بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM....

Minta bantuan kawan2 sebarkan.. untuk bantu generasi muda...
Gabungan Anak Muda Melayu Bersatu (GAMB) sedang mencari anak-anak muda dari kategOri yang dibuang sekOlah, tidak tamat sekOlah menengah, anak-anak asnaf dan juga, bagi yg berminat untuk mengikuti kursus kemahiran yang kami sediakan.
Peluang Untuk Ikuti Kursus Kemahiran Malaysia
Kepada Generasi Belia.
Kursus Yang Ditawarkan:-
DiplOma Kemahiran Malaysia (DKM)
Eksekutif Sistem KOmputer
IT-020-2/3/4
Eksekutif Sistem Maklumat
IT-080-2/3 & D-060-4
Pengurus Multimedia Kreatif
IT-050-2 & IT-060-3 & D-120-4
DiplOma Akan Dianugerahkan Oleh
Jabatan Pembangunan Kemahiran (JPK)
TempOh Kursus : 3 Tahun
Syarat Kemasukan;
Umur 15 - 35 Tahun
Lelaki & Perempuan
Lepasan SekOlah/Tidak Tamat SekOlah Menengah (bOleh membaca&menulis)
PMR / SPM / STPM
SEBAHAGIAN YURAN PENDAFTARAN AKAN DITAJA OLEH GAMB
Pinjaman Latihan Kemahiran Disediakan Untuk Generasi Belia Melalui Perbadanan Tabung Pembangunan Kemahiran (PTPK) Di Bawah Kementerian Sumber Manusia.
Elaun Sara Diri RM400 Disediakan Kepada Setiap Pelajar Yang Mengikuti Kursus Tersebut.
Asrama Disediakan Sepanjang TempOh Kursus
Pelajar Yang Tamat Kursus Akan Ditempatkan Bekerja Dengan Syarikat Yang Bekerjasama Dengan Pusat Bertauliah.
Pelbagai Aktiviti Menarik Menanti Anda.
Kemasukan pada NOv,Disember 2014 & Januari 2015
Berminat Untuk MemOhOn?
SMS/WhatsApp ;-
GAMB<>Nama<>Alamat<>NO Kp<>NO Hp<>Email<>Pilihan Kursus<>Hantar Kepada NO Hp seperti yg tertera dibawah mengikut kedudukan wilayah anda.
Maklumat Lanjut Sila Hubungi;
GAMB WILAYAH UTARA
En. Hafizan (018-4056030)
En. Azeman (017-9139657)
GAMB WILAYAH SELATAN
En.Ridwan (011-25513700)
GAMB WILAYAH TENGAH
Dhiya (012-6619660)
Raihan (019-3720528)
KOlej Kemahiran Antarabangsa Malvern
Jalan Petaling , Kuala Lumpur.
POhOn Untuk Hebahkan Berita Dan Peluang Ini.
Pengerusi GAMB
DSQ
TERBUKA UNTUK PENGAMBILAN INSTITUT MARITIM!!
Kepada pelajar lepasan SPM atau STPM yang tidak mendapat panggilan UPU, tetapi ingin melanjutkan pengajian dalam sektor:
●OIL & GAS
●PELABUHAN
●PERKAPALAN
Berita baik untuk anda!!!
INSTITUT MARITIM mengadakan peluang melanjutkan pengajian dalam:
.Diploma in Maritime Transportation Management
.Diploma in Shipping Management
.Diploma in Port Management
‪#‎DIPLOMA‬ - 2 Tahun 6 bulan
‪#‎IJAZAH‬ - 1 Tahun 6 bulan
KELEBIHAN INSTITUT MARITIM (NMIT) :
.Kerjasama antara Kerajaan Malaysia & Belanda
.Tajaan MARA sepenuhnya (BUMIPUTRA sahaja)
.Dibawah Projek Pembangunan Wilayah Iskandar Malaysia
.Dapat elaun sara diri RM630 setiap bulan, elaun komputer RM2000 & lain2 elaun MARA
.90% graduan mendapat pekerjaan
Bersama membantu anak muda kearah peluang kerjaya yang luas
Sila hubungi En Ahmad (Pegawai Pengambilan)
Call, sms, whatsapp 0127844000
MOHON SHARE!!!
Tlg sebarkan berita baik. Kalau bukan anak kita, mungkin ada rakan2 sekolah anak2 kita. Jgn tutup pintu peluang mereka. . Satu pintu kita buka utk org lain, 7 pintu Allah buka utk kita. Ameen


33 comments - "REBUT PELUANG INI ANAK-ANAK..."

Etuza Etuza delete icon 11 December 2014 at 09:34

As'salam Paridah..alhamdulillah dapat info yang maha penting..akan tengok lagi maklumat ini ..kejar masa nak ke tamu graund keningau

Kakzakie delete icon 11 December 2014 at 10:14

Dalam WhatsApp kakak pun berlegar-legar infomation ini.
Rebutlah peluang wahai anak-anak.
Beruntung anak sekarang terlalu banyak peluang berbanding kita dulu kan..

kakyon delete icon 11 December 2014 at 10:39

Ibu bapa kena perihatin iklan ini. Ambillah peluang ini untuk anak-anak.mungkin anak anak tak kisah dan belum nmpk peluang dan masa depan mereka, sebagai ibu bapa..kitalah yg menentukan hala tuju mereka..

Ahmad Zu Mal Md Rayi delete icon 11 December 2014 at 11:30

Menarik tu, kita harus rebut peluang camni ^-^

Khai♥Rin : anies delete icon 11 December 2014 at 11:52

peluang da ada dpn mata. so pilih antara nk dgn x nk je

Sweetie delete icon 11 December 2014 at 12:03

Saya akan beritahu pada yang berminat!

paridah delete icon 11 December 2014 at 12:44

wsalam selamat membelibelah cikgu...ada masa boleh intai lagi....tq etuza.

media2give delete icon 11 December 2014 at 13:39

peluang terbuka lebar,mesti cepat di manfaatkan

Sylarius Yusof delete icon 11 December 2014 at 13:43

Antara sebaik-baik bantuan kepada masyarakat adalah bantuan memudahkan jalan menuntut ilmu. Hal ini kerana, ilmu adalah penyuluh kehidupan kita.

nohas delete icon 11 December 2014 at 16:36

peluang untuk mereka mencipta kehidupan yang lebih baik..In shaa Allah...permintaan utk mereka yg mempunyai skill begini memang luas..

babYpose delete icon 11 December 2014 at 16:48

bila baca ni teringat pernah pi mesyuarat umno tak cukup korum ;)

Diana Rashid delete icon 11 December 2014 at 16:52

Dah terbuka peluang untuk anak2 muda..jangan sia2kan..

Najib Ariyan delete icon 11 December 2014 at 16:56

uihhhh saya suka kursus yg last tu ... tapi area Sabah Sarawak takder yer?

Zaitun delete icon 11 December 2014 at 17:09

In shaa Allah kak zai tlg hebahkan.
Jangan tunggu lama2 rebutlah sementara peluang masih ada.

Bin Muhammad delete icon 11 December 2014 at 21:56

Peluang terbaik buat mereka yg mahu memajukan diri.

abuikhwan delete icon 12 December 2014 at 07:33

Assalamualaikum kak.
Hmm, bagus ni. Kepada yang berminat jangan lepaskan peluang untuk memajukan potensi diri ini. Bukan selalu ada tawaran seperti ini, kalau terlepas nanti menyesal. Ayuh, cepat-cepat

Jari Manis delete icon 12 December 2014 at 10:57

menarik juga program ni tapi adik JM dah dapat kemasukan ke IKBN januari tahun depan

paridah delete icon 12 December 2014 at 22:26

Ya anak2 la ni banyak peluangnya kita dulu hnya brgntung pada nasib baik..tq kakzakie.

paridah delete icon 12 December 2014 at 22:29

betul tu jgn biarkan anak2 terlepas peluang ni...tq kakyon.

paridah delete icon 12 December 2014 at 22:30

ya inform pd mrk yg perlu..tq zumal.

paridah delete icon 12 December 2014 at 22:32

betul tu...tolong diri utk memajukn diri....tq anies.

paridah delete icon 12 December 2014 at 22:34

bagus tu tq sweetie.

paridah delete icon 12 December 2014 at 22:35

benar tu..tq media2give

paridah delete icon 12 December 2014 at 22:38

ya bukan hanya melekakn mrk dgn aktvti sukan n seni saja...tq sylarius yusof.

paridah delete icon 12 December 2014 at 22:39

ya dpt lmu n skil demi masa dpn...tq nohas.

paridah delete icon 12 December 2014 at 22:40

heh...heh..xcukup korum batallh tu..tq babYpose.

paridah delete icon 12 December 2014 at 22:42

benar tu rugi disiakan..tq diana.

paridah delete icon 12 December 2014 at 22:43

sabah n serawak termasuk juga tu...tq najib.

paridah delete icon 12 December 2014 at 22:45

tq zaitun...ya peluang mesti direbut...

paridah delete icon 12 December 2014 at 22:46

benar tu yg pnting kena tolong diri...tq BM.

paridah delete icon 12 December 2014 at 22:49

WSALAM DIK..Ya benar kata ustaz tu..pertingkatkn potensi diri dgn ilmu n skill...tq

paridah delete icon 12 December 2014 at 22:51

wah bagus tu tahniah..IKBN pun pusat ilmu yg memahirkan skill siswanya...tq JM.

Master Kit delete icon 25 March 2015 at 17:54

Assalamualaikum wbt..
Salam Sejahtera Salam 1 Malaysia!
Mohon bantuan kawan2 sebarkan untuk peluang generasi belia negara….

Gabungan Anak Melayu Bersatu (GAMB) sedang mengumpul seramai mungkin anak-anak muda seluruh Malaysia tanpa mengira bangsa dan agama untuk mengikuti Program Kemahiran Buat Generasi Belia dibawah agensi yang diiktiraf oleh Jabatan Pembangunan Kemahiran (JPK).

Kami mencari anak-anak muda dari kategori,
• Dibuang sekolah / tidak tamat sekolah
• Gagal dalam akademik
• Anak-anak asnaf
• Anak-anak tahfiz
• Anak-anak yatim
• OKU

Pelbagai kursus yang bakal ditawarkan kepada pemohon. Dan jangan takut atau segan sekiranya anda memerlukan khidmat bimbingan dan nasihat dalam membuat pilihan kursus.
KAMI SEDIA MEMBANTU ANDA!

Syarat Kemasukan ;
• Umur 15-40tahun
• Lelaki&Perempuan
• Boleh menulis & membaca
• PMR/SPM/STPM : Permohonan yg berkelayakan akan diberi panduan pemilihan kursus yg bersesuaian.

Risau dengan yuran pendaftaran yang tidak munasabah??
Jangan risau…melalui GAMB, yuran pendaftaran sudah diselaraskan selepas rundingan dgn institut berkenaan. Yang pastinya yuran pendaftaran dijamin tidak membebankan dan ada sebahagian yuran pendaftaran ada yang ditaja oleh GAMB.

Kursus-kursus ini juga menyediakan ;
• Pinjaman Latihan Kemahiran disediakan untuk generasi belia melalui Perbadanan Tabung Pembangunan Kemahiran (PTPK) dibawah Kementerian Sumber Manusia.
• Elaun sara diri RM400 disediakan sepanjang tempoh kursus bagi pelajar yang mengikuti program sijil kemahiran dan jumlah elaun juga bergantung kepada agensi yang berkaitan.
• Kemudahan asrama
• Pengangkutan disediakan *beberapa kolej yang mempunyai kemudahan ini*
• Pelajar yang tamat kursus berpeluang melanjutkan pengajian ke peringkat yang lebih tinggi
• Peluang pekerjaan dan program usahawan bersesuaian mengikut penilaian prestasi dan disiplin pelajar

Cara mendaftar hanya melalui sms/whtsapp dan kami akan memproses permohonan anda secepatnya….

Sila lengkapkan butiran yang dibawah;
Nama :
No.K/P :
No.Tel :
Alamat :
Emel :
Pilihan Kursus Yg Diminati :
Keputusan Peperiksaan Akhir Yg Diduduki :

Dan, hantarkan kepada admin pendaftar GAMB seperti yg tertera dibawah ;

Pn.Dhiya : 012-6619660
En.Najmi : 017-9020979
Cik.Raihan : 019-3720528
En.Danial : 014-6226195
Ustaz Nafery : 017-8542428

📢📢📢📢📢📢📢📢📢
Ok…Adik2..Abang2..Kakak2..Pakcik Makcik….Apa yang ditunggu lagi?
Ayuh kita sebarkan peluang ini!!!
Peluang tidak mungkin datang 2x..jangan lepaskan peluang ini!!!
🎓🎉🎓🎉🎓🎉🎓🎉🎓
Ayuh!!!
Kita ramai2 bantu hebahkan peluang yg berharga ini!!!

DHIYA
(Presiden GAMB)

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”