بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Assalamualaikum...

Sudah selesai cabaran yang perlu ditulis yang tersenarai daripada bilangan satu hingga enam.
.
#Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015

Dan bermula dah cabaran 2O HARI RAYA/PUASA 2015 seterusnya daripada angka 7 hingga 13 pula.
#Cabaran20Hari Puasa/Raya 2015

Menulis tentang kuih-kuih kegemaran tika berbuka puasa memang PI sukai. Biasalah bab makan siapapun suka. Kalau tak makan kebuluran pula.

PI ni lahir era selepas negara merdeka. Lama dah tu. Orang lama seleranya tentulah berbeza dengan orang baru yang lebih gemarkan jenis masakan baru. Tapi tidak semua yang begitu dan masih ramai yang seselera dengan PI yang sukakan juadah lama seperti kuih talam, lompang, buah melaka, agar-agar pandan, aneka pengat/bubur

.








Agar-agar merah yang dimasak bersama pandan adalah kesukaan PI kala berbuka. Mudah menyediakannya dan boleh di masak dengan tambahan lain-lain perasa jika tidak habis misalnya susu atau coklat pula.

15 comments - "#Cabaran20Hari Puasa/ Raya 2015 -7 Kuih kegemaran di bulan puasa"

Sue Bee delete icon 3 July 2015 at 17:22

bab gambar kuih muih ni yang buat SB tak tahan ni..hahaa

Muhammad Khairuddin Lim delete icon 3 July 2015 at 18:00

wah....

Qaseh Vee delete icon 3 July 2015 at 18:30

tgk agar2 tu teringat my kakak . ramadhan kali ini , dia kemaruk dgn agar2 . dah mcm2 dia buat . bebudak mmg suka makan ...

Fidah Shah delete icon 4 July 2015 at 17:24

Lama tak makan agar-agar merah...sedapnya.

muhammad nizam delete icon 6 July 2015 at 02:54

agar agar pandan merah pu kesukaan mak kita juga... selalu aje buat jika ada jamu jamuan

muhammad nizam delete icon 6 July 2015 at 02:54

*pun

Khir Khalid delete icon 6 July 2015 at 19:15

Wahhh sedap nie.. terbuka selera nak berbuka ni kak hehee.. :)

Khai♥Rin : anies delete icon 7 July 2015 at 09:44

semua tu sedap2 belaka

paridah delete icon 7 July 2015 at 15:47

sedap semuanya kan sue...tq

paridah delete icon 7 July 2015 at 15:48

heh..heh..tq MKL

paridah delete icon 7 July 2015 at 15:51

musim panas la ni sedap hirup agar2 yg cair tu qv dh anak kakak pun suka tentulah dgn rajinnya kakak qv msk agar2...tq

paridah delete icon 7 July 2015 at 15:58

agar2 merah dimasak lembut mmg sedap fidah...tq

paridah delete icon 7 July 2015 at 16:02

org lama mmg sukakan aggar2 merah ni terutama jika ada majlis kenduri dll...tq muhamad nizam.

paridah delete icon 7 July 2015 at 16:03

heh..heh..pilih saja khir khalid...tq

paridah delete icon 7 July 2015 at 16:04

heh..heh..mmg pun tq anies.

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”