بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

 SALAM JUMAAT MULIA


Jangan risau tentang dunia
Kerana itu urusan Allah
Jangan risau tentang rezeki
Kerana itu dari Allah
Jangan risau tentang masa depan
Kerana itu adalah kekuasaan Allah
Yang harus di risaukan adalah ...
Bagaimana mendapat Redha Allah
Orang orang yang menjadikan Redha Allah sebagai tujuan dalam hidupnya tidak mungkin dapat di simpangkan dari jalan yang benar kerana mereka sangat yakin bahawa kenikmatan jannah yang Allah janjikan tidak dapat di kalahkan olih kenikmatan duniawi

20 comments - "JANGAN RISAU APA-APA"

Nooriah Abdullah delete icon 28 October 2016 at 20:50

selamat malam P
betul tu kita tak perlu risau
semuanya ditangan ALLAH
kita hanya perlu tunaikan tanggungjawab kita sebagai seorang islam
ikut nabi kita Muhammad Saw dan ikut perintah ALLAH Swt
Insya ALLAH kita akan selamat ameeen

Faarihin Talip delete icon 28 October 2016 at 23:14

Setiap perkara akan datang memang kita tak dapat nak tentukan. Kita hanya boleh merancang, tapi Allah jualah yang menentukan segala-galanya.

Terima kasih atas peringatan ini. =)

Unni Anje delete icon 29 October 2016 at 08:09

selamat pagi.. Ma Fi Qalbi Ghairullah :)

Warisan Petani delete icon 29 October 2016 at 08:19

Wkmsalam.
Setuju sangat PI.

Pha Is delete icon 29 October 2016 at 13:39

tiada daya dan upaya kita melainkan atas kehendak Allah..

Irda Garmin delete icon 29 October 2016 at 13:45

Assalammualaikum kak paridah...terima kasih kak atas ingatan ini.kadang-kadang irda juga risau tak semena-mena,kadang-kadang hati dilanda hiba,terima kasih dengan membacanya membuat hati kembali tenang..

Etuza Etuza delete icon 29 October 2016 at 15:26

sejuk hati membacanya..terima kasih

Khir Khalid delete icon 29 October 2016 at 21:01

Kpd Allah kita bertawakkal dgn sepenuh keyakinan dan usaha yg berterusan, in shaa Allah..

Adam delete icon 30 October 2016 at 02:51

Thanks.

from:
http://biarlembuyangjadilembu.blogspot.my

Atie Yusof delete icon 31 October 2016 at 09:34

Assalam kak PI... jangan risau, sebab Allah dah atur sebaik2nya kan.. :)

dear anies delete icon 31 October 2016 at 12:19

serahkan pada DIA

Khairul Bariah delete icon 31 October 2016 at 15:43

betul tu kak, kalau tak mendapat redha Allah tu yg kita patut risaukan!

Muhammad Khairuddin Lim delete icon 31 October 2016 at 18:47

itu yang terbaik...

raihanah delete icon 1 November 2016 at 09:19

redha Allah yang kita perlu utamakan

Jari Manis delete icon 1 November 2016 at 20:00

jgn risau hal dunia..kita risaukan hubungan kita dengan Allah..jika hubungan kita dgn Allah terjaga..urusan dunia lain jadi mudah

raihanah delete icon 2 November 2016 at 08:46

slm kak PI. kak pi menang giveaway saya. nanti kak emel saya ya. tengok kat posting saya.

Fidah Shah delete icon 2 November 2016 at 08:52

Apa yang terbaik adalah dari Nya..

paridah delete icon 2 November 2016 at 11:03

TKSH NOOR..AMIIN KITA NI HAMBA-NYA N UMAT JUNJUNGAN NABI MUHAMMAD SAW YG PERLU TAAT TANPA BANYAK SOAL JAWABNYA.

Norhayati Mohd Isa delete icon 2 November 2016 at 11:21

Betul tu kak PI..
Risaukan diri sendiri..
Adakah sudah mendapat redha Ilahi..

Adam delete icon 2 November 2016 at 11:30

Whoever holds firmly to Allah has (indeed) been guided to a straight path.

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”