بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM..


Teringat kesah yg diceritakan oleh ustaz masa belajar dipondok pasir tumbuh...dulu..
kata ustaz .
Dikesahkan satu masa dulu....zaman ..?
Dalam satu daerah yang diperintah oleh sorang raja
yang setiap malam membuat bising dengan alat bunyian hingga jauh malam..
Oleh kerana dia sorang raja..tidak ada sorang rakyat pun yg berani menegurnya..
Tiba-tiba satu malam ..
ada sorang tua yang datang keistana raja...yang sedang berhibur...
Orang tua memberi tahu pengawal istana...
minta beritahu kepada raja supaya berhenti lah membising...
kerana menggangu orang yang hendak beribadah malam ....
Pengawal pun memberi tahu kepada raja ....
Apa yang dikata oleh orang tua itu...
Jawab raja...wahai pengawal..!! Engkau bagi tahu pada orang tua itu...aku ini raja boleh buat apa yang aku suka..!!😡😡😡
Pengawal pun memberi tahu apa yang raja kepada org tua itu...😳😳
Org tua berkata kepada pengawal itu...
Tolong bagi tahu raja awak jika tak mahu berhenti dari buat bising waktu mlm ini...
kami sekampung akan gunakan senjata malam..!!
Pengawal pun bagi tahu raja. ..apa yang dikata oleh orang tua itu..
Raja bila mendengar kata pengawal ..seperti yang dikata org tua tersebut...raja merasa takut...dan perintah diberhentikan semua hiburan dan jangan lagi membising pada waktu malam..
Takut nya raja dengan senjata malam..
kita rakyat pun kena buat senjata malam ...ramai2 seluruh negara..
Supaya negara jadi aman pemerintah yang zalim atau tak layak memerintah turun dan digantikan dengan pemerintah yg mengikut dan takut kepada Allah...
dengan buat senjata malam tiap malam hingga Allah perkenankan..segala yg didoakan..
👳🏿👳🏿👳🏿😶😶
Maksud senjata malam ialah dari hadis senjata orang mukmin ialah doa-doa. terutama doa ketika solat tahjud...yang akan dimakbul Allah
Dri hadis khudsi..

Wahai malaikat2 ku apa yg patut aku beri kepada hamba ku yg bangun malam beribadah kerana ku..sedangkan semua orang lain sedang tidur..?
Jawab malaikat. !!..ya Allah berilah seperti yg engkau janjikan..!!
Firman Allah...wahai malaikat2 ku..bersaksi lah kamu semua..
Apa sja yg hamba ku minta akan aku perkenankan..
memohon ampun aku ampunkan ..
memohon taubat aku terima taubatnya..
Maknanya apa saja hamba meminta ketika solat tahjud ...Allah akan perkenankan..tapi dengan syarat...yakin ikhlas da😊😊😉😍😘n sabar..

Fikir-fikir.. renung-renung.

Perkongsian ustaz zainal abidin.

24 comments - "SENJATA MALAM..."

Mizz Aiza delete icon 12 September 2015 at 10:38

assalamualaikum.. dah lama aiza tak singgah di sini.. perkongsian yang baik.. tak ramai orang yang mengambil peluang untuk menggunakan senjata malam itu..

paridah delete icon 12 September 2015 at 11:03

wsalam aiza..rindu lama xjumpa aiza.
senjata malam patut kita gunakan sebaiknya...tq mizz aiza.

Puan Wawa delete icon 12 September 2015 at 12:47

Allahuakbar.. semoga Allah bangunkan kita setiap malam..")

Dunia Zumal delete icon 12 September 2015 at 12:49

Subhanallah... betapa hebatnya fungsi doa ketika tahajud... moga jadi amalan kita semua...

che mid delete icon 12 September 2015 at 13:59

Senjata malam itu sangat istimewa dan hanya untuk orang-orang yang istimewa sahaja. Jom jadi orang-orang yang istimewa itu.

Aku Penghibur delete icon 12 September 2015 at 16:36

Beruntung sekali jika jadi amalan..terima kasih sharing

Aku Penghibur delete icon 12 September 2015 at 16:36

Beruntung sekali jika jadi amalan..terima kasih sharing

Etuza Etuza delete icon 12 September 2015 at 17:53

dah bayangkan mesti doa yg dikatakan senjeta lmalam ni subahanallah..marilah berdoa yang baik mohon padaNya

Etuza Etuza delete icon 12 September 2015 at 17:54

dah bayangkan mesti doa yg dikatakan senjeta lmalam ni subahanallah..marilah berdoa yang baik mohon padaNya

Jari Manis delete icon 12 September 2015 at 19:38

betul...doa itu senjata paling tajam tetapi nk bangun tahajud itu yg berat....huhuh....dalam setahun hanya beberapa kali je bangun huuhhu

paridah delete icon 13 September 2015 at 09:30

KALAU SUDAH DIBIASAKAN TIADA MASALAH TU..JM.
TQ JM.

paridah delete icon 13 September 2015 at 09:33

MESTILAH TU..KAN DOA SENJATA UMAT ISLLAM..MEMOHON MEMINTA TERUS KPD YG ESA...

paridah delete icon 13 September 2015 at 09:33

TQ CIKGU ETUZA.

paridah delete icon 13 September 2015 at 09:35

YA ELOK DIJADIKN AMALAN KITA ACIK..

paridah delete icon 13 September 2015 at 09:35

TQ ACIK AP.

paridah delete icon 13 September 2015 at 09:39

SENJATA MALAM SGT BERGUNA/AMPUH SBG SENJATA DOA UMAT ISLAM..JADIKAN AMALAN BERTAHAJUD UTK MEMPEROLEH SENJATA INI...
TQ CHEMID.

paridah delete icon 13 September 2015 at 09:40

SUBHANALLAH..INSYA ALLAH..TQ ZUMAL.

paridah delete icon 13 September 2015 at 09:42

INSYA ALLAH...JADIKAN AMALAN...

Qaseh Vee delete icon 13 September 2015 at 16:05

klu tetiba terjaga di tengah malam atau awal pagi , bangunlah untuk senjata malam kerana malaikat sudah kejut kita utk beri peluang wpun setakat solat taubat ...

Nora Karim delete icon 13 September 2015 at 19:58

kena rajin bangun tahajud... insyaAllah Allah perkenanan doa...

Fidah Shah delete icon 13 September 2015 at 22:21

Suatu rahsia...suatu senjata.
Moga diberikan kekuatan untuk melakukannya,

paridah delete icon 14 September 2015 at 11:27

oklah tu selagi ada waktu n msh sempat dibuat ok jer tu...tq qv.

paridah delete icon 14 September 2015 at 11:28

ya insyaAllah tu...tq Nora Karim

paridah delete icon 14 September 2015 at 11:30

Allah akan beri kekuatan berserta kemahuan...insyaAllah fidah.

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”