENGAN PI
HEH..HEH..NAK KETAWA PULA SIAPALAH PI KAN..


                                                      ABADIKAN KENANGAN INDAH BERSAMANYA



13 comments:

  1. Tahniah kak PI, moga terus berkarya...

    ReplyDelete
  2. Tahniah kak PI.. meriahnya.. alhamdulillah. Moga terus dberi ilham yg baik utk kak PI terus berkarya.. aamiin :)

    ReplyDelete
  3. Bukan biasa2 ni kak PI. Teruskan berkarya. Semoga karya kita semakin maju di kalangan masyarakat antarabangsa

    ReplyDelete
  4. TKSH DIK KK INSYAA ALLAH...AMIIN MOGA MASIH ADA DAYA N ILHAM UNTUK BERKARYA

    ReplyDelete
  5. TKSH SAL KAK ADA NASIB UTK MENYELIT KARYA ANTARA PENULIS FEMES TANAH AIR...INSYAA ALLAH SYUKUR KPD-NYA

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist