بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

SATIRA ZAMAN INI: APABILA MONYET JADI PEMANDU
Petikan dari MARANG PERAPU KEPUNDEN PARANG SEKEPER
Pada suatu hari, ada sebuah kereta yang dipandu terhoyong hayang melanggar tinga lampu dan terbalik.. Kesemua penumpangnya yang terdiri dari seorang lelaki tua.. seorang wanita tua.. dan dua orang anak kecil.. luka parah tak berdaya. Hanya seekor monyet yang merupakan binatang peliharaan keluarga.. masih sihat tanpa sedikit luka pun
Pihak polis kebingungan melihat kejadian itu... lalu dia memutuskan untuk menyoal saja pada si monyet untuk memperoleh keterangan mengenai kejadian tersebut..
Polis : "Monyet.. apa yang terjadi sebenarnya?"
PIC GOOGLE UNTUK HIASAN.
Si monyet kemudian merebahkan dirinya dalam keadaan terbalik beberapa kali.
Polis : "Oh... kereta terbalik beberapa kali... jadi apa yang dilakukan oleh lelaki tua itu?"
Si monyet menirukan gerakan mabuk sambil mengayakan minum arak..
Polis : "Oh... lelaki itu sedang mabuk masa memandu.... dan bagaimana pulak wanita tua itu? anak-anak juga buat apa?"
Si monyet menirukan posisi orang tidur.. kemudian bergerak-gerak spt orang sedang bertengkar.
"Oh... okey.. saya dah faham.. wanita tua itu tido dan anak2nya bertengkar dalam kereta.. dan kamu sendiri pula buat apa monyet?"
Dan... si monyet kemudian menirukan gaya memandu
FB NORADABI ROSDI.

24 ulasan - "APABILA MONYET JADI PEMANDU...HEH..HEH"

Khai♥Rin : anies delete icon 4 Disember 2014 2:54 PTG

hahahahhahaha...mcm2 ;-)

Bin Muhammad delete icon 4 Disember 2014 3:40 PTG

Sungguh bijak monyet nih! :D

budi purnomo delete icon 4 Disember 2014 3:59 PTG

haha.. ada ada aja :D

Kakzakie delete icon 4 Disember 2014 4:07 PTG

Hihi.... kan kakak dah tergelak sendiri di ofis ni.
Manalah tak accident kalau dia yg jadi drivernya:)

Cetusan Minda delete icon 4 Disember 2014 6:43 PTG

tu sbb accident ... redah je la monyet , nak try gak kan .

Muhammad Khairuddin Lim delete icon 4 Disember 2014 8:29 PTG

wah....

Zaitun delete icon 4 Disember 2014 10:54 PTG

Hahaha...monyet tak ada lesen memandu.

Cilembu thea delete icon 4 Disember 2014 11:17 PTG

kenapa tiap kali menuliskan kata monyetnya selalu sambil melirik ke saya sih?

Etuza Etuza delete icon 5 Disember 2014 8:30 PG

Asalam hahaha..lucu tapi seronok baca hal monyet buat pencerahan nampaknya pak polisi faham ya bahasa monyet. Bijak monyet ni..Apapun monyet tetap monyet ..hehehe joke terbaik lah..muka monyet serius ja ..tu

Etuza Etuza delete icon 5 Disember 2014 8:40 PG

http://madey09.blogspot.com/2014/12/first-segmen-jom-blogwalking-kaw-kaw.html Blogger Paridah dapat tag dar blog Etuza..segmen dari Cik Iman..lapor diri ke sana ya manatahu follower jadi bertambah..hehehe ...lari kena marah tag lah ni heehe

Najib Ariyan delete icon 5 Disember 2014 9:35 PG

Hahahahahaa.... boleh juga lah polis tu ami keterangan monyet tu.. boleh pulak monyet tu paham apa polis tanya....

paridah delete icon 5 Disember 2014 11:35 PG

YEKE...TQ ETUZA.

paridah delete icon 5 Disember 2014 11:38 PG

HAHAHA...GELAK BESAR NAJIB...TQ...DUNIA SEKARANG MCM2 HAL..

paridah delete icon 6 Disember 2014 9:45 PG

hahaha..gelak ngan anies...tq

paridah delete icon 6 Disember 2014 9:46 PG

xterfikir dek kitta kan TQ BM

paridah delete icon 6 Disember 2014 9:48 PG

HMM...SENYUM N GELAK SIKIT...TQ BUDI PURNOMO.

paridah delete icon 6 Disember 2014 9:51 PG

HAHAHA...HILANG TENSE SKJP OKLAH TU...FIKIR CARA SATIRA R BIDALAN...TQ KAKZAKIE.

paridah delete icon 6 Disember 2014 9:52 PG

HMM...HENTAM JER...TQ CETUSAN MINDA.

paridah delete icon 6 Disember 2014 9:53 PG

HEH..HEH...TQ MKL.

paridah delete icon 6 Disember 2014 9:54 PG

MONYET TERPAKSALAH TU...TQ ZAITUN.

paridah delete icon 6 Disember 2014 9:56 PG

HAHAHA...SERIUS JER LIRIKANNYA...TQ CHILEMBU THEA...

paridah delete icon 6 Disember 2014 10:00 PG

WSALAM...HAHAHA POLIS KINI MESTI KUASAI BANYAK BAHASA...MAKLUM DUNIA SEKARANG KES JENAYAHNYA KOMPLEKS...MESTILAH SERIUS SIMONYET NK MENCERITAKAN FAKTA SEBENARNYA CIKGU..

Nor Azimah delete icon 7 Disember 2014 12:54 PG

Assalam, BW di sini hasil kempen cikgu etuza, salam perkenalan,
satira lucu yang penuh sindiran, hi hi

paridah delete icon 7 Disember 2014 10:31 PG

salam kenal nor azimah...benar tu satira sinis...tq

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”