بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

LEBIH BANYAK DIAM DARIPADA BERCAKAP TERBAIK DI BULAN RAMADAN YANG SUCI MULIA...TAPI BILA BERSOLAT DAN MENGAJI JANGAN LANGSUNG TAK BERBUNYI PULA...

22 ulasan - "RENUNGAN BERSAMA...WORDLESS WEDNESDAY...SYHH!"

nohas delete icon 24 Jun 2015 10:09 PG

Allah Ar-Rahman Al-Ghafoor..

tiga lalat delete icon 24 Jun 2015 11:12 PG

salam ramadhan mak paridah tuu., semoga diberkati segala amalan., aminn ;p

paridah delete icon 24 Jun 2015 11:20 PG

salam ramadan nak tiga lalat...amiin doanya..tq

paridah delete icon 24 Jun 2015 11:22 PG

Allah yg pengasuh lagi penyayang...tq nohas.

Kakzakie delete icon 24 Jun 2015 11:28 PG

Mengaji tu ok lagi PI tapi kalau solat tak bunyi kena tahu bezakan rukun fikli dan qouli kalau tak bunyi langsung solat boleh tak sah pulak. Mengantuk sangatlah tu agaknya org yg begini hihi...

aTieYusof Family delete icon 24 Jun 2015 1:57 PTG

salam kak..
memang kena banyak diam bulan ni... takut kang byk cakap nti terkurang plak pahala puasa...masa sholat jgn lah plak tak berbunyi... :)

paridah delete icon 24 Jun 2015 2:36 PTG

ya benar tu kakzakie kena tahu bezakan rukunnya dgn betul...nak solat mestia siapkan diri betul2 jgn tertidur pula heh..heh..tq kakzakie.

webctfatimah delete icon 24 Jun 2015 2:37 PTG

Assalaamu'alaikum wr.wb, Kak Paridah Ishak.... hehehe, suka memaknai bila solat jangan tak berbunyi pulak. kalau orang bisu macam mana kak. Susahlah nak keluar bunyinya... Insya Allah, mendiamkan diri untuk tidak berkata perkara mazmumah itu sangat baik dan dituntut agama, ya kak. banyakkan zikir dan mengaji, baca kitab hadis juga buku-buku. itu lebih bermanfaat dari berkata-kata. Salam semanis ramadhan dari Sarikei, Sarawak. :)

paridah delete icon 24 Jun 2015 2:39 PTG

wsalam atie...heh..heh..betul tu..bercakap banyak pun penat atie...tq

aizamia3 delete icon 24 Jun 2015 2:42 PTG

Saya setuju.. sebab saya pernah berada dalam situasi 'One Fault' itu..

paridah delete icon 24 Jun 2015 3:00 PTG

wsalam wbrt dik fatimah...kalau yg bisu n sukar bersuara tu perlu bergerak juga bibirnya membaca ayyat2 yg fardhu tika solat kan Allah Mahatahu kesulitan hamba2-Nya n mempermudahkan sesuatu itu sesuai dgn kemampuannya...di ramadan yg mulia sambil berdiam diri boleh membaca dan berzikir mengumpul pahala Allah..tq

paridah delete icon 24 Jun 2015 3:03 PTG

yeke ..tapi Allah maha pengasih n penyayang n xtinggalkan kita hanya kerana satu kesalahan r banyak kan ai..tq aizamia.

Zaitun delete icon 24 Jun 2015 3:57 PTG

Kalau diam itu lebih banyak memberi kebaikan eloklah diamalkan. Takut menambahkan dosa dari pahala.

Dunia Zumal delete icon 25 Jun 2015 1:44 PG

Manusia menilai sesama manusia begitu, namun apa yang kita lakukan harus baik di sisi Allah kerana kita milik Nya...

Khai♥Rin : anies delete icon 25 Jun 2015 9:28 PG

setuju!

Khir Khalid delete icon 26 Jun 2015 11:57 PG

In shaa Allah akan ttp diusahakan utk diamalkan setiap hari walau pun sikit.. selain jngn tak bunyi langsung, jngn sampai kuat sgt juga.. nnti mcm terjerit2 pulak hahaa.. :D

Yun Sing delete icon 28 Jun 2015 11:18 PTG

:)

paridah delete icon 30 Jun 2015 9:41 PG

tq yun sing.

paridah delete icon 30 Jun 2015 9:45 PG

berdiam tu perlu sesuai dgn suasananya...nak beribadat pun perlu tenang n tanpa gangguan suara2 yg menjengkelkan...tq khir khalid.

paridah delete icon 30 Jun 2015 9:47 PG

tq anies.

paridah delete icon 30 Jun 2015 9:50 PG

benartu...penilaian Allah berbeza drpd kita kerna Allah itu rahman dan rahimnya tiada limitasi....tq zumal.

paridah delete icon 30 Jun 2015 9:57 PG

yela zai berdiam diri tanpa melontarkan suara yg menjejaskan perasaan yg lain2 banyak pahala tu apalagi di bulan ramadan yg berkah ini...tq zai.

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”