بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

SEBAB KITA MAKAN NASI SEBAGAI MAKANAN RUJI KITA DARIPADA BERAS SETIAP HARI TENTULAH KITA SANGAT MEMPERHATIKAN MENGAMBIL BERAT TENTANGNYA. APA LAGI MUTAKHIR INI TELAH DISEBAR DALAM WHATSAPP DAN FB BAHAWA BERAS PLASTIK DARI CHINA BEREDAR DI PASARAN KITA.

BERHATI-HATI DENGAN APA YANG NAK DISUAP KE MULUT KITA. BERAS PALSU INI BOLEH MENYEBABKAN TUBUH MENDERITA PELBAGAI PENYAKIT MERBAHAYA LANTARAN KANDUNGAN BAHAN-BAHAN ASING YANG DITOLAK TUBUH KITA.

HAIRAN JUGA YA, NEGARA KITA ADALAH PENGELUAR BERAS DAN BARU-BARU INI BERLAKU LAMBAKAN PENGELUARAN YANG BANYAK SEHINGGA KILANG-KILANG PADI TIDAK MAMPU MEMBELI PADI DARIPADA PESAWAH PADI DI PERLIS...MENGAPA PULA PERLU MENGIMPOT BERAS DARI CHINA? BUKANKAH TANAMAN PADI KITA SUDAH DITAHAP UNTUK SARA KEPERLUAN BERAS NEGARA.




10 ulasan - "BERAS PLASTIK DARI CHINA..."

Informasi perumahan Yogyakarta delete icon 23 Mei 2015 11:36 PTG

Sampai beras saja d palsu.... mungkin dengan adanya hal ini akan menyadarkan kita akan percaya dengan produk sendiri....
Nempur (beli beras) di tempattetangga atau hasil panen kita sendiri lebih aman... :)

Khir Khalid delete icon 23 Mei 2015 11:38 PTG

Nak kejar duit punya hal sampai plastik pun sanggup dijadikan makanan utk org.. zalim kira siapa yg buat ni.. astagfirullah.. ishh risau klu termakan beras mcm ni..

Fidah Shah delete icon 24 Mei 2015 12:27 PG

Tak taulah ke mana perginya beras/padi yang di tanam di negara sendiri. Mungkin tak cukup kot sampai kena import. Apa pun harus ada piawai yang ketat bagi memastian apa yang kita import, benar2 tulin.

nohas delete icon 24 Mei 2015 1:31 PG

mcm2 palsu..dulu telur ayam, sekarang ni, beras pulak..terror betul org China ni..kena berhati-hati ni..

paridah delete icon 24 Mei 2015 3:49 PTG

penipuan berleluasa berlaku mmg kita harus berhati-hati n sgt teliti...perlu membeli drpd sumber yg diyakini saja...tq informasi perumahan yogyakarta.

paridah delete icon 24 Mei 2015 3:52 PTG

kdg pembungkus2 beras ni nak untung besar sanggup mencampur beras palsu dgn yg asli...risau juga kan...tq khir khalid.

paridah delete icon 24 Mei 2015 3:56 PTG

masalah hidup kita ni mcm2 ya fidah segala benda nk difikirkan...nak makan nasi pun kena hati2 ...tq

paridah delete icon 24 Mei 2015 3:58 PTG

heh...heh...teror benor deme ni yer...tq nohas.

Gee Lion delete icon 27 Mei 2015 12:55 PG

Tak dapat nak menjawab kehairanan kak PI.. kalau kak PI heran kenapa kita masih mengimport makanan luar, saya lagi herannnnnn... Huhuhuhu...

Khai♥Rin : anies delete icon 27 Mei 2015 11:52 PG

jenis nak cepat kaya!

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”