Monday 21 September 2015

Kau pergi jua...

ASSALAMUALAIKUM…

Pagi ini PI dikejutkan dengan berita pemergian ke sisi-Nya  seorang sahabat fb yang diupdate family terdekatnya dalam wall fbnya pada jumaat 18 sept lalu. Kesedihan yang terasa menjuraikan air mata.

Beliau ini pada mulanya dimasukan ke wad icu kerana mengalami kecederaan di lidahnya. Kecederaannya tentu sangat berat sehingga terpaksa dirawat di unit icu.




Lunch sy.. makanan hospital..

Hmm..

Status nori komiko.


Nori komiko sahabat fb PI ini seorang tokoh korporat yang muda jelita dan sering menulis status tentang dirinya menguruskan perniagaannya dan pengalamannya menunaikan haji di Mekah. Terlalu singkat masa yang berpeluang untuk PI mengenali gadis ini.

Jiwa halus murni dirinya membuat dirinya tidak memilih untuk berkawan dengan sesiapapun walau dirinya kayaraya dan ternama.

Nori changed her life style in 360 degrees.. I have never seen a person who works so hard to change herself to be a holy person .. every midnight she will wakeup and pray for 1 hour and recite Quran until she fall asleep..
status fb familinya.

Allah terlalu mengasehinya justeru segera dipanggil hamba-Nya yang lughu itu segera ke sisi-Nya.
Innalillah ….Alfatihah.

Semoga Allah merahmati dan mencucuri rahmat ke atas roh hamba-Nya ini dan berada bersama mereka yang beriman dan beramal soleh…aamiin

24 comments:

  1. inalilahi wainailaihi rojiun. Umur seseorang sudah ada yang mengatur, kita tinggal memperbanyak bekal untuk diakhirat

    ReplyDelete
    Replies
    1. benar tu achmad fazri segalanya tentang rezki jodoh pertemuan ajalmaut telah disuratkan Allah sejak azali lagi.
      tq.

      Delete
  2. al fatihah sedih pula..ni PI

    ReplyDelete
    Replies
    1. aamiin.
      tq cikgu etuza.
      mmg sedih hlg kawan ni orgnya pun masih muda.

      Delete
  3. Assalamualaikum kak,
    Innalillah...Mudah-mudahan Allah SWT menerima segala amal kebaikannya.

    ReplyDelete
  4. Kak PI ada facebook ke?nanti saya add ye..saya tak ramah tapi suka baca status2 fb yang membina semangat..saya tau kat fb kak PI pun rajin update status2 motivasi ni sebab blog pun macam tu..kan??

    Innalillahhiwaniinailaihirojiuun..

    takziah kak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diana dah add kak tu...tksh..kak ni jarang update status diana...xpandai nk tls status motivasi ni tapi suka baca n like jer heh..heh..
      tq.

      Delete
  5. Innalillah....semoga rohnya ditempatkan bersama para solihin. Alfatihah.

    ReplyDelete
  6. Innalillah....semoga rohnya ditempatkan bersama para solihin. Alfatihah.

    ReplyDelete
  7. al-fatihah untuk sahabat fb kak paridah.. semoga ditempatkan oleh Allah swt di kalngan orang yang beriman dan beramal soleh..

    ReplyDelete
  8. Inna Lillaahi Wa Inna Ilaihi Raaji'uun

    ReplyDelete
  9. Tersentap baca walaupun tak mengenali. Semoga Allah sentiasa mencucuri rahmat ke atas rohnya dan menempatkan arwah dikalangan orang2 yg soleh... Al Fatihah.

    ReplyDelete
  10. kak pun hanya kenali beliau sbg rakan fb yg rajin bertukr komen saja KK tapi kemesraannya tetap dirasa...kehilangannya ditangisi.
    aamiin..tq doanya KK.

    ReplyDelete

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

MyBloglist