بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

Alhamdulillah dapat memberi kuliah duha di rumah kebajikkan Al fikrah....

.  Saya banyak kali kena tanya oleh jemaah2..ustaz..!!! ada tak doa nak kahwin....atau anak perempuan saya belum kahwin..atau anak saya tidak mau berkahwin.??...saya bagi dah doa2 tu....tapi masih juga jemaah2 .. tanya lagi..!!..hari ini saya postkan apa doa untuk dapat berkhwin.....

Tapi .... perempuan atau lelaki amalibadah yang wajib dengan Allah jangan tinggal dan berdoa...

Yang perempuan anak dara yg tua ke... muda ke... janda...mula2 kena lakukan..setiap kali lepas solat...wiridkan surah al waqiah ayat 35 hgga ayat 37.. kemudian tiup ditapak tangan dan sapu di seluruh muka....supaya Allah jdikan wajah nampak macam bidadari ..

Baca sekurang2 nya  3x dan setiap habis skali baca sapu muka laa...emak2...isteri2... pun pun bolih guna ayat ni... untuk suami melihat wajah isteri macam bidari laaa...dan perempun yg belum kahwin atau janda2 teringin nak kahwin...
Wirid surah waqiah ini untuk org perempuan sahaja...lelaki tak bolih wirid ..nanti muka jadi mcm pondan..!!!..dan tambah .wiridkan surah ar Rum ayat 21..setiap kali lepas solat wajib atau sunat.. surah rum ni juga diwiridkan untuk lelaki atau duda yg nak kahwin...paling baik diiring dengan ayat surah al qassah..ayat 24...mula dari "Rabbii inni......." 

Doa ini kalau diwiridkan apa saja yg dihajat inn shaa Allah beri sebab ini wirid doa nabi Musa as...

Nak kahwin lebih dari satu ke...nak berniaga ke ..semua bolih ...asal perkara yg baik...dengan syarat apabila jadikan wirid ayat quran dan doa2 dari Nabi saw...kena yakin ..ikhlas dan sabar...baru Allah perkenankan.....oh ye laaa!! mujur tak lupa...kalau anak lelaki dan perempuan tak mahu kahwin...ibu yg wiridkan surah al qassah ayat 24 ..minta Allah buka pintu hati anak2 tu nak kahwin...

Bapaknya .. ayahnya ..abahnya ...tak bolih wirid...sbb jika mereka yg wirid....confirm ..dapt madu ...bukan madu lebah laa..!! .madu yg tu laaa...ok sampai sini..dan jgn tanya2 lagi bab doa nak kahwin...nanti baca selalu saya pulak yg kahwin...cukup la isteri sy sorg ni aje ..pada sy isteri ... hjh ni.Adila ...cukup lengkap semua...he..he..
Fikir2.. renung2

Perkongsiian ustaz zainal abidin.

22 ulasan - "DOA MENCARI JODOH..."

nohas delete icon 25 Jun 2015 6:06 PTG

perkongsian yg baik..berkahwin sebagai satu ibadah..

Muhammad Khairuddin Lim delete icon 25 Jun 2015 7:00 PTG

amin...

Zaitun delete icon 25 Jun 2015 8:41 PTG

Kak zai ada dua orang anak perempuan yang belum berkeluarga mudah2an dipertemukan jodohnya.

Nooriah Abdullah delete icon 25 Jun 2015 9:26 PTG

selamat malam P sorry lambat singgah sbb sibuk seharian

Cilembu thea delete icon 25 Jun 2015 10:37 PTG

doa mencari jodoh ini seyogyanya patut di lakukan oleh para jomblo permanen yang sudah bosan menyendiri, hidup terasa hampa bukan jika masih sendiri seperti sekarang ini?....makanya wiridkan ayat Ar-rum 21 itu...okeh

Fidah Shah delete icon 26 Jun 2015 8:20 PG

Boleh di share pada adik-adik yang masih mencari...

tiga lalat delete icon 26 Jun 2015 9:03 PG

salam ramadhan mak paridah tuu,
masa doa tu bukan setakat nak kawen, nak gak kekal dalam perkawenan tuu smpi akhir hayat gakk, nntii apa2 jgn salahkan takdir sajewww ., huhu2

Qaseh Vee delete icon 26 Jun 2015 9:20 PG

boleh la cuba ni ... thanks PI

Dunia Zumal delete icon 26 Jun 2015 11:29 PG

Kahwin? Banyak yang tanya bila... Moga dorang doakan la. Hehe...

Khir Khalid delete icon 26 Jun 2015 11:52 PG

Semoga membantu kpd yg memerlukan.. klu yg dah kahwin amalkan lain pulak jadinya nanti huhu.. :D

paridah delete icon 26 Jun 2015 4:04 PTG

insyaAllah benar tu...tq nohas.

paridah delete icon 26 Jun 2015 4:05 PTG

aamiin..tq MKL

paridah delete icon 26 Jun 2015 4:06 PTG

insyaAllah doa ibu pasti makbul...tq zai.

paridah delete icon 26 Jun 2015 4:09 PTG

salam sore noor selamat berbuka puasa...xmengapa bulan puasa ni mmg sibuk didapur...tq.

paridah delete icon 26 Jun 2015 4:10 PTG

heh......heh...macam tau jer...tq chilembu thea.

paridah delete icon 26 Jun 2015 4:12 PTG

ya fidah...ayat2 yg perlu dihafal pun pendek saja...jika dijadikan amalan insyaAllah.

paridah delete icon 26 Jun 2015 4:15 PTG

salam ramadan nak tiga lalat...benar tu hajat kpd perkhwinan sepatutnya begitu...tq

paridah delete icon 26 Jun 2015 4:16 PTG

cubalah qv dgn niat kerana Allah...insyaAllah...tq

paridah delete icon 26 Jun 2015 4:19 PTG

rezeki org berkhwin ni melimpah-limpah zumal...tq

paridah delete icon 26 Jun 2015 4:26 PTG

mudah2an begitu...yg dh berkhwin jgn cari masalah pula heh...heh...tq khir khalid.

Yun Sing delete icon 27 Jun 2015 6:32 PTG

Waa.. macam-macam doa ada ye.. baru tau tentang doa ni. Thanks for the sharing ^^

paridah delete icon 29 Jun 2015 3:39 PTG

yela yun sing doakan saja apa yg dihajati insyaAllah...tq.

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”