بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

MASYAALLAH...DALAM DUA SITUASI BERBEDA KITA TERDUDUK MENAHAN TANGIS BERSEDIH...


SKYNEWS (Channel Astro 532) mengesahkan Pesawat Malaysia Airlines MH17 yang baru berlepas dari Lapangan Terbang Amsterdam, telah nahas terhempas dipercayai tertembak oleh peluru missile oleh Kumpulan pemisah Russia.Kira2 295 Penumpang & Krew ditakuti telah terkorban. ini adalah satu lagi nahas besar yang melibatkan MAS dan Negara kita ,Ya Allah...bantulah Negara kami mengharungi saat saat getir ini.Semoga keluarga yang terlibat bersabar dan berdoa agar ada yang terselamat masih, dari nahas ini.Allahuakbar ! InnalillahiWainnaIlaihiRajjiun.

ALFATEHAH...
Sumber fb...Dato. Idris Buang.

SAMA2 KITA DOAKAN
Misi Bantuan kecemasan telah pun berangkat pergi ke Kaherah.
Mereka akan disambut Airport Kaherah sebelum dibawa masuk ke Gaza melalui sempadan Rafah.

Doakan supaya dipermudahkan perjalanan mereka.

SUMBER FB NORI kOMIKO

20 ulasan - "KESEDIHAN-KESEDIHAN YANG MERANAPKAN JIWA..."

Kang Ucup delete icon 18 Julai 2014 5:36 PG

wah... kalau pesawat tertembak kemungkinan korban selamat sangat kecil ya Sis :(

paridah delete icon 18 Julai 2014 7:11 PG

sangat menyedihkan insiden ini n banyak penumpangnya trdiri rakyat beberapa negara termasuk Indonesia...salam takziah....tq Kang Ucop

Muhammad Khairuddin Lim delete icon 18 Julai 2014 7:42 PG

Sesuatu yg kita pelajari tentang kehilangan dan yang ditinggalkan adalah kekuasan Allah dalam setiap perjalanan hidup kita. Alfatihah

paridah delete icon 18 Julai 2014 9:46 PG

subanallah...takdir Allah tidak siapa tahu bagaimana terhadap kita seterusnya..alfatihah...amin tq MKL.

wa delete icon 18 Julai 2014 10:15 PG

Alfatihah..memang berita yang menyayat hati sangat-sangat kan kak.

nohas delete icon 18 Julai 2014 10:25 PG

Alfatihah...sangat pilu mengenangkan tragedi ni...ahli keluarga lebih2 lagi..lagi seminggu nak sambut hari raya..semoga mereka tabah..

kakyon delete icon 18 Julai 2014 11:01 PG

memang sedih..ramai rakyat malaysia terkorban dalam nahas tersebut..alfatihah buat mangsa yang beragama islam..

Sweetie delete icon 18 Julai 2014 12:39 PTG

Mungkinkan kejadian yang terbaru ini memberikan sedikit gambaran tentang kejadian sebelum ini...? wallahualam!

paridah delete icon 18 Julai 2014 1:24 PTG

entahlah permainan dunia yg mencatur kuasanya ini sukar nk diduga....tq sweetie.

paridah delete icon 18 Julai 2014 1:28 PTG

sedih sangatkan...harus diterima kehilangan mrk dgn tabah...tq kakyon.

paridah delete icon 18 Julai 2014 1:35 PTG

alfatihah...amin...kita juga berkongsi kesedihan mrk walau yg merasainya tentu xtertanggung..insya Allah moga mrk tabah..

paridah delete icon 18 Julai 2014 1:37 PTG

ya sedih sgt apalagi pabila tengok pic insiden tu kat blog wa tq...

Comtel Cell delete icon 18 Julai 2014 3:47 PTG

indonesia kabarnya ada 12 orang yang jadi korban ya?

paridah delete icon 18 Julai 2014 3:53 PTG

YA Begitulah kabarnya...balasungkawa kpd keluarga mrk..tq comtell cell.

Purnomo Jr delete icon 18 Julai 2014 4:19 PTG

turut prihatin dan berduka

paridah delete icon 18 Julai 2014 10:51 PTG

terima kasih...Purnomo Jr.

babYpose delete icon 18 Julai 2014 11:09 PTG

sedih dan marah tapi moga tenang dan redha..

paridah delete icon 19 Julai 2014 4:55 PG

MMG MENYEDIHKAN DH NASIB MH 17 NK JADI MANGSA DLM PERTIKAIAN KUASA2 DUNIA...WALAU REDHA TETAP MARAH JUGA...TQ babYpose.

BUNDA a.k.a KN delete icon 20 Julai 2014 8:14 PG

Redha dalam memberontak...sabar jer lah...luar dari kuasa kita..

paridah delete icon 21 Julai 2014 10:39 PG

redha tapi bertindak dlm diam...hmm..tq BUNDA.

Terima kasih bersama Karyaku...Paridah Ishak. Komen anda amat dihargai... “Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”