Monday 3 February 2020

MEMORI

ASSALAMUALAIKUM


WAJAH DI DALAM KELONGSONG KERTAS

Aku dipilih berseminar BELIA FELDA di Kuala Lumpur, bersama  Amin selaku naib pengerusi persatuan belia 4B di sini dan aku pula adalah setiausahanya.
Kami mewakili Felda Wilayah  Pahang Tengah

Kami dibawa ke KL menaiki landrover felda dengan ditemani En. Zainudin Yunus seorang pegawai sdo Felda wilayah Pahang Tengah.Teruja sungguh dengan pengalaman baru ini. Seminar dirasmikan Abdullah Ahmad Badawi mantan PM yang tika itu Ketua Setiausaha Kementerian Belia dan Sukan. Tun Abdulah tika itu sangat kacak tampan sekali. Kami perserta perserta seminar berpeluang bergambar dengan beliau.

Aku berkenalan dengan ramai kawan kawan belia yang datangnya dari Felda seluruh negara. Antara yang sangat baik dan rapat denganku adalah Mussalma ; berasal dari Felda Lurah Bilut. Ke mana saja berpergian mesti hendak bersama dengannya. Maklum akupun tidak biasa dengan majlis begini. Agak canggung  sedikit dengan suasana yang selama ini tidak pernah dialami. Maklumlah orang kampung yang pertama kali ke banda raya. Bagai rusa masuk kampung pula..

Sedang kami sibuk berseminar muncul pula seorang wartawan yang berhasrat menemuramah kami untuk bahan berita majalah yang diwakilinya. Aku dan Mussalma pun bercerita tentang kegiatan belia di tempat kami, Dalam kesibukan dan kesuntukan waktu untuk memenuhi acara yang disusun tidak sempat pula hendak bertanya kepada wartawan itu tentang majalah yang diwakilinya dan bilakah tulisannya tentang kami akan disiarkan

 
Telah berlalu cerita itu sehingga beberapa bulan kemudian bapa membawa pulang sehelai kertas majalah yang diberi seorang rakannya.
 Tertera gambar aku dan mussalma di dalam kertas itu.Kata bapaku rakannya menemui kertas itu berlapis di dalam kelongsong kertas barang yang dibelinya di kedai PNF.Kesian kan...gambar aku dan Mussalma terperosok di dalam kelongsong pembungkus barang. Tapi okey lah juga dapat menatap gambar sendiri di dalam cebisan majalah.




16 comments:

  1. masih di simpan lagi tak gambar tu kak?

    ReplyDelete
  2. TKSH DANA HEH..HEH..DAH HILAG NTAH KEMANA DANA

    ReplyDelete
  3. Walau mungkin gambar sudah tidak ada namun kenangannya tetap segar dalam ingatankan Kak PI..alhamdulillah.

    ReplyDelete
  4. waalaikumussalam. alhamdulillah, memori yg takkan dapat dilupakan oleh zaman ^_^

    ReplyDelete
  5. kenangan indah ni Kak PI..dulu2 ada belia 4B..

    ReplyDelete
  6. tksh pc ya rakam dlm kenangan

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah tksh umi azrah memori hak kita

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah tksh nohas ya 4B la ni ada lagi kot

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah tksh ejulz semangat masa remaja heh..heh........

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah tksh WP la ni bnyak suratkhabar gulung tikar sapa sangka kan

    ReplyDelete
  11. Biar apa pun berlaku pada cetakan atau akhbar, kenangan dan penghargaan spt itu ttp satu pengalaman berharga dan mempunyai nilai yg tak akan hilang :)

    ReplyDelete
  12. kena simpan elok2 kak... kenangan utk ms depan yg mungkin x kn berulang lg

    ReplyDelete
  13. TKSH DIK KK BENAR SANGAT TU KENANGAN PENGHARGAAN MENJADI SEJARAH KEKAL

    ReplyDelete
  14. TKSH ANIES YA KENA SIMPAN CATATAN KENANGAN KITA

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist