بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...



Indah sekali permata marjan
     hati galau risau mendesis
        kalau kalau sirna suasah
Pipit tuli makan berhujan
    tak dihalau padiku habis
hendak dihalau kainku basah.

Gulai ikan berlinang lemak
     segera hidangkan jangan dilupa
Hendak dimakan mati emak
     hendak diluahkan mati bapa

Berjalan-jalan ke pengkalan
     malam indah diterangi suar
Hendak ditelan termengkelan
     hendak diludah tidak keluar

Padi  bersirat di dalam bendang
     ikan keli ikan tembakul
Betapa berat mata memandang
    berat lagi bahu yang memikul

Buah lokan di dalam sampan
      di dalam paya berumpun keladi
Mati ikan kerana umpan
     mati saya kerana budi


18 ulasan - "APA DAYAKU...."

babYpose delete icon 12 April 2016 12:09 PTG

Kelemahan dalam sedar, terpaksa lalui dengan ada petua diberi, sori tak dapat sambung faiq dah keluar sekolah, takut dia lari ke kereta :)

Kamsiah Yusoff delete icon 12 April 2016 12:25 PTG

Guli dipangkah kanak-kanak.
gasing tak lupa turut dipangkah
biarkan rindu tersimpan di benak
pasti terukir senyuman di wajah

Nor Azimah delete icon 12 April 2016 12:25 PTG

Nk kena balas ngn pantun juga ni, tapi nk karang pantun nk kena bersunyi2 lah plak baru ada idea..hi hi

Sheila Adziz delete icon 12 April 2016 12:49 PTG

kak... suka sangat orkid2 akak... hehehe

iryanty ismail delete icon 12 April 2016 12:51 PTG

PERUT LAPAR MAKAN ROTI...
DI CICAH DENGAN KUAH KARI...
JANGAN DIPENDAM ISI HATI...
KELAK MERANA BADAN SENDIRI..

aryan azra delete icon 12 April 2016 1:19 PTG

tak pandai nak susun ayat untuk berpantun

Kakzakie Purvit delete icon 12 April 2016 1:43 PTG

Berpisah sedih dada bergetar
misi untuk beribadah umrah
izinkan gundah singgah sebentar
kepada Allah teruskan pasrah

Fidah Shah delete icon 12 April 2016 2:07 PTG

Terbang tinggi burung kedidi
Hinggap di pohon membuat sarang
Penat kita menabur budi
Emas juga di pandang orang

Nooriah Abdullah delete icon 12 April 2016 3:30 PTG

Bunga orkid bunga kertas
Dua-dua idaman kalbu
Ikutkan hati memang malas
Mana tau menjadi siapa tahu....

Diana Rashid delete icon 12 April 2016 3:45 PTG

yang komen2 pun berpantun..best pulak baca...heheh

paridah delete icon 12 April 2016 4:24 PTG

HEH..HEH...MASING2 BERBAKAT BERPANTUN TU DIANA...TQ

• Ain Cho'in • delete icon 12 April 2016 5:24 PTG

Tak pandai berpantun. Tapi pengomen pon balas pantun jugak, so creative u olls. Ghalit baca. hehe ! ♥

Qaseh Vee delete icon 12 April 2016 8:12 PTG

adeh , tak reti nak berpantun ... semoga tabah menghadapinya . adakalanya sesuatu perkara itu lbh baik dipendam demi byk pihak ...

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN delete icon 13 April 2016 11:54 PG

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.

paridah delete icon 15 April 2016 9:36 PG

tq

paridah delete icon 15 April 2016 9:41 PG

kak kalau nk berpantun lama juga duk menung qv...tq

paridah delete icon 15 April 2016 9:45 PG

heh..heh..masing2 bersukab/sporting tu ain...bestkan...tq

paridah delete icon 15 April 2016 9:46 PG

cantikkan shiela....tq

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”