بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM....

BERSARAPAN PAGI DEGAN APAM SEDAP JUGA...BAHANNYA PUN MUDAH DAN SENTIASA ADA DI DAPUR KITA...JOM MEMBEGA-BEGANYA.

Image may contain: food
Apam tapai nasi.
.
Ni resepinya...utk 1 adunan..
1 cawan tapai nasi (2cawan nasi sejuk digaul dgn separuh ragi dan 3 sudu besar gula ,dperam 24jam semlaman.baru la jd tapai nasi)
1 cawan gula pasir
2 cawan air
3 cawan tepung beras cap teratai
1 peket ino biru..
.
Cara2nya..tapai nasi,gula, air ,tepung di blend sampi btul2 halus..xpyh tapis ye.peram semalaman..esok pagi..kcau adunan n masukan eno n kacau sampai berbuih ..letakan pwarna yg digemari..biar dlm 5 minit..pnaskan acuan dlm pngukus..bole la dikukus..selama 15 minit..klo dpat ragi yg elok maka kjadian hasilnya pun bebaloi..
.
resepi ini telah diambil dari fb ‎Azah Aziz‎ melalui perkongsiannya ke group Masak Apa Hari Ni.. (MAHN)

11 comments - "APAM TAPAI NASI..."

PeRdU cINta delete icon 7 March 2017 at 07:36

Favourite PC ni kak..kak,PC ambil ya resipi ni..tq kak PI..

paridah delete icon 7 March 2017 at 09:51

TKSH PC..AMBILLAH KAKPUN KONGSI JER

Kamsiah Yusoff delete icon 7 March 2017 at 10:45

sedap..tak jemu dimakan bila2 masa ja kan..

Warisan Petani delete icon 7 March 2017 at 15:58

Nasib Xde gambonye.
kalau tak, tentu terliur.

Hasliynda Umairah delete icon 7 March 2017 at 15:59

sedapnya...wrn pun menarik

Hasliynda Umairah delete icon 7 March 2017 at 15:59

sedapnya...wrn pun menarik

Muhammad Khairuddin Lim delete icon 7 March 2017 at 19:00

sedap tu..

Seorang Syed delete icon 7 March 2017 at 21:25

Terliur pula nak makan apam ni. Dulu masa kecik2 mak selalu buat apam ni and jual dekat warung :')

Sobri Yaacob delete icon 8 March 2017 at 16:47

sedap ni kak
slau juga beli kat pasar malam :)

dear anies delete icon 9 March 2017 at 17:13

kuih yg mama sy buat tiap2 hari ms sy kecik2 dulu untuk dijual

akupenghibur delete icon 10 March 2017 at 07:30

wahhh sedapnya kak.. lagi kalau makan panas2

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”