بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...





RAWATAN PENYAKIT-PENYAKIT DIMALAYSIA
Saya baru balik dari mendapatkan rawatan.
Saya sempat merakamkan perbualan beberapa orang pesakit yang sedang menunggu giliran untuk mendapat rawatan. Saya hanya tersenyum setiap kali mendengar hujah yang disampaikan.
Sahabat 1: Penyakit saya ni, boleh dirawat sebenarnya, tetapi saya telah terlupa pantang makan jenis makanan yang ditegah. Saya makan dengan keinginan yang amat sangat, inilah akibatnya, bengkak segala sendi. Tak tahan menahan sakit.
Sahabat 2: Saya pula, bukan sahaja makan makanan yang ditegah, makan kuahnya pun sudah menjadikan sendi saya bengkak. Aduh sakitnya ni.
Sahabat 3: Saya lagilah teruk, tengok gambar makanan yang saya pantang, sakit saya datang tiba-tiba.
Saya: (Senyum) … saya dengar cerita sahabat semua, lagilah tak dapat nak tahan sakit … sakit perut …
Sahabat 1, 2 dan 3: Macamana tu?
Saya: Sakit perut geli hati nak ketawa….
CATATAN NORADABI ROSDI.

32 comments - "RAWATAN SAKIT DI MALAYSIA..."

Hana Syed delete icon 18 February 2015 at 15:53

hihi semua memandai je buat assumption sendiri..

Fidah Shah delete icon 18 February 2015 at 16:39

Haha..macam-macam ada. Sabar aje lah

nohas delete icon 18 February 2015 at 16:54

yang tengok gambar je, boleh sakit tu lagi power...hehe..

paridah delete icon 18 February 2015 at 19:12

heh..heh..gelak besar tu...tq nohas.

paridah delete icon 18 February 2015 at 19:14

hahaha..nk tergelak tapi kesian pulak..tq fidah.

paridah delete icon 18 February 2015 at 19:16

heh..heh.. dh sakit tu biasalh...tq hana syed.

Diana Rashid delete icon 18 February 2015 at 20:17

hahhha..dengan saya sekali ketawa sakit perut..macam2 ye..

Muhammad Khairuddin Lim delete icon 18 February 2015 at 21:45

macam2

Etika Maria delete icon 18 February 2015 at 22:13

hehehehe, ada2 saja (istilah versi Indonesia)

Jari Manis delete icon 19 February 2015 at 00:43

hok alohhhh..JM ingat kak Paridah yg sakit hahahaha

Dunia Zumal delete icon 19 February 2015 at 14:16

La boleh gelak kat orang sakit tu.. Hehe ^-^

Anonymous delete icon 19 February 2015 at 15:00

Saya tak tahan bila nyamuk yg mana satu jantan yang mana betina gigit yang lebih sakit kpd kaum Hawa atau Adam...

Qaseh Vee delete icon 19 February 2015 at 22:19

kisah sakit gaout lah ni ... mcm2 ... adeh .

abuikhwan delete icon 20 February 2015 at 07:22

Assalamualaikum kak,
Saya pulak rasa sakit bila baca entry ini...hehehe
##Sori kak, gurau2 je..

Lynn Munir delete icon 20 February 2015 at 14:20

Sakit perut baca entri ni...lucu.

Najib Ariyan delete icon 20 February 2015 at 22:16

tak baik ketawakan orang tau... tapi wakakakakaka!!!!

aishah nin delete icon 21 February 2015 at 21:05

Salam kunjung singgah kak :)

Anonymous delete icon 22 February 2015 at 17:59

Maaf koi ketawakan awak minggu lepas, ini koi jawab pasal sakit luka;;;;

Apa yang ku pinta
tiada jerih perih dengan
kesekian mendongak lagit biru
sambil menadah kedua belah tangan
kematu dari Maha Agung Pencipta...
Tangan kematu terus ter “luka”
akibat menghambat manusia rakus
berlari kencang yang hanya cuma
meninggalkan tabir mengkirai
di kiri kanan jalan...
Luka ditangan kematu telah bertaut
namun parut luka terus menghantui...
Luka mengapa terus meluka
tidak semudah itu untuk
merungkai...
Tanyalah sama satu rumpun
bangsa dan keturunan
mengapa berlainan ungkapan
sedang kita satu keturunan
itukah istilah
Luka.

paridah delete icon 22 February 2015 at 23:16

XMENGAPA...KOI XMAROHPUN KE AOK...KITA SAJA2 BERGURAU SENDA..SUKA SANGAT BACA PUISI AOK YG SGT INDAH NI...SINIS LAGI TERSIRAT MAKSUDNYA...TQ ANOYNYM

paridah delete icon 23 February 2015 at 08:41

hahaha..mcm2 hal kan diana....tq

paridah delete icon 23 February 2015 at 08:42

heh..heh.. tq MKL

paridah delete icon 23 February 2015 at 08:43

ya Etika pun fhm n ketawa...tq Etika Maria.

paridah delete icon 23 February 2015 at 08:44

kak pun sakit juga JM..heh..heh..tq

paridah delete icon 23 February 2015 at 08:45

mmg xboleh tahan gelak kan...tq zumal.

paridah delete icon 23 February 2015 at 08:46

yeke..kena buat kajian tu..tq anonym..

paridah delete icon 23 February 2015 at 08:51

agaknyalh tu..yg sakit tu sebenarnya sdg mnghibur hati sesama mrk ..

paridah delete icon 23 February 2015 at 08:53

wsalam dik ustaz..heh..heh.. sakit sikit sbb tergelak besar tu...tq abuikhwan.

paridah delete icon 23 February 2015 at 08:54

heh..heh..sesekali hiburkan hati lyn...tq Lyn Munir.

paridah delete icon 23 February 2015 at 08:55

hahaha..xbaik ketawakan org tapi mmg tergelak...tq najib.

paridah delete icon 23 February 2015 at 08:56

terima kasih aisyah nin sudi singgah..

Khai♥Rin : anies delete icon 24 February 2015 at 14:28

hahahahah...mcm menyindir pun ada jg ;-)

paridah delete icon 24 February 2015 at 22:04

biasalah tu anies..heh..heh..tq

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”