Saturday 12 December 2020

https://obsesbuku.blogspot.com/2020/12/antologi-puisi-tradisional-sirah.html

 ASSALAMUALAIKUM


SELAMAT BERHUJUNG MINGGU SAMBIL MENYELESAIKAN PELBAGAI URUSAN DIRENCANA SEHARIAN.

PI KONGSIKAN DI SINI ULASAN BUKU SIRAH NABAWIYAH TERBITAN YADIM OLEH TN HANAFI ABDULLAH ADMIN BLOG SEORANG BLOGGER YANG OBSES BUKU JUGA PENULIS WIBAWA DARI SARAWAK YANG TELAH LAMA BERKECIMPUNG DALAM BIDANGNYA...TERIMA KASIH BANYAK KESUDIAN MENGULAS ANTOLOGI YANG TURUT MENYERTAKAN 5 BUAH PUISI KARYA PI   ALHAMDULILLAH..PI DOAKAN TN HANAFI DAN FAMILI SERTA KITA SEMUA SIHAT SEJAHTERA BERBAHAGIA, SUKSES DUNIA AKHIRAT...AMIIN


TELUSURILAH BLOG SEKIRANYA INGIN MENGETAHUI TENTANG BUKU-BUKU TERBAIK PILIHAN ADMIN YANG KINI BERADA DI PASARAN DAN SEPATUTNYA DIMILIKI PEMINAT BUKU

https://obsesbuku.blogspot.com/2020/12/antologi-puisi-tradisional-sirah.html 

ANTOLOGI PUISI TRADISIONAL SIRAH NABAWIYAH
Buku "Antologi Puisi Tradisional Sirah Nabawiyah" yang admin baca ini merupakan permberian kedua blogger dan penulis sastera kita, kak Paridah Ishak.
Kakak Paridah Isyak sendiri antara 28 penulis yang ada menyumbang karya dalam buku tersebut. Tahniah dan admin tumpang gembira atas kejayaan tersebut.
Ia merupakan naskah kumpulan puisi, pantun, syair, nazam dan gurindam yang bersifat kerohanian. Dalam bahagian kedua menggunakan tulisan Jawi. Ternyata berjaya mengekalkan konsep tradisional.
Buku ini setebal 77 helaian. Ini tidak termasuk bahagian dalam bahasa Jawi. Tahun terbitan pula pada tahun 2020 oleh YADIM.
Admin galakkan pembaca memiliki naskah ini sebagai rujukan dan koleksi. Banyak pantun yang menarik dan puisi pula kaya dengan bahasa yang ada nilai kesasteraan tinggi.
Sesiapa yang berminat boleh dapatkan sendiri di Shoppee
Sekian sahaja dan semoga ulasan yang sangat ringkas ini ada manfaat.
Terima kasih banyak Blogger admin BLOG Tn
Hanafi Bin Abdullah
ulasannya yang
terbaik
terharu kesudiannya.




4 comments:

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist