Wednesday 9 October 2019

AYAH MENULIS KISAH HIDUP KERANA..

ASSALAMUALAIKUM



Write Now Consultancy via pb.mlsend2.com 

Tue, Oct 8, 9:47 AM (1 day ago)
to paridah.ishak


Seramai 142 orang mendapat manfaat video di bawah.

"Dalam buku kisah hidup anak saya yang suspek HIV juga ada beberapa perkara sensitif yang perlu saya 'sembunyikan'. Terima kasih kerana Tuan berkongsi kaedah menyembunyikannya," kata tuan Nizam Mat Saari selepas mengikuti video di bawah.
Ambil pen dan kertas. Facebook Live selama 15 minit bertanya mengenai hal penulisan. Jawapan yang praktikal. Mohon share-kan video ini.
Jika mahukan panduan belajar dari rumah, teknik menulis kisah hidup yang sedap dibaca, ikuti video di bawah sehingga akhir. Facebook live dari Institut Alam Sekitar Malaysia (EiMAS).
Senarai soalan yang dijawab dalam video di bawah.
• "Saya sedang menulis kisah hidup tentang keakraban saya dan ayah. Kisah ni lebih kepada emosi. Setakat hari ini saya hanya menulis di Facebook. Sekarang sudah bahagian sepuluh. Macam mana saya mahu jadikan kisah ini buku pertama saya?"
• "Saya teragak-agak mahu menulis kisah hidup kerana bimbang mengguris atau mengaibkan orang lain terutama keluarga atau saudara-mara. Bagaimana mahu mengatasi perkara ini?"
• "Saya berhajat meneruskan usaha menulis buku berbentuk ilmiah iaitu bidang pendidikan khas. Boleh tuan beri tips untuk membantu?"

Klik di sini bagi menonton video klik di sini.Klik di sini bagi menonton video klik di sini.Klik di sini bagi menonton video klik di sini.

11 comments:

  1. TQ atas perkongsian kak...bermanfaat bagi yg ingin belajar lg ttg dunia penulisan ni...

    ReplyDelete
  2. tq kak..pernah baca kisah hidup anak yg sembuh dari kanser otak..boleh jd panduan utk kita jg..

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah...moga2 ada manafaat dan ganjarannya.?

    ReplyDelete
  4. TKSH ATIE BLJR MENULIS TAMBAH ILMU JUGA

    ReplyDelete
  5. TKSH NOHAS CATATAN PENGALAMAN HIDUP KADANG MEMBERI INSPIRASI N MEMOMOTIVASIKAN

    ReplyDelete
  6. AAMIIN TKSH KHAM INSYAA ALLAH

    ReplyDelete
  7. smoga kita sama2 dpt manfaatnya

    ReplyDelete
  8. Thanks for writing such a good article, I stumbled onto your blog and read a few post. I like your style of writing...Watch sims 4 news channels streaming live on Twitch. Sign up or login to join the community and follow your favorite The Sims 4 streamers!

    ReplyDelete
  9. Perkongsian yg memberi manfaat yg besar ni kak.. subhanallah.

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist