بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM....

BERSARAPAN PAGI DEGAN APAM SEDAP JUGA...BAHANNYA PUN MUDAH DAN SENTIASA ADA DI DAPUR KITA...JOM MEMBEGA-BEGANYA.

Image may contain: food
Apam tapai nasi.
.
Ni resepinya...utk 1 adunan..
1 cawan tapai nasi (2cawan nasi sejuk digaul dgn separuh ragi dan 3 sudu besar gula ,dperam 24jam semlaman.baru la jd tapai nasi)
1 cawan gula pasir
2 cawan air
3 cawan tepung beras cap teratai
1 peket ino biru..
.
Cara2nya..tapai nasi,gula, air ,tepung di blend sampi btul2 halus..xpyh tapis ye.peram semalaman..esok pagi..kcau adunan n masukan eno n kacau sampai berbuih ..letakan pwarna yg digemari..biar dlm 5 minit..pnaskan acuan dlm pngukus..bole la dikukus..selama 15 minit..klo dpat ragi yg elok maka kjadian hasilnya pun bebaloi..
.
resepi ini telah diambil dari fb ‎Azah Aziz‎ melalui perkongsiannya ke group Masak Apa Hari Ni.. (MAHN)

11 ulasan - "APAM TAPAI NASI..."

PeRdU cINta delete icon 7 Mac 2017 7:36 PG

Favourite PC ni kak..kak,PC ambil ya resipi ni..tq kak PI..

paridah delete icon 7 Mac 2017 9:51 PG

TKSH PC..AMBILLAH KAKPUN KONGSI JER

Kamsiah Yusoff delete icon 7 Mac 2017 10:45 PG

sedap..tak jemu dimakan bila2 masa ja kan..

Warisan Petani delete icon 7 Mac 2017 3:58 PTG

Nasib Xde gambonye.
kalau tak, tentu terliur.

Hasliynda Umairah delete icon 7 Mac 2017 3:59 PTG

sedapnya...wrn pun menarik

Hasliynda Umairah delete icon 7 Mac 2017 3:59 PTG

sedapnya...wrn pun menarik

Muhammad Khairuddin Lim delete icon 7 Mac 2017 7:00 PTG

sedap tu..

Seorang Syed delete icon 7 Mac 2017 9:25 PTG

Terliur pula nak makan apam ni. Dulu masa kecik2 mak selalu buat apam ni and jual dekat warung :')

Sobri Yaacob delete icon 8 Mac 2017 4:47 PTG

sedap ni kak
slau juga beli kat pasar malam :)

dear anies delete icon 9 Mac 2017 5:13 PTG

kuih yg mama sy buat tiap2 hari ms sy kecik2 dulu untuk dijual

akupenghibur delete icon 10 Mac 2017 7:30 PG

wahhh sedapnya kak.. lagi kalau makan panas2

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”