بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

PELAJARI RAHSIA PENYAKIT MELALUI JARI ANDA

Asas 5 jari

Jari telunjuk : usus
Jari tengah : Jantung
Jari Manis : Imuniti
Jari kelingking : Rahim/Tulang Belakang




Cuba anda lihat pada ruas jari2 anda...Kalau ruas jari kehitaman tu maknanya badan kita ni penuh dengan racun dan toksik.perkara tersebut boleh menyebabkan badan kita dijangkiti sembelit.

Seterusnya, kalau kita sebagai seorang wanita, cara untuk tengok system dalaman perempuan kita pulak, adalah dengan melihat pada jari kelingking kita.kalau jari kita meruncing atau bengkok, maknanya haid tak teratur, keputihan, senggugut, dan berkemungkinan rahim kita jatuh.

Kalau tapak tangan berbintik maknanya masalah angin.cube cek tapak tgn masing2, kalau yang suka marah2 tu mungkin angin dalam badan banyak.sebab itulah selalu rasa nak marah dan naik angin aje.

Selain itu, pernah tak sahabat2 mengalami masalah tapak tangan berpeluh atau lembab ke? jika ya, itu tandanya badan kita mudah diserang sel2 kanser.

Jika perut ibu jari berwarna biru kehijauan maknanya seseorang itu mengalami masalah resdung, alergi, dan penyakit paru2.sekiranya, perut ibu jari ada urat hijau kebiruan maknanya anda seorang pengidap gastric.

Selain itu, urat biru /hijau pada pergelangan tangan, tapak tangan, sepanjang jari dan betis kaki maknanya seseorang itu mengidapi stress atau tekanan dalam kehidupan sehariannya.

Seterusnya,ini saya kira yang paling menarik untuk kita tengok sekiranya kita sebagai seorang wanita. cuba sahabat2 tengok pada kuku setiap jari
anda..

jika terdapat bulan sabit berwarna putih di setiap jari anda bermakna anda mengalami hormon yang tidak seimbang.

Tapi berlainan pulak sekiranya anda mempunyai bulan sabit yang berwarna putih itu hanya pada ibu jari sahaja, itu menandakan anda seorang yang
sihat..insya allah...

Ramai manusia yang mengorbankan kesihatan pada satu ketika untuk mendapatkan wang ringgit, tetapi akhirnya terpaksa mengorbankan wang ringgit untuk mendapatkan kembali kesihatan yang hilang..

Wallahua'lam..


Sumber facebook

12 ulasan - "KENALI PENYAKIT MELALUI JARI..."

Nieyl delete icon 9 Jun 2016 11:37 PG

terima kasih sharing...
tgh belek² jari ni...

Mrs. A delete icon 9 Jun 2016 11:46 PG

Hahhaaa... terus Mrs. A pun belek-belek jari

paridah delete icon 9 Jun 2016 11:47 PG

heh..heh..beleklah nieyl..tq

paridah delete icon 9 Jun 2016 11:48 PG

yeke Mrs A..heh..heh.sambil releks2 belek jari...tq

PeRdU cINta delete icon 9 Jun 2016 12:07 PTG

Kak PI terima kasih kak kongsi info ni..syukur..

Qhaifa Nur delete icon 9 Jun 2016 1:46 PTG

Byk yg saya tak tahu ni..
tq sudi kongsi, bestnyaaa

Norhayati Mohd Isa delete icon 9 Jun 2016 2:20 PTG

Uiksss..
Banyak ada kat saya ni Kak PI..
Takut juga ni..
Terima kasih kongsi kak..

Mummydearie delete icon 9 Jun 2016 4:15 PTG

Serta-merta saya belek jari-jemari, kak!

Alhamdulillah, hampir kesemuanya takdalah tanda-tanda! Tapi bab urat biru hijau tu memang banyaklah, kak. Itu tandanya saya stresslah ya! Padanlah beberapa minggu sudah tekanan darah saya naik mencanak tanpa sebab. Saya pun tak tahulah apa yang nak distresskan. Stress usia dah makin meningkat kot ^_^

Atie Yusof delete icon 10 Jun 2016 9:19 PG

TQ sharing kak..
pernah gak terjumpa info ni.... amat membantu :)

dear anies delete icon 10 Jun 2016 9:55 PG

penah jg bc info ni sblm ni...thanks for sharing kak

Qaseh Vee delete icon 10 Jun 2016 3:19 PTG

penat dok membelek ni ... heheheee

Khir Khalid delete icon 11 Jun 2016 1:45 PG

Bagus info ni... thanks sharing kak PI..

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”