بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


PEMIMPIN KITA INI TELAH MELAKAR SEJARAH MEMBINA NEGARA BANGSA MALAYSIA DAN MEWARISKAN KEPADA KITA ANAK CUCU CICIT PIUTNYA. JIKALAU TIDAK KERANA TUNKU ABD.RAHMAN PUTRA AL..HAJ DAN PEMIMPIN YANG SEANGKATAN DENGANNYA ENTAH BAGAIMANA NASIB KITA SETELAH MALAYAN UNION INGGERIS MEMBERI HAK KESAMARATAAN KAUM BERJAYA DIBENTUK.

DATUK NENEK KITA BERUSAHA MENGHALANG DARIPADA IANYA BERLAKU YANG AKAN MENYEBABKAN HAK KETUANAN MELAYU TERHAKIS. APAKAH DATUK NENEK KITA ITU DUNGU KERANA MEMPERTAHANKAN KETUANAN MELAYU DI TANAH MELAYU UNTUK KEMELASYHATAN TANAH AIR YANG MEREKA SAYANGI DEMI MEWARISKANNYA KEPADA KITA.

YANG PELIKNYA ANAK-ANAK MUDA KINI TERUTAMA YANG MENDAPAT PENDIDIKAN TINGGI DI UNIVERSITI-UNIVERSITI MERASA MEREKA JUGA SEBILANGAN DENGAN LAIN-LAIN BANGSA YANG TIDAK PASTI ASAL KETURUNANNYA DARI MANA DATANGNYA.. KONONNYA SEJARAH PENGAJIAN TINGGI YANG MEREKA PELAJARI MENGATAKAN MELAYU DI TANAH MELAYU JUGA ADALAH PENDATANG. 
JADI TIDAKLAH SALAH KALAU MEREKA MENYOKONG DAP YANG KETARA RASIS SEJAK PENUBUHANNYA SEHINGGA MENCETUSKAN TRAGEDI BERDARAH 13 MEI 1968 KERANA MEREKA POLOS BERFIKIRAN TERBUKA, LANGSUNG TIDAK ADA SIFAT PERKAUMAN.

SEBENARNYA YANG TIDAK MEREKA SEDARI ADALAH PIMPINAN YANG MEREKA KAGUMI ITU TERLALU BIJAK, MATANG MEMANAPULASI JIWA ORANG MUDA YANG MERASA MEREKA ITU ORANG PERJUANGAN YANG CELIK MINDANYA TIDAK MUDAH DIGULA-GULAKAN DENGAN BRIM ATAU APA SAJA. MEREKA TIDAK NAMPAK APA YANG TERSIRAT SEBAGAI MATLAMAT PERJUANGAN PEMIMPIN YANG MENJADI IDOLA MEREKA ITU.
DAN PEMIMPIN-PEMIMPIN YANG DIPILIH RAKYAT MELALUI PETI UNDI SEMUANYA KORUP, NEPOTISM, KRONISM. APA YANG TIDAK MOLEK SEMUANYA DILABELKAN DAN SIBUK MEMBENTANGKAN KESALAHAN ORANG ITU BEGITU BEGINI. MENURUTKU KALAU KITA TIDAK TAHU APA-APA JANGAN BERLAGAK TAHU SEKADAR MENDENGAR CERITA-CERITA PEMBANGKANG YANG BERSPORA DI DADA MAYA.....

SESIAPA YANG GEMAR MENCARI KESALAHAN ORANG LAIN MEMANG DIGELAR PEMBANGKANG PUN. ASYIK DIA JER YANG BETUL...............

                                                                 SEMUA PIC GOOGLE... 

4 comments - "PEWARIS PERJUANGAN BANGSA......"

Kesuma Angsana delete icon 15 May 2013 at 10:31

KA admire sungguh pad tun mahadir tau kak Q

paridah delete icon 15 May 2013 at 12:16

YEKER...KAK PUN SAMA DGNMU...TQ KA

eithusa delete icon 15 May 2013 at 15:09

salam untie paridah,
sy sokong dan setuju sangat dengan kata2 untie tu.. kadang2 geram jer tengok perangai mereka ni, klu menyebarkan fitnah tentang pemimpin negara (wlupon xade bukti)bukan main lagi laju tp klu kita berkata buruk sikit tentang pemimpin mereka (walaupun ade bukti) mati2 dipertahankan silap2 kita yg dikatanya penyebar fitnah dan mulalah keluar segala hadis2... sabar jelah.

paridah delete icon 15 May 2013 at 16:49

tq eithusia aunt bangga sgt ada yg setuju dgn tulisan aunt. aunt tulis yg benar jer bukan reka2...

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”