بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

PI KALAU MENCARI ORKID DI NURSERI MESTI NAK PILIH ORKID YANG BUNGANYA BERKELOPAK BESAR KERANA LEBIH MENYERLAH KALA DIGANTUNG DI SERAMBI.
BIASANYA JENIS VANDA DAN BUTTERFLY MEMANG BESAR KELOPAKNYA.








PIC  SALLOMA NURSERI FB..

28 ulasan - "ORKID BERKELOPAK BESAR.."

Fiu S delete icon 19 November 2014 9:39 PG

weh ,,,, bungan cantik cantik ...

Kakzakie delete icon 19 November 2014 9:39 PG

Nursery yg dekat rumah kakak ni semua orkidnya kakak dah ada
Tapi yg macam ini tak adalah. Cantiknya... geram kakak tengok.

nohas delete icon 19 November 2014 9:55 PG

cantik...suka warna purple..

Jery Yanuarlan delete icon 19 November 2014 11:13 PG

waahh indah sekali bunga-bunganya, pasti betah untuk berlama-lama didekatnya :)

Cilembu thea delete icon 19 November 2014 11:29 PG

waallaikumsalam
indah nian pagi hari di suguhi orcid yang berkelopak besar...membuat adem hati yang sedang gundah gulana ini.
makasih ye

Khai♥Rin : anies delete icon 19 November 2014 12:28 PTG

mak cik sy kalu tgk ni mau pengsan dia ;-)

~Kak Nah Backyard (^_^)~ delete icon 19 November 2014 4:30 PTG

semua cantik2...orkid laman PI ke.. teringin nak tengok dekat2... =)

Zaitun delete icon 19 November 2014 4:33 PTG

Cantiknya tapi jenis yang ini mahal dan susah nak jaga.

Gee Lion delete icon 19 November 2014 7:07 PTG

pernah kerja kedai bunga.
best giler masa tu.. nowadays, kerja office buat senak kepalanya.. huhu

Muhammad Khairuddin Lim delete icon 19 November 2014 7:18 PTG

mencengkam sukma

Etuza Etuza delete icon 19 November 2014 7:53 PTG

asalam paridah..wow!!! sungguh mempersona bunga2an orkid ni..tengok kebesaranNya dalam kelopak bunga ini..

Etuza Etuza delete icon 19 November 2014 7:54 PTG

terbaik ni..macam nak makan ja bunga tu hehehe

paridah delete icon 20 November 2014 6:41 PG

hmm...kalau dimakan dpt menyeri wajah...tapi syg dh xnmpak bunganya...tq cikgu etuza.

paridah delete icon 20 November 2014 6:43 PG

insyaAllah..subhanallah indahnya kejadian Allah.

paridah delete icon 20 November 2014 6:45 PG

hmm terpesona kan tq MKL.

paridah delete icon 20 November 2014 6:47 PG

YEKE...BEST BERSATU DGN ALAM...KERJA OFIS PUN OK GEE...TQ

paridah delete icon 20 November 2014 6:50 PG

Kalau beli anak yg sdg2 besar xmahal sgt...tapi kalau yg dh berbunga mhl juga...tq zaitun...

paridah delete icon 20 November 2014 6:53 PG

yg ada kat rumah kak sikit jer...yg banyak cantik2 tu kat nurseri heh..heh...tq kaknah.

paridah delete icon 20 November 2014 6:55 PG

peminat orkid tegar mcik anies tu...tq anies.

paridah delete icon 20 November 2014 6:58 PG

assalam...sesekali tenangkan jiwa dgn menatap keindahan bunga2...tq Cilembu Thea.

paridah delete icon 20 November 2014 7:02 PG

sudah tentu jerry yanuarian..indah kan...tq

paridah delete icon 20 November 2014 7:03 PG

orkid ni kebanyakannya warna purple....tq nohas

paridah delete icon 20 November 2014 7:05 PG

yeke...skali travel jauh sikit boleh tmbh koleksi berbeza....tq Kakzakie.

paridah delete icon 20 November 2014 7:07 PG

hmm...bunga penyegar jiwa tq fiu s.

Najib Ariyan delete icon 20 November 2014 7:08 PG

wowwwwww.... cantinya... saya baru je belajar nak tanam okid nihhh... amik bunga yg kaler kuning yg kecik2 tu... dah berbunga lagi nampaknya bolehlah tanam okid lepas nih

paridah delete icon 20 November 2014 10:09 PG

yeke...bagus tu...kalau dh kena penangan bunga-bunga orkid ni mmg sukar nk lepaskannya...tq najib.

ANAK KUALA delete icon 20 November 2014 4:11 PTG

As Salam kak...memang cantik..... terasa satu kepuasan bila orkid orkid ni terus mekar mempamerkan keindahannya......

paridah delete icon 20 November 2014 5:56 PTG

wsalam dik...benar tu orkid ni indah sekali dipndang menjadikan terleka...tq Anak Kuala.

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”