Tuesday 15 September 2015

TUDUNG AIDIJUMA GIVEAWAY BY ANIES.

ASSALAMUALAIKUM...


Anies♥You

JOM KAWAN-KAWAN TURUT SERTA GA ANJURAN BLOGGER ANIES...KALAU HENDAK TAHU SYARATNYA YANG TEPAT SILALAH BW KE BLOG NONA MANIS INI...


Penerapan nilai suci murni keislaman oleh kerajaan yang memerintah ketika itu membawa kepada cara berpakaian sopan yang menutup aurat seluruhnya bagi wanita kecuali telapak tangan dan wajah.

Pada mulanya anak-anak sekolah ditukar uniform sekolahnya daripada memakai skirt pendek kepada baju kurung pada tahun 1975. Beberapa tahun setelah itu uniform sekolah bagi pelajar perempuan muslim yang berbaju kurung digalakan bertudung pula.


Anak-anak perempuan ke sekolah kelihatan ayu dan comel memakai tudung tentu turut mempengaruhi kebanyakan wanita cara pemakaian begitu yang lebih sempurna tampilannya

Ketika ini hanya tudung jenis bawal yang kelihatan digayakan. Bagi yang dewasa selesa sekali bertudung labuh.  Harga tudung bawal yang dijual tidaklah terlalu mahal.

Kini harga tudung pun sudah menyamai harga sepasang baju malah lebih tinggi sesuai dengan kualiti fabric yang digunakan dan banyak bentuk dan fesyen buat menyeri wajah pemakainya.

Kebanyakan tudung PI jenis labuh dan harganya tidak melebehi 50RM saja. Teringin juga hendak menggayakan tudung/kerudung yang cantik dan mahal walaupun wajah semakin lisut heh..heh…tapi tak mampu pula.


Kalau dapat memakai tudung AIDIJUMA yang berjenama ini alangkah bertuahnya!

25 comments:

  1. heh..heh..tq haslinda hassan ali...insyaAllah.

    ReplyDelete
  2. di tempat kami untuk siswa cewek sekolah dasar juga sudah di haruskan memakai kerudung mbak. jadi lebih sedap di pandang dan cantik-cantik pastinya. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya cantik n ayu kelihatannya gadis2 muda bertudung ni...tq patah online.

      Delete
  3. terima kasih kak kerana join. jgn lupa tinggalkan LINK ya ;-)

    ReplyDelete
  4. All the best Kak Paridah.
    Tudung aidijuma memang cantik2.. :)

    ReplyDelete
  5. wah....aidijuma tu...

    manarik GA ni..

    ReplyDelete
  6. InsyaAllah kalau berjaya dapatlah memakainya...

    ReplyDelete
  7. baaru mnang contest AJ, mmg sedap kain dia rupanya

    ReplyDelete
  8. rugi jika blogger wanita tak join..kan..teruskan join ya Pi

    ReplyDelete
  9. Good luck. Singgah dari segmen yg sama

    http://ciklapunyabelog.blogspot.my/2015/09/tudung-aidijuma-giveaway-by-anies.html

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist