بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

PARIT PERAK TENGAH

KENANGAN CINTA

Dari Layang layang kiri ke Layang layang kanan
Dari Bota kiri ke Bota kanan
Sejarah silam penuh kenangan
Masih abadi dalam lipatan
32800 Jalan Si Puteh Pekan Parit
Surat dikirim manis dicoret
Ukir janji pertemuan
Di menara jam tinggi Parit
Sedang musim buah kayu
Meriahnya suasana meriangkan
Manggis rambutan langsat dokong durian pulasan
Rezeki dagangan tempatan jelangnya tahunan
Umpama cintaku yang tidak kesampaian
Bermusim barum bak durian

Paridah Ishak
Selayang Utama

2 Jun 2016

18 ulasan - "PARIT PERAK TENGAH...."

aryan azra delete icon 27 Jun 2016 10:26 PG

bestnyer tengok durian banyak2 tu, tahun ni inshaAllah nak berkunjung ke perak

Khairul Bariah delete icon 27 Jun 2016 10:41 PG

assalamualaikum kak paridah. lama tak datang sini.
amboi ada kenangan di Parit ke kak??

Norhayati Mohd Isa delete icon 27 Jun 2016 10:42 PG

Tengah musim durian ke Perak Tengah tu kak PI..
Geram pula tengok buah yg berderet tu :)

Mazlan Othman delete icon 27 Jun 2016 11:06 PG

Kenangan silam yang mengetuk memori

Mazlan Othman delete icon 27 Jun 2016 11:07 PG

Kenangan silam yang mengetuk memori

saniah ibrahim delete icon 27 Jun 2016 11:11 PG

teringin nak ke Perak tapi takde tempat dituju.
suka nya tengok durian tu banyaknya...

dorsett pink delete icon 27 Jun 2016 12:22 PTG

sedapnya tengok durian tu...

dorsett pink delete icon 27 Jun 2016 12:22 PTG

saya dulu belajar kat perak tengah tahun

paridah delete icon 27 Jun 2016 2:44 PTG

yeke DP..Parit ni pure lorat Peraknya kan...tq

Kakzakie Purvit delete icon 27 Jun 2016 3:20 PTG

Biarpun tinggal kenangan tapi indah untuk dikenang

Faarihin Talip delete icon 27 Jun 2016 3:37 PTG

Sedapnya durian. Dah lama saya tak makan.
Kenangan yang mengindahkan. =)

Mrs. A delete icon 27 Jun 2016 4:37 PTG

Ibu Mertua Mrs. A orang Perak tapi tak ingat daerah mana ngeee...

Qhaifa Nur delete icon 28 Jun 2016 5:48 PG

Makcik nur org bota kiri PI..
Nur org perak Sitiawan, ada rezeki nk raya sana nanti
geram betul tgk durian lebat cam gitu...

Bunda_nora delete icon 28 Jun 2016 7:10 PG

Meriahnya durian tu berbuah...penuh pangkal pokok...

Bunda_nora delete icon 28 Jun 2016 7:11 PG

from parit with love...hehe

Atie Yusof delete icon 28 Jun 2016 8:46 PG

Salam Kak PI....kenangan di Parit Tengah ya... teringin durian.. hehe

Nooriah Abdullah delete icon 28 Jun 2016 6:16 PTG

assalamualaikum P
lama jugak tak jenjalan sini
wangi nya bau durian tu mengundang kaknoor utk kesini heee
banyakkk nya geram tengokk

Khir Khalid delete icon 28 Jun 2016 7:19 PTG

Kenangan mengusik memori... cuma durian tu lain macam je tumbuhnya huhu

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”