بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

Bilang-bilang silang menyilang
     leka berjalan kala petang
Siang hilang malam menjelang
     di mana bulan di mana bintang


Kaca bersilau disepuh mentari
     tiada bayang di tiang pagar
bintang berkilau dinihari
     rembulan hilang ditelan fajar



Anak mami esak tersedu
     duri tajam menyucuk pipi
malam sunyi lena beradu
     mata terpejam dibuai mimpi



Tersenyum manja dara jelita
     buah kepayang di dalam jala
sebentar saja malam gelita
    cahaya siang menjelma pula



8 ulasan - "Alam semesta.....BERSAMA PANTUN-PANTUN INDAH OTHMAN K LEE"

Diana Rashid delete icon 21 September 2015 7:32 PTG

pantun di malam hari ni kak..
tak pandai pulak saya nak membalas nya.heheh

seri nian delete icon 21 September 2015 7:49 PTG

rasa mcm diawangan baca pantun ni, berat nk paham

Nooriah Abdullah delete icon 21 September 2015 9:12 PTG

kadang tak faham jugak dgn pantun ni P
terlalu dalam sngt lah makna nya hehe

paridah delete icon 22 September 2015 11:11 PG

tq diana..
xmengapa xblspun
n3 ni tersesat kat publish pula.

paridah delete icon 22 September 2015 11:12 PG

heh..heh..yeke seri nian.
sama2 kita nikmati seni pantun...tq

paridah delete icon 22 September 2015 11:14 PG

yeke noor...
pantun yg menyirat maksud sukar juga difahami ya...tq noor.

Mizz Aiza delete icon 23 September 2015 11:10 PG

aiza tak pandai berpantun.. hehe..

Khir Khalid delete icon 23 September 2015 1:53 PTG

Berpantun berpuisi membangkitkan ritma kekuatan jiwa dan kekaguman kpd yg Maha Pencipta... subhanallah..

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”