بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

Cantik-cantiknya orkid-orkid ni...

Teringin nak dapatkannya...jom kita ke Salloma nursery Kuantan...bukannya jauh sangat.


https://www.facebook.com/SallomaNursery/photos/a.569221576460723.1073741826.569221476460733/578976928818521/?type=1













22 comments - "SUBHANALLAH...INDAHNYA KEJADIAN ALLAH..."

Kakzakie delete icon 6 August 2014 at 08:14

Allah... cantiknya sampai kakak ulang-ulang klik atas-bawah-atas-bawah.
Kakak kalau tengok orkid mana cukup pandang sekali.
Kalau dekat JB mesti kakak dah terjah. Cantik betullah orkid dia.

BM delete icon 6 August 2014 at 08:16

Assalamualaikum...kak Paridah,
Orkid ni memang cantik2 belaka..ciptaan Allah tiada tandingan. Kalau kat nursery sentiasa berkembang mekar, tapi kalau kat rumah, macam segan2 jer nak berbunga..huhu

Khai♥Rin : anies delete icon 6 August 2014 at 09:39

cantikkkk tp sy terjah kt sg buloh je kak...kuantan tu dkt sgt heheheh

nohas delete icon 6 August 2014 at 11:54

memang cantik..

acik idah delete icon 6 August 2014 at 12:21

uishhh memang cantik la kak... terutama yang kuning tu... naik betul warnanya... :)

Sweetie delete icon 6 August 2014 at 12:21

Cantik! masalahnya bila bawak balik dah jadi tak cantik... sebab tak cukup masa nak 'melayannya'... orkid/bunga ni cantik di nursery sebab sentiasa di jaga dan di rawat... hai! saya pandang je laaa... paridah!

Muhammad Khairuddin Lim delete icon 6 August 2014 at 15:32

cantik....subhanallah...

paridah delete icon 6 August 2014 at 16:07

cantik sangat...tq MKL.

paridah delete icon 6 August 2014 at 16:09

ORKID DINURSERI SENTIASA BERSERI YA SWEETIE..TQ

paridah delete icon 6 August 2014 at 16:12

Sesekali jamu mata dgn keindahan alam semula jadi kan idah...tq

paridah delete icon 6 August 2014 at 16:14

terpesona mandangnya....tq nohas.

paridah delete icon 6 August 2014 at 16:17

kat sg.buloh pun banyak pilihan..kak selalu juga ke situ...tq anies.

paridah delete icon 6 August 2014 at 16:22

wsalam dik BM...biasala tu tapi kalau rajin berbunga pun d kira ok...yg nk marah tu bila dibeli mahal2 mls pula nk berbunga n sudahnya mati kering..tq BM.

paridah delete icon 6 August 2014 at 16:30

PEMINAT ORKID SEJATI MACAM KAKZAKIE MELIHAT KEINDAHAN ORKID PENUH KETELITIAN XJEMU2 MANDANGNYA...RASANYA DI JB PUN BANYAK NURSERI ORKID DGN ANEKA JENIS BENTUK BUNGA YG BOLEH DIPILIH...TQ KAKZAKIE.

Pha Is delete icon 6 August 2014 at 19:27

cantik orkid2 tu..
menabung sini.. :)

BUNDA a.k.a KN delete icon 6 August 2014 at 23:09

Bunda suka tengok diorang yang bertanam pokok orkid yang menjadi , cantik2...kalau bunda yang tanam tak tentu lagi hidup ke tak..

mai has delete icon 8 August 2014 at 11:17

subhanaaAllah...cantik.kalau mak saya tgk ni mesti lebih eksaited.hehe...

paridah delete icon 8 August 2014 at 11:57

terima kasih pha is...rajin menabunng.

paridah delete icon 8 August 2014 at 11:59

kalau dh termula minat tanam orkid susah nk tinggalkannya bunda...tq

paridah delete icon 8 August 2014 at 12:00

yes cantik sangat tq mai has...sudi singgah karyaku...

Yun Sing delete icon 8 August 2014 at 19:55

Cantiklah bunga-bunga tu :)

paridah delete icon 9 August 2014 at 14:02

cantik mempesona....tq Yun Sing.

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”