بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Assalamualaikum..

SALAM JUMAAT YANG MULIA..


PIC GOOGLE UNTUK HIASAN.

As salamu'alaikum shbt yg di muliakan Allah. Moga Jumaat ini membawa 1000 keberkatan. Salah satu syarat asas utk didik anak menjadi cemerlang ialah dgn membentuk suasana rumahtangga yg harmoni. Hari ini, saya seru diri saya & semua suami agar pamer kasih syg lebih drp biasa kpd isteri & semua isteri pamer lebih kasih syg kpd suami. Setiap pagi cuba doa & fikir: Bagaimana nak buat pasangan ku & anak2 ku agar tersenyum pagi ni. Senyum waktu pagi in sya Allah akan rangsang keceriaan, semangat, kesihatan & peningkatan prestasi sepanjang hari. Moga Allah rahmati & lindungi kita semua. Aameen, wassalam.

2.  Kita jadi ORG BAIK sbb Allah tak uji kita dgn beri peluang utk buat jahat. Jika Allah beri peluang utk buat jahat, blm pasti kita masih baik spt sekarang. Justeru, kita kena berterusan berdoa, usaha & pesan kpd diri & org lain utk sentiasa berbuat baik. Jgn menghina org yg melakukan kejahatan. Mrk mungkin sempat BERTAUBAT sblm meninggal dunia. Kita yg baik, tapi masih byk dosa ni, blm pasti sempat bertaubat sblm mati. Justeru, bersangka baik kpd semua org di sekitar kita. Moga Allah rahmati & lindungi kita semua. 

3.  Tidak salah untuk seseorang itu bertukar bidang asalkan mereka tahu dan boleh mengenalpasti bagaimana ilmu-ilmu yang dipelajari sebelumnya boleh bersalingkait, memberi manfaat dan melengkapkan ilmu yang ingin diceburi.

4.  Jika di tanya: Kenapa Allah masih hidupkan aku hari ini? Jawapan Imam Al Ghazali: "Kerana dosa ku terlalu byk & Allah masih izinkan aku utk bertaubat." Mari kita hisab diri kita & peka betapa byknya dosa kita! Mari kita segera bertaubat dgn solat taubat setiap mlm, istighfar 100X, maafkan semua org agar Allah maafkan kita & rangsang semua org maafkan kita, mohon maaf drp ibubapa & semua org di sekitar kita & sentiasa berdoa agar kita mati dlm husnul khatimah. Moga Allah sentiasa rahmati & lindungi kita semua. Aamiin, wassalam.

LIKE PAGE FB DATO, DR HJ FADZILAH KAMSAH..

28 comments - "BICARA DATO' DR.HJ FADZILAH KAMSAH..."

babYpose delete icon 19 December 2014 at 10:30

Buat orang tersayang senyum kan, hari ni saya dah basuh aquarium, rasa lega ikan-ikan happy walaupun orang tersayang yang buat keputusan untuk memeliharanya :)

Kakzakie delete icon 19 December 2014 at 10:52

Penuturan dan bicara org berilmu selalu buat minda kita terasa dicuci dan ada rasa kelegaan menghayati kata-katanya.. Satu yg terbaik utk kita jadikan panduan.

Zaitun delete icon 19 December 2014 at 12:20

Terima kasih kongsi tazkirah. Amalan senyum dan buat semua orang gembira in shaa Allah kita akan sentiasa bahagia.

AMIIZAA delete icon 19 December 2014 at 12:23

salams jumaat kak dah....:)

Irfa delete icon 19 December 2014 at 13:50

salam jumaat kak
tq utk perkongsian

Khai♥Rin : anies delete icon 19 December 2014 at 14:52

Kita jadi ORG BAIK sbb Allah tak uji kita dgn beri peluang utk buat jahat.

suka kata2 ni

Ahmad Zu Mal Md Rayi delete icon 19 December 2014 at 15:01

Salam Jumaat akak... Terima kasih atas perkongsian yer...

Cilembu thea delete icon 19 December 2014 at 19:06

inspirasi dari sebuah artikel yang bagus dan mengajak serta kita semua untuk terus instropeksi diri betapa telah terlalu banyak dosa-dosa yang telah kita perbuat dan kita lakukan, dengan diingatkan seperti ini kita bisa lebih berhati-hati dalam melangkah.

Qaseh Vee delete icon 19 December 2014 at 19:48

Allah beri kita badan yg sihat dan usia yg panjang utk kita bertaubat . tapi kadang2 kita leka juga ...

paridah delete icon 19 December 2014 at 21:27

heh..heh...tersenyum bhgia krna saling bntu mmbntu..tq babYpose.

paridah delete icon 19 December 2014 at 21:32

benar tu..membaca tulisannya pun seolah sdg mndengarnya berceramah...selamba bersahaja...tenang jiwa tq kakzakie.

paridah delete icon 19 December 2014 at 21:35

sama2 zaitun moga kitamndpt mnafaatnya...senyum pemanis wajh juga sedekah...tq

paridah delete icon 19 December 2014 at 21:37

salam jumaat amiiza...tq

paridah delete icon 19 December 2014 at 21:38

salam jumaat irfa...tq

paridah delete icon 19 December 2014 at 21:40

yes moga2 kita xdiuji ngitu...tq anies.

paridah delete icon 19 December 2014 at 21:41

salam jumaat zumal...sama2...tq.

paridah delete icon 19 December 2014 at 21:46

insyaAllah..moga2 kita selalu muhsabah diri kita n bersedia terima tegran org lain demi kebaikan...tq chilembu thea.

paridah delete icon 19 December 2014 at 21:49

bersyukur Allah beri badan yg sihat n bole beribadat bnyk2 kalau sudah sakit terbatas semua...tq QV.

budi purnomo delete icon 19 December 2014 at 23:01

Bagus untuk di kongsi ini kak :)

Fidah Shah delete icon 20 December 2014 at 05:29

Nice sharing...
Dah lama rasanya tak dgr ceramah Dr Fadzilah Kamsah

Muhammad Khairuddin Lim delete icon 20 December 2014 at 20:09

Bicara orang yg berilmu

Najib Ariyan delete icon 22 December 2014 at 15:11

harap2 saya dapat bahagiakan orang di sekitar saya hari ni....

Nick Nashram delete icon 22 December 2014 at 22:20

sebab tu kita kena salu husnul zon..bersangka baik kat org kan..bersangka buruk x pasal2 pahala kita dpaat kat org tu.

paridah delete icon 23 December 2014 at 09:53

tq dikbudi purnomo moga beroleh mnafaatnya.

paridah delete icon 23 December 2014 at 09:56

kak pun gitu jg kdg trlepas pndang tq fidah syah.

paridah delete icon 23 December 2014 at 09:58

benar sekali...tq MKL.

paridah delete icon 23 December 2014 at 10:00

INSYAaLLAH Moga2 bgtu n saling memahami...tq najib.

paridah delete icon 23 December 2014 at 10:04

benar tu lagipun xbaik bersangka buruk melampau tq cikgu nick...

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”