بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM....

BUKAN POKOK ORKID TAPI ORKID YG MENUMPANG HIDUP DI POKOK....
BIASANYA KALAU DI KAMPUNG JENIS ORKID MERPATI DLL...CANTIK SUNGGUH KAN JIKA ADA POKOK-POKOK SEKITAR LAMAN RUMAH KITA DITUMPANGI ORKID YANG BERBUNG LEBAT BEGINI.









Pic facebook.

16 ulasan - "ORKID POKOK..."

saniah ibrahim delete icon 27 Julai 2016 12:30 PTG

PI canteknya orkid yang menumpang kat pokok tu...bila dah berbunga lebat gitu tak jemu mata memandang.

Puan Wawa delete icon 27 Julai 2016 12:59 PTG

comeynyee.. subhanallah.

Kakzakie Purvit delete icon 27 Julai 2016 2:43 PTG

Rumah kakak pun ada juga tapi yg jenis biasa aje PI
Kalau dpt yg macam ini punya cantik aduhai... boleh duduk luar rumah aje tak masuk-masuk hihi... Kakak sebab lekatkan anggerik di dahan pokok puding dan orkid jengking di batang pokok betik. Jadilah orkid pokok juga hihi... jadilah.

Mazlan Othman delete icon 27 Julai 2016 4:31 PTG

Mempersonakan.

Kamsiah Yusoff delete icon 27 Julai 2016 5:16 PTG

canyiknya..kalau la ada kat umah akak..hehe

nohas delete icon 27 Julai 2016 5:28 PTG

cantiknya..suka pokok merimbun mcm ni..

Muhammad Khairuddin Lim delete icon 27 Julai 2016 5:46 PTG

cantiknya.

Khir Khalid delete icon 27 Julai 2016 6:36 PTG

Cantiknya... merimbun2...

nadhie wueen delete icon 28 Julai 2016 12:51 PG

aah cantiknyaa.. kena berangan-angan dulu ni :3 tayee takda rumah sendiri lagi. :3

abuikhwan delete icon 28 Julai 2016 8:29 PG

Assalamualaikum kak, semoga sentiasa di dalam rahmat Allah..
Masa kat kampung dulu biasa sangat dengan orkid yang menumpang ni. Ada pada pokok kuini, jambu air dll. Tapi tak pernah pula tengok berbunga sampai macam tu..Orang tua-tua kt kampung ambil batangnya buat ubat, sangkut kat telinga. Ubat sakit telinga agaknya. Tak pernah pula saya cuba tanya, masih budak-budak sangat masa tu.hehe

raihanah delete icon 28 Julai 2016 9:22 PG

cantik2 orkid tu kak PI

paridah delete icon 28 Julai 2016 10:17 PG

YA CANTIK SGT KALAU ORKID BERBUNGA LEBAT GINI KAN HANA...TQ

Sue Bee delete icon 28 Julai 2016 2:11 PTG

Sejuk mata nengok bunga-bunga begini..tenang, aman dan memang cantik dipandang tanpa rasa jemu

Irda Garmin delete icon 28 Julai 2016 5:15 PTG

saya suka tengok tumbuhan hidup subur bergini...menumpang dan hidup subur,ibarat simbiosis...:)..ada seuatu yang kita belajar dari pokok yang hidup subur menumpang di pokok lain..ia adalah simbiosis,iaitu sama-sama hidup subur dan sama-sama menikmati cahaya matahari...jangan jadi parasit yang menumpang dan memusnahkan tumpangan..dan dua perkara ini ada terjadi dalam kehidupan kita seharian..ini hanya perumpamaan :).salam ukhuwah kak

Fidah Shah delete icon 29 Julai 2016 6:10 PG

Cantiknya...merimbun dan macam-macam warna
Tak semua yang menumpang itu parasid, sebab kalau macam ni akan mencantikkan lagi pokok yang sedia ada.

aryan azra delete icon 29 Julai 2016 2:42 PTG

memang canti tu kak

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”