Thursday 8 May 2014

LAMAN DAN SERAMBI MELERAI SEPI...

ASSALAMUALAIKUM..


SEKETIKA REHATKAN DIRI DI SERAMBI SAMBIL MENIKMATI KEINDAHAN ORKID-ORKID YANG SEDANG GALAK BERKEMBANG.

ORKID VANDA, DENDROBIUM...








JALAN-JALAN PULA KE HALAMAN RUMAH MELIHAT PUDING-PUDINGAN YANG DITANAM DI SEKELILING RUMAH. NAMPAK SUBUR  SEKALI DENGAN DAUNNYA YANG PELBAGAI BENTUK DAN  CORAK WARNANYA YANG PELBAGAI. BUKAN MAIN CANTIK LAGI.

POKOK MEMPELAM NI BARU SAJA BELAJAR BERBUAH TAHUN NI. PI YANG TERBONGKOK-BONGKOK MENANAMNYA. SELAMAT JUGA HIDUP POKOK NI DARIPADA GANGGUAN KERBAU LEMBU YANG BERKELIARAN SETIAP MALAM...DAPATLAH JUGA MERASA HASILNYA.



31 comments:

  1. Kayak nya dapat pertamax nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang pertama penting tu...tq Febri Gamesoft.

      Delete
  2. Tulisannya kok selalu besar gan

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulisannya biar besar agar jelas nampaknya...maklum pandangan semakin kabur faktor usialah tu heh..heh..tq FG

      Delete
  3. wah cantik nya bunga-bunga2 nih pengen jadi nya punya buat di tanam di rumah :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orkid2 ni kalau berbunga berseri suasana....tq kampungjasa Incku.

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Bunda suka pokok bunga orkid ni...tapi tak pernah tanam pun, orang kata renyah...macam pokok puding orang kata senang nak tanam dan senang nak jaga...bagi bunda tak jugak...
    Bunda pernah tanam puding ni 2 3 jenis...tapi tak semua jenis yang senang nak hidup..

    ReplyDelete
    Replies
    1. entahlah...sy suka2 jer tanam tp rajin pula berbunga..xsusah manapun..puding2 tu sy tanam berkeliling rumah...jiran2 sy suka mencari benih n berikan pada sy utk ditanam...biasala ada yg hidup yg mati..tq BUNDA.

      Delete
  6. Replies
    1. ya cantik sangat...tq acik Aku Penghibur.

      Delete
  7. melihat tanam-tanaman boleh jadi terapi..bestnya..buah pelam...banyak buahnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betullah tu..jd terapi menenangkan jiwa...buah pelam baru belajar berbuah...adalah rezekinya...jauh dapatkan benihnya tapi serasi juga berpindah dari kedah ke pahang...tq nohas.

      Delete
  8. Replies
    1. salam kenal abuikhwan...terima kasih sudi singgah n jadi follower karyaku..

      Delete
  9. PI..klau kat kg..mak buat pulut mkan ngan mangga..lemak n manis..apa lg buah dr kebun sendiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah sedap sangat tu makan mempelam manis yg dipetik drpd pokok sendiri dgn pulut lemak...tq Kak Nah Backyard.

      Delete
  10. wah sukanya..cantik orked bila berkembang..berbaloi dgn penjagaanya :)
    p/s: kat umah byak tanam pokok puding..sbab snang jaga :P
    klik colgatex3

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesekali upload pic2 orkid cantik kepunyaan sendiri...tanam puding pun ok boleh dibuat masak rendang...tq Sobri Yaakob rajin klik3.

      Delete
  11. Segar mata bila dikelilingi tumbuhan yang cantik2. Zumal singgah sini dari blog Yun Sing :)

    ReplyDelete
  12. betul tu tenang hati n segar jiwa dikelilingi flora2 indah..tq Ahmad Zu Mal Md Rayi.

    ReplyDelete
  13. Cantik bunga bunga tu kak.....ohhh damai rasanya setiap kali pulang dari kerja melihat bunga kembang mekar..... Kak mangga ni tak cerewet kak...cukup masanya berbuah lah dia....hasil pertama memang teruja kak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bunga2 cantik yg ditanam menenakan jiwa kita pabila mandangnya...kak excited sgt tengok pokok mempelam yg kak tanam mula berbuah...tq ANAK KUALA...

      Delete
  14. I savor, cause I discovered just what I used to
    be looking for. You have ended my four day long hunt!
    God Bless you man. Have a great day. Bye

    my blog ... calories burned

    ReplyDelete
  15. REALLY APPRECIATE..THANKS VERY MUCH ANONYM

    ReplyDelete
  16. Cantiknya bunga-bunga tuh...

    ReplyDelete
  17. lawa.. geram pulak tengok :D tapi tu la saya tak pandai jaga orkid.. huhu

    ReplyDelete
  18. ▶️ Kepada sahabat-sahabat yang masih menanti jodoh, memang benar jodoh dan pertemuan itu sudah tertulis. Namun, adakah anda telah berusaha sebaik mungkin untuk mencari?

    ▶️ Mungkin anda sebenarnya buntu di mana haruskah untuk mencari, dan bagaimana. Oleh itu, DAFTAR SEKARANG DI Jom Dating Malaysia atau www.jomdating.my secara PERCUMA dan sudah ramai juga yang berjaya menemui jodoh.

    ReplyDelete
  19. This was definitely one of my favorite blogs. Every post published did impress me. There are so many fun and exciting things to do and experience around the world that I thought I'd put together a list of my favourite Things to do...

    ReplyDelete
  20. Hai semua

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
    Saya tidak di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

    Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai syarat dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka mampu dimiliki dan cepat dilunaskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
    Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

    Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
    Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

    NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
    EMAIL Syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com.
    Whatsapp Syarikat: +1(304)997-4034
    E-mel Saya: fradesyriritia12@gmail.com

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist