بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM ...

SALAM JUMAAT MULIA...

DIET RASULLULLAH IKUTILAH DEMI MEMPEROLEHI KESIHATAN TUBUH YANG BERPANJANGAN SELAGI HAYAT DIKANDUNG BADAN...INSYA ALLAH.


20 ulasan - "DIET RASULULLAH..."

Sobri Yaacob delete icon 11 Mac 2016 11:59 PG

assalamulaikum sis
salam jumaat
terima kasih atas perkongsian..memang bermanfaat

Kakzakie Purvit delete icon 11 Mac 2016 12:17 PTG

Biarpun sudah diulang-ulang ada kalanya terutama bila makan di restoran yg order macam-macam kita terlupa diet ini.

Zaitun delete icon 11 Mac 2016 12:30 PTG

Salam Jumaat PI... selalu sangat lupa walau pun sudah tahu terutamanya makan buah sebelum makan.

Muhammad Khairuddin Lim delete icon 11 Mac 2016 12:39 PTG

nice sharing..salam jumaat

saniah ibrahim delete icon 11 Mac 2016 12:45 PTG

Tulah kan ,dah tau tapi sukar nak amal kan..
Tidur sekejap tu pun bagi saya sukar nak lakukan.

aizamia3 delete icon 11 Mac 2016 2:09 PTG

Diet untuk kesihatan yang baik.

Raihanah Ahmad delete icon 11 Mac 2016 4:36 PTG

subhanallah, banyak perkara juga kita belum ikut rasulullah

kamu master delete icon 11 Mac 2016 4:42 PTG

subhanallah ,

Norhayati Mohd Isa delete icon 11 Mac 2016 4:49 PTG

Allahu...
Kak PI saya lunch tadi makan ikan dgn daun salad...
Sweetsour ikan siakap huhuhu..
Ada daun salad mkn lah sekali :(

babYpose delete icon 11 Mac 2016 5:01 PTG

Lebih jangan, jadi tak pasti bagaimana kan..

Sheila Adziz delete icon 11 Mac 2016 8:35 PTG

Mmg ini yg diajarkan tp slu lupa n mengabaikannya... terima kasih kak atas ingatan...

Qhaifa Nur delete icon 11 Mac 2016 9:48 PTG

Kdang2 kita trlps pndang...prkongsian yg baik..tq

Jie Susanos delete icon 11 Mac 2016 11:51 PTG

entry bermanfaat..

time2 alpa jugak nak ikut sunnah ni..

Khir Khalid delete icon 11 Mac 2016 11:58 PTG

Dalam sunnah pasti ada kebaikan dan kejayaan... selawat dan salam ke atas junjungan Baginda Rasulullah saw...

Nor Azimah delete icon 12 Mac 2016 7:35 PG

Saya sgt terkesan dgn kata2 saidina umar, tapi dh ingat2 lupa, katanya dia tidak mengumpulkan 3 jenis lauk dlm satu2 hidangan, jadi mulai saya terbaca tu saya cuma masak 2 lauk je utk sekali hidang, cthnya sayur dan ikan, ataupun sayur dan ayam, kalau masak sotong saya gabungkan dgn ikan, atau kalau ayam dgn telur, itu darat dgn darat, atau laut dgn laut. Jadi selain jimat, saya juga teringin mengikut cara hidup zuhud yg diamalkan oleg rasulullah dan para sahabat.

iryanty ismail delete icon 12 Mac 2016 8:25 PG

assalamualaikum..selamat pagi kak....

:-))

Anisayu Nastutik delete icon 12 Mac 2016 10:19 PG

Aku sudah mengkuti
Alhamdulillah sehat hati
Jasmani dan rohani
Bahagia selalu bersemi...

Fifi Fizah delete icon 12 Mac 2016 10:26 PG

Assalamualaikum..tq sis.. moga sihat selalu..
fizah ade tag akak join segmen.. ^_^ jemput join yer..
http://fififizahresepi.blogspot.my/2016/03/segmen-top-blogger-2016.html

Fidah Shah delete icon 12 Mac 2016 7:20 PTG

Sunnah Rasulullah
Terbaik sepanjang zaman

Pha Is delete icon 12 Mac 2016 9:28 PTG

smoga bermanfaat.. tapi saya pernah terbaca keraguan tentang kesahihan sumber bagi amalan pemakanan rasulullah ini. wallahu a'lam..

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”