Wednesday 24 July 2019

PUISI DAN PEMUISI

 ASSALAMUALAIKUM


Buku sastera berjudul "PUISI dan PEMUISI - Satu Pengenalan" menghimpunkan sebanyak 40 tajuk genre puisi serta keterangan pengarangan dan asal usul puisi berkaitan. Di sampaing itu menghimpunkan 10 kategori pemuisi yang ada kaitan dengan persembahan genre puisi. Buku ini merupakan terbitan SPTA yang kesembilan bagi tahun 2019

PI telah menerima tiga buah buku ini daripada sifu Tabir Alam beberapa hari lalu....selak baca rupanya ada karya PI haibun KENANGAN RAMADAN turut terselit sebagai petikan contoh puisi haibun...Alhamdulillah penghargaan sifu amat membanggakan hati kecil ini...terima kasih banyak sifu.

Buku tulisan sifu TABIR ALAM ini amat bermenfaat kepada peminat puisi yang berhasrat menukilnya. Amat mudah untuk memahaminya. Sekiraya berminat milikinya hubungi TABIR ALAM @FACEBOOK

9 comments:

  1. tahniah, Kak PI..byk genre puisi ya..semoga buku ni bermanfaat utk pelajar2 & penggiat puisi tanahair..

    ReplyDelete
  2. TKSH NOHAS KARYA KAK TERSELIT JE KAT SITU HEH.HEH..

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..moga karya kak PI dan sahabat yang lain terus berkembang untuk menjadi rujukan dan sumber ilmiah.Aamiin.

    ReplyDelete
  4. WSALAM KAK ROSE RJN BW MEMALAM HEH..HEH..

    ReplyDelete
  5. AAMIIN TKSH PC INSYAA ALLAH MOGA BUKU INI BERMENFAAT SBG BAHAN RUJUKAN

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah tahniah kak PI.. semoga terus berkarya memberi inspirasi sejagat.. aamiin.

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist