بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Assalamualaikum..

Kemboja ini bukan setakat merah, putih, kuning saja warnanya ya..malah berwarna-warni dan pelbagai bentuknya...cantik-cantik kesemuanya...kalau berkenan bolehlah singgah membelinya di nurseri ini atau oder online.

BUMBLEBEES ADENIUM
https://www.facebook.com









24 comments - "Kemboja aneka wajah..."

Kakzakie delete icon 18 March 2015 at 15:40

Aduhai PI semuanya memikat mata kakak utk memandang lama-lama.
Cantik benar - banyak yg kakak belum pernah nampak. Geramnyaaaa:)

Diana Rashid delete icon 18 March 2015 at 17:11

cantik2 semua nya...
dah namanya perempuan kita ni..kan?/memang suka la tengok gambar2 bunga gini...segar mata..:)

nohas delete icon 18 March 2015 at 19:41

Subhanallah..cantik colournya..mcm dilukis saja..dual tone..

Dunia Zumal delete icon 18 March 2015 at 21:19

Teringat rumah lama Zumal ada bunga kemboja yang kuning tu...

Fidah Shah delete icon 18 March 2015 at 21:20

Kemboja. Ada yang kata ia lambang kesucian. Ada yang kaitkan dengan lambang kesedihan...Tapi yang penting, kemboja kat sini semuanya chantik2 belaka.
Tumpang cuci mata...suka sgt tgk yang kaler pepel tu...

webctfatimah delete icon 18 March 2015 at 21:37

Assalaamu'alaikum wr.wb, Kak Paridah... indahnya kemboja yang tertera di foto itu. Saya belum pernah melihatnya, ia seakan bunga ros. Biasanya bunga kemboja itu berwarna putih, kuning dan putih merah seperti yang banyak di tanah perkuburan. Terima kasih menambah pengetahuan tentang bunga kemboja ini. Salam manis dari Sarikei, Sarawak. :)

Muhammad Khairuddin Lim delete icon 18 March 2015 at 22:18

Geram sungguh

pengetahuan produk delete icon 18 March 2015 at 23:16

Very beutiful :)

babYpose delete icon 19 March 2015 at 02:04

cantiknya pi, ingat hat putih kuning ja

Nick Nashram delete icon 19 March 2015 at 09:17

cantiknya bunga kemboja..kat umah ada bunga kertas je yang banyak..huhu

Anisayu Nastutik delete icon 19 March 2015 at 10:52

Kamboja aneka wajah
Warnanya indah-indah
Harumnya melukis cerah
Pesona makin semringah

Mummydearie delete icon 19 March 2015 at 15:54

Laaa... ini rupanya bunga kemboja. Cantik juga ya. Saya ni bab-bab tanaman memanglah lembap. Kalau tengok gambar takda nama, memang saya tak tahu apa-apa. Tangan pun memang tak hijau. Asal tanam je, layu!

paridah delete icon 19 March 2015 at 21:13

kak pun xpernah jumpa lagi ni biasanya kemboja gini kesukaan org2 cina...tq kak zakie rajin bw ke sini.

paridah delete icon 19 March 2015 at 21:15

yela diana kak ni mmg suka sesekali hiasi blog dgn bunga2...tq diana.

paridah delete icon 19 March 2015 at 21:17

cantik sungguh kan pelbagai warnanya....tq nohas.

paridah delete icon 19 March 2015 at 21:20

kemboja kuning ni cantik n harum...tq zumal.

paridah delete icon 19 March 2015 at 21:22

yeke...xkisahlh lmbang apapun fidah yg penting indah dipandang kan...tq fidah.

paridah delete icon 19 March 2015 at 21:25

wsalam fatimah tq jauh berkunjung dari sarikei ya...kemboja kini banyak jenisnya n pelbgai warna n bentuknya cantik2 semuanya..

paridah delete icon 19 March 2015 at 21:26

cantik kan...tq MKL.

paridah delete icon 19 March 2015 at 21:27

yes..tq pengetahuan produk.

paridah delete icon 19 March 2015 at 21:29

hat putih kuning tu cantik juga...biasanya nurseri org cina bnyk kemboja gini...tq babYpose.

paridah delete icon 19 March 2015 at 21:31

heh..heh..ada juga bunganya kan...tq cikgu nik nashram.

paridah delete icon 19 March 2015 at 21:39

kemboja menyeri laman
aneka rupa aneka warna
indah jadi perhiasan
terpandang saja terpesona...tq anisayu.

paridah delete icon 19 March 2015 at 21:42

ni kemboja jenis baru yg imported tu...kemboja tempatan putih, merah, kuning saja warnanya...tq Mummydearie.

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”