بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSAALAMUALAIKUM

SELAMAT BERHUJUNG MINGGU....SELAMAT BERPUASA DAN MELAKUKAN IBADAH LAIN YANG BESAR GANJARAN PAHALA SEPERTI JANJI-NYA...LETIH?...LETIH SEDIKIT TIDAK MENGAPA...PASTI TERAMAT GEMBIRA PABILA TIBA WAKTU BERBUKA....DAH RANCANG APA YANG NAK DISEDIAKAN WAKTU BERBUKA NANTI....JOM CUBA RESEPI INI....

IKAN BAWAL TIGA RASA ALA THAI

1 ekor ikan bawal saiz besar
3 ulas bawang putih ~ di ketuk
2 tangkai cili padi ~ di ketuk Ita lebihkan sebab suka pedas
3 sudu besar sos cili Thai
4 sudu besar sos tiram
1 sudu besar sos ikan
1 hiris perasan jus limau nipis
garam dan gula secukup rasa
.
Bahan Hiasan:
1/2 biji bawang besar ~ di dadu
1 inc halia ~ di hiris halus
1 tangkai cili merah ~ diris
1 pokok daun ketumbar ~ di hiris
Nenas ~ di potong dadu
Tomato ~ di belah 4
Timun ~ belah 4 dan potong 1 cm
Capsicum ~ potong kecil
Daun limau purut ~ di siat buang tangkai tengah
.
Cara-Cara Penyediaan:
Gaulkan ikan dengan garam dan kunyit dan goreng secara terendam hingga kuning keemasan
Angkat dan ketepikan
Panaskan sedikit minyak dan tumiskan bawang putih dan cili padi
Kemudian masukkan bahan-bahan sos.
Jika pekat tambahkan air, masak hingga merenih
Perasakan dengan garam dan gula secukup rasa
Masukkan bahan hiasan satu persatu
Masak sebentar, bila kuah dan pekat sedikit matikan api
Tuangkan atau curahkan kuah di atas ikan yang telah di goreng tadi
.
Sapa dah buat share2 la dengan admin

SUMBER LIKE PAGE  ANEKA RESEPI MASAKAN IKAN

8 ulasan - "IKAN BAWAL TIGA RASA ALA THAI..."

Khir Khalid delete icon 11 Jun 2016 5:20 PTG

Puas makan berbuka lauk mcm ni... mmg sedap dan terbaik ni... :)

abuikhwan delete icon 11 Jun 2016 6:20 PTG

Assalamualaikum kak, semoga dapat menjalani ibadah di bulan Ramadhan dengan sebaiknya.
Puasa-puasa macam ni kalau tengok gambar juadah...hmm semuanya sedap, semuanya rasa nak 'ghanggoh'...
Apapun di bulan ramadhan ini jaga makan jaga kesihatan...hehe

Mazlan Othman delete icon 11 Jun 2016 8:12 PTG

Wkmsalam
Tentu enak dan lazat tu.
Selamat berbuka puasa.

Ibu Daswati delete icon 11 Jun 2016 11:09 PTG

PENGAKUAN TULUS DARI SAYA IBU DASWATI KERJA DI MALAYSIA

Assalamualaikum.wr.wb. Kami ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang Pembantu rumah tangga di MALAYSIA yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun, merantau itu sangat menderita dan di suatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan AKY .dan katanya bisa membantu orang Lewat nomor T0GEL yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di MALAYSIA :akhirnya saya coba untuk menhubungi.AKY SANTADEWA dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor TOGEL TOTO 6D 275944 dan nomor yg diberikan AKY meman betul2 terbukti tembus 100% dan saya sangat bersyukur berkat bantuan AKY akhir y saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri munkin saya tidak bisa membalas budi baik AKY sekali lagi makasih yaa AKY dan bagi teman2 yg KESULITAN DALAM KEUANGAN

APAKA ANDA TERMASUK DALAM KATEGORI DI BAWAH INI

1/" Dikejar-kejar hutang

2" Selaluh kalah dalam bermain togel

3" Barang berharga anda udah habis terjual Buat judi togel

4" Anda udah kemana2 tapi tidak menghasilkan

5" Udah banyak Dukun togel yang kamu tempati minta angka jitunya tapi tidak ada satupun yang berhasil. Solusi yang tepat jangan anda putus asah..

AKY SANTADEWA.akan membantu anda semua dengan Angka ritwal/GHOIB..

bila butuh bantuan hubungi BELIAU DI N0 HP : 0852-8315-2944 ATAU KLIK http://akisantadewa.blogspot.com
KARNA RASA HATI YANG GEMBIRA MAKANYA NAMA BELIAU SAYA CANTUNKAN DI INTERNET DAN NO HP AKY …

PeRdU cINta delete icon 11 Jun 2016 11:54 PTG

Ya Allah nikmatnya kak...

Puan Wawa delete icon 12 Jun 2016 10:53 PG

Ya Allah, sedapnyaaa kak PI..")

dear anies delete icon 13 Jun 2016 11:52 PG

uiiii sedapnya kak oiiiii

Fidah Shah delete icon 13 Jun 2016 5:33 PTG

feveret ni...

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”