بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

PI SELALU JUGA MASAK SAMBAL TELOR NI UNTUK JADI HIDANGAN TENGAHARI ATAU MALAM SEBAB CARA PENYEDIAANNYA YANG MUDAH. KADANG HANYA ADA TELOR DI DAPUR JADI MASAK TELOR SAJALAH HEH..HEH..

RESEPI SAMBAL TELUR

BAHAN-BAHANNYA:

8 biji telur- direbus dang digoreng sebentar..
4ulas bawang merah- dikisar
5 ulas bawang putih dikisar
Sengenggam lada kering-dikisar
3 sudu makan sos cili
2 sudu makan sos tiram
Sedikit belacan
Perasa- garam,gula, ajinomoto
Sedikit air

CARA MEMBUATNYA

1. Tumis bahan yang dikisar sehingga terbit minyak
2. Masukkan sos cili dan sos tiram. Kacau sebentar
3. Masukkan sedikit belacan dan perasa.
4 akhir sekali masukkan sedikit air dan telur. Kacau sebati
5. Sedia dihidang

Photo: RESEPI SAMBAL TELUR

BAHAN-BAHANNYA:

8 biji telur- direbus dang digoreng sebentar..
4ulas bawang merah- dikisar
5 ulas bawang putih dikisar
Sengenggam lada kering-dikisar
3 sudu makan sos cili
2 sudu makan sos tiram
Sedikit belacan
Perasa- garam,gula, ajinomoto
Sedikit air

CARA MEMBUATNYA

1. Tumis bahan yang dikisar sehingga terbit minyak
2. Masukkan sos cili dan sos tiram. Kacau sebentar
3. Masukkan sedikit belacan dan perasa.
4 akhir sekali masukkan sedikit air dan telur. Kacau sebati
5. Sedia dihidang

LIKE PAGE RESEPI MASAKAN MUDAH.

22 ulasan - "SAMBAL TELOR..."

nohas delete icon 14 Oktober 2014 12:35 PTG

sedap..suka juga sambal telur yang telur hancur...

laparr..lagi 20 minit nak makan tengahari..

Bunda a.k.a KN delete icon 14 Oktober 2014 1:40 PTG

Makan ngn pulut kuning pun sedap ni..

Sweetie delete icon 14 Oktober 2014 1:44 PTG

Saya kalau buat sambal telur lepas rebus terus je di masukkan dalam bahan2 tumis... saya tak goreng lagi dah telur tu paridah.

paridah delete icon 14 Oktober 2014 2:02 PTG

kalau digoreng nmpak kelainannya sweetie...x goreng pun ok...tq

paridah delete icon 14 Oktober 2014 2:03 PTG

ya memang sedap tu...tq Bunda.

paridah delete icon 14 Oktober 2014 2:06 PTG

sambal telur hancur sedap juga kan...selamat makan thari...tq nohas.

sud@is delete icon 14 Oktober 2014 3:21 PTG

Aii baru balik dari tempat puding teloq, mai sini jumpa sambal teloq,,hari ni rezeki lauk dan kuih teloq, sian kat ayam

~Kak Nah Backyard (^_^)~ delete icon 14 Oktober 2014 3:22 PTG

Sdap mkan ngan nasi panas2 ni PI..

Fiza Rahman delete icon 14 Oktober 2014 4:19 PTG

Sedapnya kak. Saya pon selalu buat gak. Tapi saya goreng dulu telur tu.

Sue Bee delete icon 14 Oktober 2014 5:10 PTG

selalunya masakan simpe yang macam ni la paling sedappp..suka sangat

Faarihin delete icon 14 Oktober 2014 5:12 PTG

Nampak mudah aje kan. Tapi nak masak tu yang nak kena rajin ni. Hehe..
Sedapnya sambal telur tu.. =)

Bin Muhammad delete icon 14 Oktober 2014 8:59 PTG

Kalau dulu-dulu, pergi rumah kenduri mesti dpt telur rebus... setiap orang dpt satu maka jadi banyaklah, mak buat masak sambal telur macam ni lah. Sekarang ni kena rebus sendirilah kalau teringin...

paridah delete icon 14 Oktober 2014 9:23 PTG

kadang2 telur kenduri terlalu banyak biasanya akan dimasak sambal...sedaptu...kalau dimasak sendiri sesuai dgn citarasa diri kan...tq BM.

paridah delete icon 14 Oktober 2014 9:24 PTG

XRAJIN APAPUN XJADI FAARIHIN...TQ.

paridah delete icon 14 Oktober 2014 9:26 PTG

Masak simple2 sedap juga kan...tq Sue Bee

Gee Lion delete icon 14 Oktober 2014 9:27 PTG

masakan ni paling simple, tapi paling sedap dimakan... (:

paridah delete icon 14 Oktober 2014 9:28 PTG

kak sesekali mesti msk gini...sama mcm fiza, telur digoreng dulu...tq

paridah delete icon 14 Oktober 2014 9:30 PTG

benartu...sedap sgt apalagi sdg lapar heh...heh..tq Kaknah.

paridah delete icon 14 Oktober 2014 9:32 PTG

puas ayam nk berteloq no..heh..heh..tq sud@is

paridah delete icon 14 Oktober 2014 9:35 PTG

masak simple2 dh gee jimat belanja...tq

Ahmad Zu Mal Md Rayi delete icon 15 Oktober 2014 10:20 PTG

Feveret zumal nie akak, tambahan pula kalau makan nasi lemak ^_^

paridah delete icon 16 Oktober 2014 3:24 PTG

yeke...sedap tu...tq zumal.

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”