بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

ENTRY INI SEBENARNYA DISALIN DARIPADA BLOG http://zakiepurvit.blogspot.my....TERHARU SUNGGUH PI MEMBACA SETIAP AKSARA YANG MEMBAIT CATATANYA TERASA SANGAT DIHARGAI SEKALI...TERIMA KASIH BANYAK KAKZAKIE....SEBENARNYA KAKZAKIE  JUGA SEORANG PENULIS YANG AKTIF SUATU KETIKA TAPI MENINGGALKANNYA LANTARAN KESIBUKAN MENGURUSKAN PERNIAGAAN DAN KEHIDUPAN BERSAMA SUAMI DAN ANAK-ANAK TERCINTA TAPI TETAP JUGA MEMANTAPKAN MINATNYA DALAM BIDANG PENULISAN SEBAGAI PENULIS BLOG  DAN BELIAU ADALAH ANTARA BLOGGER HEBAT YANG DIKAGUMI JUSTERU MENERBITKAN ENTRY YANG SARAT INFO LAGI BERILMU.

SEBENARNYA IDE UNTUK MEMBUAT E-BOOK ANTOLOGI CERPEN MERATAH SENI DATANGNYA DARIPADA BLOGGER CIKGU ABAM KIE zukiedin.blogspt.my...SEKALI FIKIR IDE YANG BERNAS INI TIDAK SALAH DICUBA JADI PI PUN MINTA TOLONGLAH ADIK PI PAZELI ISHAKYANG FAHAM DENGAN KERJA-KERJA GINI UNTUK MELAKUKANNYA....TERIMA KASIH BANYAK DIK...DAN TERHASILLAH KARYA INI.

BACALAH CATATAN KAKZAKIE YANG SANGAT INDAH INI...HEH..HEH...SUKANYA PI DIPUJI MELAMBUNG TINGGI...JATUH SAKT TU.

Ini sebuah penghargaan - Meratah Seni

Terpempan seketika sebaik mata merenung kedatangan email di kotak inbox. Merenung nama yang tertera cepat saja kotak minda aku teringat kepada kakak blogger yang tidak asing lagi buat diriku. Bertemu belum sekali tetapi rasa kasih terasa erat di hati. Mendapat titipan hasil karyanya sudah pasti membuahkan kemanisan yang panjang.

Meratah Seni - Inilah antologi cerpen hasil karyanya. Sudah hampir seminggu aku mendapat titipan tetapi kerana kekangan masa baru semalam ianya habis dibaca. 
Paridah Ishak - Insan seni yang cekal dan kuat dengan iltizam tanpa mengenal erti putus asa. Gambar pertama dan kedua ini sebenarnya menjadi kulit kepada antologi ini. Sengaja aku bahagi dua untuk kelihatan lebih jelas.
Biodata Penulis - Ingin melihat lebih jelas sila klik dua kali. Sebagai insan yang diuji hebat oleh Allah pasti kita merasa kagum dengan beliau kerana walau ujian melanda diri sifat putus asa tidak pernah lekang dalam diri beliau. Tahniah dari kami.
Kandungan - Terdapat 10 cerpen yang sangat memuaskan hati kepada siapa juga yang membacanya.  Paparan menjurus kepada kehidupan insan sejagat yang tidak siapa boleh menafikannya.
Paparan - Aku paparkan keindahan antologi bukan saja pada penceritaan bahkan pada ilustrasi penggambaran pada antologi cerpen ini. Sinonim dengan penulisnya yang meminati bunga orkid ianya juga menjadi hidangan mata di antologi ini.
Sekalung tahniah dari kami sekeluarga buat Puan Paridah Ishak dengan penghasilan antologi cerpen ini. Buat kami sekeluarga yang pasti ramai sudah maklum membaca buku begini bagaikan satu terapi minda. Oleh itu walaupun sudah didownload di dalam komputer masih tidak puas andai tidak di cetak. Setelah di cetak jadilah ia sebagai koleksi kami.

22 ulasan - "REVIEW TERHEBAT BLOGGER KAKZAKIE...PENGHARGAAN ISTIMEWA"

aryan azra delete icon 14 Januari 2016 7:58 PTG

Wah bagus ni PI teringin nak membacanyà juga lantaran saya juga minat dlm bidang penulisan ini

Nooriah Abdullah delete icon 14 Januari 2016 8:05 PTG

tahniah P wah hebat lah P dah direview oleh kakzakie ni, mmg layak pun tahniah lagi sekali ya

babYpose delete icon 15 Januari 2016 10:38 PG

Saya suka review KZ dan bangga dgn PI seorang yang berseni datang jenguk dan sudi bagi saya komen di sini, tahniah, moga lebih berjaya.

saniah ibrahim delete icon 15 Januari 2016 10:40 PG

Entry2 kakzakie memang terbaik kan PI banyak ilmu dapat ditimba ...PI juga penulis yang begitu berbakat dan berpengalaman ...Tahniah ke 2 nya.

Othman Zan delete icon 15 Januari 2016 11:59 PG

Assalam Kak PI. Macamana nak dapatkan cerpen2 tu.. teringin nak baca karya-karya hebat ni. Anyway.. congratulationsss...

Kakzakie Purvit delete icon 15 Januari 2016 12:35 PTG

Hihi... ramai yg teringin nak membacanya tu PI
Kena download letak kat sidebar blog ini best juga - ramai boleh membacanya.
Sudah selayaknya mendapat penghargaan sebab kakak dah baca kakak tahulah apa istimewanya:)

Tahniah dari kakak sekali lagi PI.

Zaitun delete icon 15 Januari 2016 4:28 PTG

PI seorang penulis yang berbakat semoga sukses selalu. Tahniah dari kak Zai.

Etuza Etuza delete icon 15 Januari 2016 7:16 PTG

Asalam..hebat..sekali tahnia memang berbakat besar, sejak dulu nampak persembahan Pi ..tu sebab kadangkala segan ..blog Etuza punyai kelemahan ..bila PI baca malu juga..tahnia pada blogger PI

paridah delete icon 15 Januari 2016 10:16 PTG

minat nak baca yan..kalau nk bagi emel nanti kak emel..tq

paridah delete icon 15 Januari 2016 10:22 PTG

tq noor...review kakzakie mmg seronok dibaca noor sbb cara beliau menulis memikat hati membuat teruja ingin membacanya..karya kak tu biasa jer pun heh..heh..

paridah delete icon 15 Januari 2016 10:26 PTG

tksh BP kehadiranmu menyukakagn hati selalu..amiin doanya insyaAllah..moga kita sama2 sukses n harapan tercapai

paridah delete icon 15 Januari 2016 10:31 PTG

benartu kakzakie menulis n3 santai tapi terselit pengajarannya...heh..heh..saniah ni ada saja..kak ni menulis suka2 jer saja menyibukan diri dgn berkarya...tq

paridah delete icon 15 Januari 2016 10:33 PTG

wsalam minat ke nk baca beri emel nanti kak emelkan...tq

paridah delete icon 15 Januari 2016 10:38 PTG

seganlah nk download situ kakzakie tapi kalau ada yg berminat bolehlah bagi emel...terima kasih kakzakie review n penghargaan kakzakie bermakna sekali buat kak.

paridah delete icon 15 Januari 2016 10:42 PTG

yeke..terima kasih zai doanya..doa kak untuk zai n yg lain juga moga sukses sentiasa...insyaAllah.

paridah delete icon 15 Januari 2016 10:45 PTG

wsalam heh..heh..xhebat mana pun dibanding dgn cikgu kak ni jauh kebelakang...tq

Dunia Zumal delete icon 15 Januari 2016 11:50 PTG

Akak memang penulis berkaliber. Semoga terus sukses...

paridah delete icon 16 Januari 2016 9:47 PG

heh..heh..xderlah zumal suka2 jer...tksh zumal.

Jie Susanos delete icon 16 Januari 2016 8:46 PTG

Bgus di review oleh kak zakie..

Dh tahniah dpt hasilkan cerpen..

Sheila Adziz delete icon 16 Januari 2016 11:07 PTG

Saya pun terharu baca pasal akak... all the best akak... semoga akak berjaya dalam apa jua yang diceburi... nak baca la buku akak tu...

paridah delete icon 16 Januari 2016 11:07 PTG

Terima kasih Jie..suka2 jer tu.

paridah delete icon 16 Januari 2016 11:12 PTG

tksh shiela..minat nk baca antologi cerpen tu bagi alamat emel kak akan emelkan..

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”